Op dinsdag 11 december 2001 13:55 schreef MrShaggy het volgende:
maar hoe doe ik het zoals zap het voorelkaar had, gewoon als twee losse geluidskaarten in heel je systeem die je in elk prg afzonderlijk kan toewijzen?
(ik had tenminste het idee dat hij dit bedoelde...)
Het eerste stuk van mijn reply was bedoeld voor de mensen die echt 2 geluidskaarten hebben, dus 2 verschillende kaartjes. Dan kun je volgensmij (!) gewoon 2x Winamp opstarten (dit is mogelijk als je die optie aanvinkt), en bij beide een andere geluidskaart selecteren.
Wat betreft de SBLive is het een ander verhaal. Technisch gezien kun je beide uitgangen inderdaad onafhankelijk aanspreken. Alleen voor zover ik weet bieden de drivers niet de mogelijkheid om in ieder programma voor kanaal A, B of beide kanalen te kiezen. Als een programma hier zelf de mogelijkheid voor biedt kan dit wel. BPM Studio heeft bijvoorbeeld deze functionaliteit, dus wat dat betreft zou het best mogelijk kunnen zijn om een Winamp plugin te maken die hetzelfde doet (misschien is die er zelfs al?

)
In mijn verhaal gaat het er dus telkens om om 2 verschillende MP3's over twee aparte uitgangen af te laten spelen, als je zoals tweakerbee het geluid van 1 MP3 naar 2 geluidskaarten wil sturen wordt het een ander verhaal.. daar heb ik verder eigenlijk geen ervaring mee dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen...
Hopelijk is 't zo wat duidelijker wat ik allemaal bedoelde in m'n vorige reply