200mmx met draadloos netwerk+inet tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ik krijg op mijn pc binnenkort dan eindelijk :) adsl
mijn pa wil op zijn kamer ook op inet kunnen.
we willen onze pc's dan verbinden dmv een draadloos netwerk, want mijn moeder wordt gek van alle kabels >:)

hij heeft een 200mmx (amd) en hij zegt 56mb ram
is volgens mij mogelijk, maar wel een vaag getal :z
iig kan zo'n pc als er win98/95 op staat dan teglijk een verbinding met mijn pc realiseren via het draadloze netwerk en dan ook nog eens op internet bezig zijn, via dit netwerk?

nu ik toch bezig ben: kan ik hetvolgende doen: ik heb op mijn pc (zie specs) een verbindeing met buren over het dak, met een netwerkkaart, nummer 1
dan heb ik binnenkort dus een adsl verbinding, via netwerkaart met modem beneden in het huis, netwerkkaart2
dan heb ik dus ook nog een draadloosnetwerk met mijn pa, 3e netwerkkaart
gaat winXP (prof) dan niet een beetje vaag worden?

THX ALOT

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op Sunday 09 December 2001 20:47 schreef mad_dog het volgende:
iig kan zo'n pc als er win98/95 op staat dan teglijk een verbinding met mijn pc realiseren via het draadloze netwerk en dan ook nog eens op internet bezig zijn, via dit netwerk?
Ja, meot je wel twee netwerkkaarten erin stoppen. In jouw geval zou dat dus bijvoorbeeld een draadloze netwerkkaart zijn voor je eigen netwerk en een 'draadnetwerkkaart' om aan te sluiten op het adsl modem. Als software gebruik je dan bijvoorbeeld winroute om de internetverbinding te delen
nu ik toch bezig ben: kan ik hetvolgende doen: ik heb op mijn pc (zie specs) een verbindeing met buren over het dak, met een netwerkkaart, nummer 1
dan heb ik binnenkort dus een adsl verbinding, via netwerkaart met modem beneden in het huis, netwerkkaart2
dan heb ik dus ook nog een draadloosnetwerk met mijn pa, 3e netwerkkaart
gaat winXP (prof) dan niet een beetje vaag worden?

THX ALOT
:? Is het niet danbeter een hele andere oplossing te zoeken in plaats van zo ingewikkeld te doen? Dat wil zeggen: een hub om een heel netwerk te maken ipv aan dit soort daisy-chainen te doen. Dat dan icm een router(/getweakt adsl modem) gebruiken om het internet te delen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
jah, zou ik kunnen doen, maar je adsl-modem tweaken is toch illegaal, en ik weet niet of mijn vader dat een leuk idee vind.

verder is zon hub denk ik wel een heel goed idee, thx voor de tip, maar kan je dan ook een draadlossnetwerk maken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort in NT. Lees eerst daar eens de FAQs door voordat je opnieuw een topic opent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.