automatisch TVout bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 21:15
Is het mogelijk om op te starten zonder monitor maar meteen naar de Tv out te schakelen in Windows met de tvout uitgang van je videokaart of moet je dan zo'n hardware kastje hebben?

Ik ben nl. bezig om een oude P2 450 in een koffer te doen en die dan in m'n auto te plaatsen samen met een 6" TFT schermpje(voor DVD en navigatie) ,maar dit moet dan via de Tvout.

En kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van de TVout op zo'n TFT schermpje?
Ik zat er eerst aan te denken om die Trust Televiewer te kopen,maar daar heb ik nu veel negatieve reacties over gelezen

.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

zonder een hardware matig kastje zal het waarschijnlijk niet lukken. ik heb het ook eens geprobeerd maar je moet altijd in windows overschakelen.

ik heb geen ervaring met een hardware matige kastjes, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het daarmee wel gaat lukken.

suc6

kuwl idee trouwens dat inbouwen in je auto!!! :9~

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Het is softwarematig mogelijk en wel met tvtool.
Heb er verder geen ervaring mee, maar in de faq stond:

Is it possible to start the PC in TV mode with TVTool?
This is no problem. Just place a shortcut to TVTool in the startup folder of Windows. Then add the command line option /tv to the shortcut. Then the TV mode will be enabled automatically when Windows is started. Further info to the command line options can be found in the help file of TVTool.

http://www.tvtool.de/english/

Succes ermee

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Klippy

Still Game

Uhm, met mijn ASUS V6800 moet ik altijd rebooten zonder monitor om de TV-out te kunnen gebruiken hoor.

Kan niet eens anders.

Maar dat is vrij wazig beeld hoor. Geloof dat zo'n televiewer toch scherper is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• EvolutionX
Tnx :)

Weet iemand nog of de kwaliteit beter of slechter is op zo'n 6" TFT scherm vergeleken met een normale TV.
Als ik nl. de kwaliteit zie op m'n tv is het wel redelijk (alleen de tekst is wat wazig)maar ik ben benieuwd of het op een TFT scherm niet wat scherper is.

.

Verwijderd

hallo kerels..

het gaat dus wel..

tijdens het opstarten checked de videokaart wat er aangesloten is.. een monitor of een tv...

en hij start ook op van datgene dat aangesloten is..

ik heb het getest met een tnt2 met tvou en een gforce3 met tvout.. beide starten direkt op van de tv..

het heeft te maken met de video decoder chip die erop zit.. denkik..

Verwijderd

nou bij ons op school werken die projectors al bij het opstarten hoor en dit met windows 98
zelfs het bootscherm komt op de projector
kijk ook eens op deze link:
[topic=344160/1/999]
ofwel http://www.dashpc.com

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 23:29 schreef xsence het volgende:
hallo kerels..

het gaat dus wel..

tijdens het opstarten checked de videokaart wat er aangesloten is.. een monitor of een tv...

en hij start ook op van datgene dat aangesloten is..

ik heb het getest met een tnt2 met tvou en een gforce3 met tvout.. beide starten direkt op van de tv..

het heeft te maken met de video decoder chip die erop zit.. denkik..
Inderdaad mijn V7700 doet dit ook, wat er aangesloten zit daar gaat ie mee aan de gang ;)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Uhm... misschien interessant wat voor videokaart je hebt ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 20:51 schreef LiquidSilver het volgende:
Uhm, met mijn ASUS V6800 moet ik altijd rebooten zonder monitor om de TV-out te kunnen gebruiken hoor.

Kan niet eens anders.

Maar dat is vrij wazig beeld hoor. Geloof dat zo'n televiewer toch scherper is.
Nou ik heb ook een V6800 maar werkt toch prima dus ik denk dat je toch iets niet goed doet

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf heb een Matrox G400DH, die start zowel monitor als TV automatisch wanneer Windows wordt gestart. Heb je er zo een dan is je probleem opgelost.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hebbie geen kaart voor Dualhead? (g450 van Matrox ofzow) dan heb je gelijk de kans om in het bios te komen.. :?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• EvolutionX
w00t hij draait lekker zeg!
Ik heb een P2 450 met 192 MB ram en 8Gig hdd en een TNT2 32mb met tv-out en een DVD Speler alles op een 200 Watt voeding en het beeld op m'n 6" LCD TFT schermpje is echt SUPER!
Ik draai trouwens Windows XP Pro NL en dat gaat snel en vloeiend :)

Hij start ook autom. op de tvout zoals al eerder werd gezegd (vanaf die BIOS)

Ik zal als alles "netjes" is ingebouwd (waarschijnlijk net na de kerst) de pics posten :)

.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mijn v3 3000 gaat vanzelf naar tv bij de boot als er geen monitor aan zit.
probeer het es zonder de monitor aan te koppelen

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
nou waar blijven die pics?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje heel erg nutteloze manier om een topic te kicken he :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.