SCSI RAID5 hot-swap en hot-spare enz.

Pagina: 1
Acties:

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik ben van plan om in de toekomst (binnen een paar maanden)
een serie HD's en een SCSI RAID controler te kopen, Maar aangeziek ik wel een beetje eisen stel aan duur spul wil ik wel goed spul en dus vraag ik me af welke SCSI-RAID
controler heeft hot-swap/hot-spare en onderstuent RAID 5, ik heb de search helemaal uitgeplozen maar kom hier geen zinnig antwoord op tegen, ook de HW fabrikanten (Adaptec Tekram en meer van dat soort sites) kunne mij geen duidelijk antwoord geven wat de spec's zijn van hun controlers, Ik heb nu zoal je kunt zien aan mijn sig 2*18.3GB IMB HD's en het is dus dan ook de bedoeling dat die andere schijven 18.3GB worden (en omdat ik tot nu nog geen probs heb met IMB dus ook IBM), verder ga ik natuurlijk ook voor Driver support. De bak gaat dienen als FileServer/Gameserver/FTP/MP3server hij moet dus flink veel verwerken kunnen, en toch veilig zijn wat betreft data (daarom ook RAID 5)

Ik denk dat er wel zo'n 2000,- aan uitgegeven wordt (alleen de controler dus)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Mylex controllers hebben geloof ik bijna alles wel! kijk eens op wun site (ik geloof www.mylex.com )

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Als je raid5 + hotswap wil hebben ga je zeker meer dan 2000 gulden uitgeven, het duurste word nog een hot-swap kast (backplane, bays) of een 19" met hot-swap bays ingebouwd.. zal duurder zijn dan de controller zelf

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
ok ik denk dus dat het een MYLEX http://www.mylex.com/products/acceleraid/datasheets/aclrd170.html wordt. Maar waar en wie verkopen die behuizingen.
totaale kostprijs kan/mag niet meer zijn dan 4000-5000,- ,(hierbij zit dus al de controler ( http://www.tweakers.net/pricewatch/22412).

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

als bij een raid 5 systeem 4scsi schijven gebruikt worden van 3.2 gig (dan heb ik een schijfruimte van (4*3.2)*0.75 = 9.6 GIG maar als er een schijf stuk gaat dan draait het systeem gewoon door ??

dus kan hij met 3 schijven 9.6 gig gebruiken, :? 3*3.2 = 9.6 gig !! hey da klopt precies !?

shit dom...

ik kan het systeem met 3 disks dan nog gewoon een maand lang volop gebruiken ???? (op mijn zoektocht naar een extra hd ??)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad