2e beeldscherm+videokaart, ken dat op mn systeem?

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb al een beetje gezocht maar echt een bevredigend antwoord heb ik nog nie gevonden.

ik heeft nou een msi k7t266-r met een athlon 1400, 512mb ddr geheugen, win xp 2600 ennuh een 3d prophet 4500 (agp dus).

nou kan ik voor weinig een 15 inch monitortje op de kop tikken en dat lijtk me wel wat, een 2e dr bij maar dan moet ik ook nog ergens een extra monitor uitgang vinden. op mn videokaart zit dr 1 dus ik zou een nieuwe moeten kopen met 2 uitgangen of een extra videokaart dr bij.

ik zou het liefst een extra pci kaart kopen, maar als ik dat doe zit mn pc meteen helemaal vol (2 netwerk kaarten, sb live! en tv tuner kaart). of ken ik toch beter een nieuwe videokaart kopen? ik heb deze nog niet zo heel lang en hij kostte me toch 400 piek ofzo...

ik wil eigenlijk een beetje mn opties te weten komen. ik weet dr al 2 :)

- nix doen en lekker zo houwen
- gewoon zomaar een pci kaart kopen (de goedkoopste dus) en die monitor dr bij

ohja die 2e kaart hoeft opzich geen snelheids monster te zijn, mn profeet ken dr ook wel wat van. ennuh hoe gaat dat eigenlijk allemaal als ik dat doe? ik denk dak dr nog een programma voor moet halen die die 2e monitor dan aanstuurd?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
uhh ik heb nu sinds een dag ook dual monitor en ik heb naast mn prophet geforce II gts AGP
een simpel savage pci kaartje gestoken en werkt gewoon perfect met win XP draai als exstra software powerstrip zodat tijdens games mn 2e monitor gewoon in windows blijft en niet op blank gaat
is alemaal heel erg simpel
Maar je moet er maar opkomen

Trouwens een dual head video kaart schijnt kwa performance slechter te zijn dan 2 lose kaarten.

• brute51
nou zo'n radeon 8500 daar zijn toch ook varaianten van met dual head? dacht ik in iedergeval. dat leek me ook wel wat, zit al een tv tuner op hoorde ik dus dan ken mn ander dr uit en dan heb ik weer iets meer ruimte in mn comp. alleen de prijs van zo'n ding.... :r (850 ofzo) zoveel benk dus echt nie van plan om uit te gaan geven.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mijn vader heeft ook 2 monitoren op een computer dat gaat als volgt :): je rukt je oude vdokaart eruit en pakt een matrox (type weet ik niet precies :() en daar zitten 2 aansluitingen op en dan kun je 2 monitoren eraan gooien!

Suc6

• brute51
Op Sunday 09 December 2001 19:45 schreef Go0s het volgende:
Mijn vader heeft ook 2 monitoren op een computer dat gaat als volgt :): je rukt je oude vdokaart eruit en pakt een matrox (type weet ik niet precies :() en daar zitten 2 aansluitingen op en dan kun je 2 monitoren eraan gooien!

Suc6
ik gooi dus liever nie mn best-nog-wel-nieuwe videokaart weg, hij doet het nog pfekt en die nieuwe monitor+pci kaart (die kaart schat ik op nie meer dan 100) toch minder dan wat mn profeetje me gekost heb. en zo'n matrox ding das ook nie echt een superkaart. ik heb dr al een die het wel aardig doet dus die pci kaart hoeft nie zo veel bijzonders te zijn, zolang ik daar maar gewoon normaal rustig op kan windowsen, terwijl die ander wat anders doet.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dual monitor is echt heeel geil :)
Ik heb nu een 17" LG en een 15" Smile monitor, maar het feestje begint pas als mijn 19" Iiyama 453 (eindelijk) geleverd wordt :) Dan ga ik naar trial monitor :9~

• brute51
ok, maaruh ken dat gewoon op mn systeem of gaan er dan rare dingen gebeuren omdat sommige hardware het nie wil? het word dan namelijk een eerste keer....

ooh btw waar vind ik nog een wel redelijke en zeker nie dure pci kaart? meeste zijn pci nou. en ik wil zeker geen voodoo..

ohja tv-out dr op zou ook wel geinig zijn...

Verwijderd

Als je windows 98 en/of hoger hebt kun je een tweede kaart bijprikken ... maar je zal wel eerst moeten zien uit te vinden welke kaart goed kan samenwerken met je huidige kaart.

• brute51
Op Sunday 09 December 2001 20:01 schreef Keescpk het volgende:
Als je windows 98 en/of hoger hebt kun je een tweede kaart bijprikken ... maar je zal wel eerst moeten zien uit te vinden welke kaart goed kan samenwerken met je huidige kaart.
heb windows xp en win98se dualboot.
hoe vind ik dat uit?

Verwijderd

Radeon 7500 heeft ook Hydravision , en alle Matrox kaarten vanaf de G400

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
ik zou als ik jou was een pci-kaartje kopen, omdat je je kyro2 nog niet kwijt wil.
Je zou ook eens naar een radeon 7500 (die heeft hydravision) kunnen kijken en die 3d prophet 4500 verkopen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de Matrox Dualhead kaarten zijn lang zo snel niet in 3D, dus je blijft zitten met de volgende opties:

- PCI kaart erbij (simpel SiS of S3 kaartje met 4MB is al genoeg voor 1024x768 @ 32bit kleur)
- AGP kaart weg en GeForce2MX met twee uitgangen kopen
- AGP kaart weg en een Radeon met twee uitgangen kopen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
PCI is wel het makkelijkst,
Maar heb je dat pci slot ergens anders voor nodig ?

1+1+1 = 1

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik zou je gewoon aanraden een extra pci-kaart te gebruiken. Als die kaart meerdere monitoren niet ondersteund: no problem. zet gewoon in je bios je pci als primairen en in WinXP kan je dan je agp weer als primaire instellen. En met software werkt het allemaal goed bij mij. ik heb zelf 3 monitoren aangesloten. Is echt aan te raden! :7

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1