Toon posts:

XP-pc met non-compatable scanner via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag

Ik heb een scanner die door WindowsXP niet wordt ondersteund (de laatste Mustek-driver is voor Windows98). Deze scanner sluit ik nu aan op een Windows98 computer en ik deel deze via het netwerk. Kan ik deze scanner nu vanuit de WindowsXP gebruiken? :?

Is hetzelfde met een geluidskaart mogelijk? Ik heb namelijk een geluidskaart met een Digital Extension Board (SPDIF). Deze wordt ook niet door WindowsXP ondersteund. Is het misschien te verhelpen door er een Windows 98 computer naast te zetten en die met de XP computer aan te sturen? :?

Is er misschien een mogelijk met PC Anywere of WinVN. Waardoor je de hele win98 pc overneemt met de XPpc? Dit las ik in de SEARCH, er werd verder niet op ingegaan, ik weet er zelf weinig vanaf. Zit je dan in een venstertje de win98 pc te besturen? Wordt je XPpc daar veel trager van? (AMD1200, 256MBintern). :?

Alvast erg bedankt! ;9

Verwijderd

mja...je kan helaas geen scanner of geluidskaart delen (of er moet een speciaal proggy voor bestaan, maar Windows kan het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik wel via een venster in WindowsXP de Windows98 pc opdracht geven te scannen? Hoe ver gaat dit? Kan ik knippen en plakken tussen beide pc's?

Hoe werkt dat PC Anywere of WinVNC?

Op die manier kan ik vanuit XP een mp3'tje starten op mijn 98 en dan heb ik wat ik wil!

Kan dit? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, of beter: een linkje naar een how-to page!!! :Y)

Super bedankt alvast :9

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 20:44 schreef De_Postbank het volgende:
Maar kan ik wel via een venster in WindowsXP de Windows98 pc opdracht geven te scannen? Hoe ver gaat dit? Kan ik knippen en plakken tussen beide pc's?
Die optie ken ik niet...geen id mischien iemand anders..

...maar met PCAnywhere of vnc moet inderdaad kunnen wat jij wilt..goed id. Had ik niet aan gedacht.