Winamp met 4 boxen? (2x mp3?)

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb hier WinAmp 2.77, en 4 boxenop mijn pc. (Aldi-PC, 5.1 geluid).

Nu wil ik 2 mp3's tegelijk afspelen, 1 op de achterste 2 boxen, en 1 op de voorste 2. Is dit mogelijk in WinAmp, om zoiets aan te geven. En kan ik deze dan gelijktijdig starten? (met 1 knop dus...)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21
Zit er wel een geluidskaart in die PC? Want ik denk dat je dat niet voormekaar krijgt als het onboard sound is..

Verwijderd

is daar niet zo'n plug-in voor? anders te verkrijgen op:
http://www.winamp.com

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 19:23 schreef Solosmots het volgende:
Zit er wel een geluidskaart in die PC? Want ik denk dat je dat niet voormekaar krijgt als het onboard sound is..
Is onboard... Maar hoezo zou dat niet kunnen? Andere programma's (welke surround ondersteunen) draaien wel lekker met 4 boxen. Ze kunnen allemaal afzonderlijk worden aangesproken...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21
Tja nou ja, zoek maar es bij winamp.com bij de plugins en probeer het zou ik zeggen :)

Verwijderd

neehj dat kan volgends mij niet hoor. :S

Verwijderd

een quote van http://groups.yahoo.com/group/sblive/message/5059
Hiya,

> So to get this straight: can you use the front and rear outputs as
TWO
> INDEPENDANT outputs and use them effectively with Windows
sequencers?

OK, to get it straight once and for all - YES - 100% POSSIBLE. Using
one of the analogue output EXEz patches you can get two separate
channels of audio. The APS Mixer 1&2 outputs map to the SBLive!
Front and the 7&8 outputs map to the SBLive! Rear (well, they do on a
Player1024 anyhow).

And by the way, I've only really just tried the drivers out in Cubase
a moment ago and the ASIO configuration totally rocks! Low latency,
and virtually any possible FX routing you could want (within reason!).
Multiple ASIO busses, insert FX, global channel/group FX, I've got
myself a new card...

If you want to play games - use the SbLive native stuff, if you want
to make music, it just has to be APS v1.5. No competition!

Just my opinion.
het schijnt dus mogelijk te zijn, maar ik weet niet precies wat er nou bedoeld wordt....misschien dat er daar meer staat of dat je de persoon in kwestie die dit postte eens moet mailen

• Masterdam
  • Laatst online: 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

BPM studio is hier wel een leuk progje voor

Specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Kan je dan ook geluid naar twee geluidskaarten gaan sturen?

You can't have everything. Where would you put it?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Naar 2 geluidskaarten kan als het goed is gewoon door 'allow multiple instances' aan te vinken en bij de ene de eerste geluidskaart als output device te selecteren en bij de andere de tweede.

En de front/rear-uitgangen van de SBLive kunnen idd onafhankelijk van elkaar worden aangesproken met bijvoorbeeld BPM Studio, helemaal leuk als je er een mengpaneel bij hebt :Y)

#

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 17:32 schreef Zap het volgende:
Naar 2 geluidskaarten kan als het goed is gewoon door 'allow multiple instances' aan te vinken en bij de ene de eerste geluidskaart als output device te selecteren en bij de andere de tweede.

En de front/rear-uitgangen van de SBLive kunnen idd onafhankelijk van elkaar worden aangesproken met bijvoorbeeld BPM Studio, helemaal leuk als je er een mengpaneel bij hebt :Y)
koel...maar hoe doe je dit, waar kan ik dat aanvinken??

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Op maandag 10 december 2001 17:32 schreef Zap het volgende:

Das koel, maar heb jij je geluid dan synchroon lopen? ;)

Daar ging het om. Ze moeten niet "mixen" maar synchroon lopen :P Heb het nu voor elkaar. Als er nog meer mensen zijn die dit willen een korte handleiding:

http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=24984

Download de plugin.
Ga naar je Plugins dir van Winamp.
KOPIEER (NIET RENAME!!!) de "out_ds.dll" naar "out_ds_2.dll" .
Zet in de multiple output plugin (die je gedownload hebt) de "out_ds_2.dll" op de ene kaart, en de "out_ds.dll" op de andere kaart.
Als je nu op "play" drukt kun je door de twee kaarten dezelfde muziek te luisteren. :P (volledig synchroon)

Ik ben nu helemaal gelukkig met m'n nieuwe Audigy! :P

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Ik dacht dat ik het voor elkaar had. Wat blijkt: De instellingen worden niet onthouden :(

Iemand een idee? Nu gooit ie overigens (wat volgens de maker niet kon) wel twee geluiden op 1 kaart. Ze lopen niet perfect synchroon: Het geluid wordt vreselijk brak! :(

Misschien nog een "echte" wave-out plugin. Dus dat ik niet die kopie had moeten maken???

