Toon posts:

weleens gedacht aan gepakte kolom?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net gelezen
[topic=216218/1/25]

Gaaf idee die kolom? heb je wel eens gedacht / geprobeerd hier een gepakte kolom van te maken met vullichamen. Het warmtewisselend oppervlak wordt hierdoor vele malen groter (wat zeer wenzelijk is). De drukval over de kolom wordt hierdoor wel groter. Ook zal er aan gedacht kunnen worden om bv de 10 cm hoogte kleine randen van +/- 1 cm langs de kolom te maken, zodat de vloeistof nooit langs de wand naar beneden gaat (hier neigt water altijd naar en koeling is dan minimaal)

Leuk experiment????:)

Verwijderd

Ik vat hier dus echt de ballen van.
Leg eens wat duidelijker uit wat je bedoelt want dit is voor mij ongeveer net zo begrijpelijk als taiwanees voor gevorderden...... :? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst bovenstaande link lezen 8-), maar je hebt gelijk het bericht is eigenlijk voor Silenzer_nl m`n maze2, maar deed iets fout
Op Sunday 09 December 2001 19:01 schreef Death996 het volgende:
Leg eens wat duidelijker uit wat je bedoelt want dit is voor mij ongeveer net zo begrijpelijk als taiwanees voor gevorderden...... :? :? :? :?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
whoei, wat is dat voor een tech talk :?, kan je er niet ff een picje bij doen??

Verwijderd

als het bericht toch alleen bedoelt is voor Silenzer_nl.. gebruik dan ICQ ofsow..

Verwijderd

Zo had ik vroeger ook een waterpijp alleen dan in het klein, moet je nagaan als je voorin hasj stopt en aansteekt..... dan hoef je niet eens meer te zuigen :9

Is maar goed dat ik nix meer rook..... anders was het een vet idee geweest!!!! >:)

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Op Sunday 09 December 2001 19:01 schreef Death996 het volgende:
ik snap er ook geen ballen van wat die gast wil uitleggen, ook al heb ik mijn eigen bong. Maak eff een plaatje en post die, zodat we het idee beter begrijpen, cooltower.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 02:11
Is wel leuk, echter een gepakte kolom werkt niet, bij de koeltoren gaat het er namelijk om dat er een grote airflow langs het naar beneden vallende water stroomt. Wat wel zou gaan is zoals ze in industrieële koeltorens doen, namelijk het plaatsen van dwarsbalken (meestal van hout) die het water inderdaad van de wanden afhouden en zorgen voor een betere en gecontroleerde waterflow. Wat je namelijk wilt is een kleine druppel met een grote oppervlakte, hoe kleiner de druppel water hoe groter het totale oppervlak van al het water, wat weer een betere verdamping oplevert, welke een lagere temperatuur van het water geeft. Dus al met al kun je beter wat schuine randjes in je kolom hebben dan een gepakte kolom omdat je een grote (liefst een enorme) airflow wilt hebben en zo klein mogelijke druppels water.
Pagina: 1