Waar Betaalbare Losse Subwoofer te vinden???

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik ben al een tijdje aan t rondkijken naar een losse subwoofer voor mijn DD 5.1 systeem.

Maar de winkels die in hier bezoek oa: Megapool, Expert,BCC enz hebben of geen losse te koop, of ze zijn schreeuwend duur. Wie weet losse te vinden voor een mooie prijs?? :)

Keep on rolling....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij foka hebben ze nu een Tannoy sub voor 500 piek! Volgens mij is dat wel ok. Verder heeft richersounds het merk paradigm, wat voor het geld een leuke PDR08 heeft :). Kost ook 500 piek

Www.foka.nl
www.richersounds.com
www.paradigm.com

(voor de luie mensch :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dan moet deze luie mensch alsnog www.foka.nl overtypen :).

En het schrijven van deze post was _nog_ meer werk :).

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die 35 Hz van die tannoy sub lijkt mij trouwens niet echt laag.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Sunday 09 December 2001 19:07 schreef Nikel het volgende:
Die 35 Hz van die tannoy sub lijkt mij trouwens niet echt laag.
Dat valt erg mee. Het nut van tonen beneden de 35Hz wordt namelijk zwaar overschat. Verder is het voor zulke kleine subjes gewoon erg moeilijk om erg laag te komen.

Mijn eigen sub heeft een -3db punt van 29Hz (waardoor sommige mensen weleens gaan lachen enzo) en woofertjes van 6" (waardoor sommigen nog harder gaan lachen). Totdat ze horen wat een heerlijk bioslaag er uit komt rollen :). Lekker gecontroleerd, geen ranzige pieken in het laag dat boven de 55Hz zit (bonkerige pieken dus :r) en noem maar op.

De kwaliteit van het laag is veel belangrijker dan hoe diep het doorloopt. Daarom zou die van de Foka weleens mooier kunnen klinken dan die PDR8... Want ik heb liever een sub die netjes tot 35 Hz weergeeft, dan eentje die tot 25Hz gaat, maar een Lekkere bonk geeft op 70-110Hz (en dat ondanks de cut-off nog blijft doen).

Dus, niet teveel naar de specs kijken, maar gewoon luisteren :).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zie ik in je specs bipolair staan?
wow...dan is het vast zo'n dubbele woofer systeem (ben de naam vergeten, heb al zooo lang geen speakers meer gebouwd)
weet je wel waar ze 2 tegenover elkaar zitten, of dat er 1 aan de andere kant van de kast zit

hmz..verder nog een losse subwoofer.... hmz.. bouwen? dat is vaak voor subwoofers een goedkope oplossing

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Sunday 09 December 2001 19:23 schreef gitaarwerk het volgende:
zie ik in je specs bipolair staan?
wow...dan is het vast zo'n dubbele woofer systeem (ben de naam vergeten, heb al zooo lang geen speakers meer gebouwd)
weet je wel waar ze 2 tegenover elkaar zitten, of dat er 1 aan de andere kant van de kast zit
Yep, het zijn er twee tegenover elkaar. Het is een raar ding. Maar wel goed :).
hmz..verder nog een losse subwoofer.... hmz.. bouwen? dat is vaak voor subwoofers een goedkope oplossing
Het kan wel hoor. Alleen de prijsverschillen zijn denk ik wat minder extreem :o. Het is vooral leuk denk ik om te doen denk ik :). En je kan 'm 'customizen', zodat-ie goed past in je kamer.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, heb effe een weird vraagje, kan/mag ik voor een actieve subwoofer een auto versterker gebruiken.
Graag uitleg waarom wel of waarom dat juist niet mag/kan.

And The Only One

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..kan wel, maar is wat minder Hi-Fi gericht, dus de kwaliteit kan slechter zijn, ps houd wel rekening dat je de beste fx kunt krijgen door de impedantie goed te houden.

Over die basspeakers van JvS
klinkt zeker wel enorm strak? > ik wil dit namelijk in men volgende speakerkasten die ik ga bouwen hebben :P
(ik weet weer hoe et heet : Push-Pull systeem)

• Raymond
  • Laatst online: 00:32
Op Sunday 09 December 2001 21:20 schreef gitaarwerk het volgende:

isobarisch is een term ook die wel gebruikt wordt.

Edit:
Isobarisch is een algemene term voor twee gekoppelde woofers. (twee woofers achter elkaar gemonteerd om zodoende als 1 woofer op te treden)

push pull is volgens mij een aanduiding voor een isobarische opstelling, waarbij de woofers elkaar "aankijken". Dus dat de ene "trekt" waarbij de andere "duwt"

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep... ook :P
tis al een tijd gelee.. kword oud >19 :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Sunday 09 December 2001 21:11 schreef Diamon het volgende:
Mmmmmm, heb effe een weird vraagje, kan/mag ik voor een actieve subwoofer een auto versterker gebruiken.
Ik denk dat dat best kan. Je zou zelfs een auto woofer kunnen gebruiken. Maar die sets zijn toch meer gericht op kwantiteit. Omdat je in de auto toch last hebt van allerlei herrie, boeit dat beetje kwaliteit niet echt.
Op Sunday 09 December 2001 21:20 schreef gitaarwerk het volgende:
Over die basspeakers van JvS
klinkt zeker wel enorm strak? > ik wil dit namelijk in men volgende speakerkasten die ik ga bouwen hebben :P
Nee, strak is niet het goede woord. Ik ben echt een enorme zeikmiep over laag en heb lang geklooit tot m'n 602's naar wens waren (eerst opstelling daarna modificatie ([search=602 modificeren])). De sub gaat wel een stuk dieper dan de speakers, maar de speakers zijn een stuk strakker. Bij films vind ik 'm echt helemaal geweldig, maar bij muziek is het piekje die erinzit bij 40Hz ofzo wel erg lekker, maar op lange termijn vermoeiend. Hetgeen wat eruit komt is wel weer lekker. En met films doet-ie gewoon mee (truc: DD decoder sub +6db en sub wat zachter draaien. Gevolg: lekker laag bij films en amper sub bij muziek, voldoet erg goed. :7).