Het komt waarschijnlijk idd doordat ik een kopie heb gemaakt van die andere plugin. :( Hij zet gewoon de instellingen van beide op dezelfde geluidskaart. Kun je die plugin niet "hacken" zodat hij als een andere herkend wordt? Of misschien gewoon een eigen maken, dus een hele andere. De plugin mag heel simpel zijn, hij moet gewoon het signaal naar de geluidskaart sturen :'(

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

je kunt winamp wel 2 keer op laten starten door middel van een code achter de winamp uitvoering b.v. blabla\winamp\winamp.exe -?
?staat dan voor de code ik weet hem op moment zo 123 niet maar mischien weet iemand anders hem?????
en dan kun je net zo vaak winamp op starten als je wil
als je het dan over vreschillende kanalen willaten lopen moed je dat doen door middel van de output plug in van winamp maar dat weet ik niet zeker

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Nah. Niet wat ik bedoelde. Lees mijn verhaal anders nog eens.

Wat je wel moet doen is:

Rename de wave_out.dll naar out_blaster.dll (anders ziet die gare plugin hem niet)
Volg instructies als bovenstaand maar dan met out_blaster.dll ipv out_ds_2.dll.

Verwijderd

maar hoe doe ik het zoals zap het voorelkaar had, gewoon als twee losse geluidskaarten in heel je systeem die je in elk prg afzonderlijk kan toewijzen?

(ik had tenminste het idee dat hij dit bedoelde...)

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op dinsdag 11 december 2001 13:55 schreef MrShaggy het volgende:
maar hoe doe ik het zoals zap het voorelkaar had, gewoon als twee losse geluidskaarten in heel je systeem die je in elk prg afzonderlijk kan toewijzen?

(ik had tenminste het idee dat hij dit bedoelde...)
Het eerste stuk van mijn reply was bedoeld voor de mensen die echt 2 geluidskaarten hebben, dus 2 verschillende kaartjes. Dan kun je volgensmij (!) gewoon 2x Winamp opstarten (dit is mogelijk als je die optie aanvinkt), en bij beide een andere geluidskaart selecteren.

Wat betreft de SBLive is het een ander verhaal. Technisch gezien kun je beide uitgangen inderdaad onafhankelijk aanspreken. Alleen voor zover ik weet bieden de drivers niet de mogelijkheid om in ieder programma voor kanaal A, B of beide kanalen te kiezen. Als een programma hier zelf de mogelijkheid voor biedt kan dit wel. BPM Studio heeft bijvoorbeeld deze functionaliteit, dus wat dat betreft zou het best mogelijk kunnen zijn om een Winamp plugin te maken die hetzelfde doet (misschien is die er zelfs al? :?)

In mijn verhaal gaat het er dus telkens om om 2 verschillende MP3's over twee aparte uitgangen af te laten spelen, als je zoals tweakerbee het geluid van 1 MP3 naar 2 geluidskaarten wil sturen wordt het een ander verhaal.. daar heb ik verder eigenlijk geen ervaring mee dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen...

Hopelijk is 't zo wat duidelijker wat ik allemaal bedoelde in m'n vorige reply :)

#

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Op dinsdag 11 december 2001 15:31 schreef Zap het volgende:

[..]

Het eerste stuk van mijn reply was bedoeld voor de mensen die echt 2 geluidskaarten hebben, dus 2 verschillende kaartjes. Dan kun je volgensmij (!) gewoon 2x Winamp opstarten (dit is mogelijk als je die optie aanvinkt), en bij beide een andere geluidskaart selecteren.
Correct. Ik heb twee kaarten, en dat werkt. Ik wilde alleen synchroon spelen. Dat kan nu ook >:)

Pagina: 1