Verwijderd

Megapool bezoeken voor _losse_ audio onderdelen is ook een beetje gekkenwerk imho.

• Raymond
  • Laatst online: 00:32
Op Sunday 09 December 2001 21:11 schreef Diamon het volgende:
Dat kan, dat kan zelfs heel goed. Autoversterkers geven namelijk een best redelijke kwaliteit geluid, zijn degelijk (auto is niet de meest comfy omgeving voor apparatuur) en hebben geen probleem met lage impedanties

Probleem: ze werken op 12volt en om een goede 12volt voeding te maken, ben je zoveel geld kwijt, dat je net zo goed een "echte" subamp van bijvoorbeeld Hypex, detonator of thomessen kan kopen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op Sunday 09 December 2001 21:43 schreef Lampje het volgende:

[..]
BL@@T
Ik zie dat Lampje veel weet :)
Velleman heeft ook leuke kits, maar ik d8 dat ze die van de sub-woofer amp eruit hebben gehaald.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 09 december 2001 18:57 schreef cablecarp het volgende:
Ik ben al een tijdje aan t rondkijken naar een losse subwoofer voor mijn DD 5.1 systeem.

Maar de winkels die in hier bezoek oa: Megapool, Expert,BCC enz hebben of geen losse te koop, of ze zijn schreeuwend duur. Wie weet losse te vinden voor een mooie prijs?? :)
Uit Duitsland halen: Yamaha 250 Watt. Zijn net 40 DM duurder geworden, dat wel.
Let op dat die 20 Hz bij -10 dB zijn, daar heb je in de praktijk dus niets aan.
Hier is een test van dat ding.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 09 december 2001 21:43 schreef Lampje het volgende:

[..]

Dat kan, dat kan zelfs heel goed. Autoversterkers geven namelijk een best redelijke kwaliteit geluid, zijn degelijk (auto is niet de meest comfy omgeving voor apparatuur) en hebben geen probleem met lage impedanties

Probleem: ze werken op 12volt en om een goede 12volt voeding te maken, ben je zoveel geld kwijt, dat je net zo goed een "echte" subamp van bijvoorbeeld Hypex, detonator of thomessen kan kopen
Of je zet er een (nog niet helemaal rotte) accu + acculader tussen het e-net en de amp.
lol, zou dat lukken?

Zou het zelf niet doen ivm met gevaar voor ontplofbare gassen uit accu

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 10 december 2001 00:06 schreef victorvo het volgende:

[..]

Uit Duitsland halen: Yamaha 250 Watt. Zijn net 40 DM duurder geworden, dat wel.
Let op dat die 20 Hz bij -10 dB zijn, daar heb je in de praktijk dus niets aan.
Hier is een test van dat ding.
Een tijdje geleden hadden ze daar zelfs de YST-SW800 (met 1000 watt amp) voor 475 euro. Is nu op.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb bij Radio Roelandschap in amersfoort een "Audio Pro" actieve 6,5 " sub gekocht. Deze bevalt prima en kostte me 598,-
Duncan

• Diamon

Diamon

The Weird One

Het levert dus geen problemen op, als ik een auto versterker ga gebruiken.
Nu mijn vraag, welke raden jullie mij aan.

Heb deze en deze bij de kijkshop gevonden, of kan ik deze 2 beter links laten liggen.
En is het voldoende om alleen een subwoofer te plaatsem of ook tweeters.

O'ja, aan wat voor eisen moet een bouw schema voldoen.

And The Only One

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet niet zeker of die versterkers hier onder de catagorie "autoversterkers" werden meegenomen. :{

Verder 'hebben' die versterkers een impendantie van 8ohm (wat ik vrij eng vind, niet alleen omdat een versterker geen impendantie 'heeft' (niet zo hoog iig)). Maar met een bijpassende marquant woofer krijg je wel laag. Veel laag misschien ook wel. Maar diep laag? :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 23:17

JT

VETAK y0

Die versterkers zijn 10 x zo slecht als de ingebouwde versterker in je autoradio :D Trek er minimaal zo'n 400 piek voor uit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Geen auto versterkers gebruiken, deze hebben een veel hogere tolerantie m.b.t. vervorming. Maar dit hoor je dus niet echt in je auto, aangezien het toch een herrie is over het algemeen. Verder nog heb je een zware trafo nodig. Die zijn over het algemeen zo duur (als je een beetje sterke nodig hebt.) Dat je goedkoper uitbent met een kant en klare sub. Die vaak ook nog veel beter zullen klinken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Diamon

Diamon

The Weird One

Okay, dus de 'versterkers' van De Kijkshop kan ik beter negeren dan.
Maar Conrad heeft ook een zooitje versterkers en actieve subwoofers in de catalogus staan, wat vinden jullie daarvan.

Misschien is het uiteindelijk goedkoper en makkelijker om een kant en klare te kopen (zelf maken is geen belemmering).
Mocht iemand een aankoop sugestie hebben, dan hoor ik dat graag.

Ps, alle info is natuurlijk welkom

And The Only One

Pagina: 1