Toon posts:

Verticale strepen op m'n Iiyama!

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik 1 duidelijke en 2 iets minder duidelijke verticale strepen op mijn monitor. Ze raken de boven en onderkant van het scherm niet, maar in 't midden zijn ze heel duidelijk. D'r zit verder ook geen symmetrie in voor zover ik kan zien.

Mijn gedachte: "WTF?" en daarna "GoTSearch!", leverde niet zo gek veel op, dus vandaar dit topic.

Weet iemand of mijn monitor het aan 't begeven is, of heeft iemand de oplossing :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 17:55
probeer is degauss (zal wel in je instellingen op je monitor staan)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Dat is normaal

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 18:32 schreef raglam het volgende:
Dat is normaal
OH?
Nou ik erger me er mateloos aan.

Dus heb ik in pure woede mijn liefje/monitor een ontzettende dreun gegeven.. na de degauss trouwens...

...

...

en ze doet het weer... zonder verticale strepen... :?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
oohw ik heb ook zoiets gehad met mn rotte aldi beeldscherm. die heb ook heel wat klappen gehad omdatie helemaal inx meer deed en alstie een dreun kreeg dan deedtie het weer effe. tot op een dag.... en nou heb ik een philips en die doet het wel goed :)

dus misschien tijd voor een nieuwe? nou ja nu nog nie maar als het tevaak gebeurd? of anders checken of je nog garantie heb.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 04:53

Majapro

Deventer

hai die hai,

heb hier er n ook met die vertikale vette streep iets aan de linker kant in het beeld, was bij de eerste iiyama ook zo en die is omgeruild voor deze die het nu ook al heeft

en een dreun heeft niet geholpen , evenmin degaus :(

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

dit hebben alle triniton beeldschermen en staat zelfs in de faq geloof ik...

http://www.xbmcfreak.nl/

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:53
Dat is normaal
Is dus echt niet normaal he.
Ik heb hem hier voor me staan, dus ik kan het weten.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 11:05
Een dimondtronscherm werkt met hele fijne verticale lamellen. Soms plakken die aan elkaar. Dan zie je een verticale streep. Meestal is een klein tikje tegen de zijkant van het scherm voldoende om ze weer van elkaar te krijgen.

Succes

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zie er ook 1 zitten op mijn 22" precies in het midden... Alleen niet zo duidelijk als de horizontale lijnen. Bel anders IIyama op en stuur je monitor op om ze er naar te laten kijken.. Daarom heb je een IIyama.

http://www.xbmcfreak.nl/

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Op Sunday 09 December 2001 19:59 schreef Erhnam het volgende:
Ik zie er ook 1 zitten op mijn 22" precies in het midden... Alleen niet zo duidelijk als de horizontale lijnen. Bel anders IIyama op en stuur je monitor op om ze er naar te laten kijken.. Daarom heb je een IIyama.
Tuurlijk, dan kijken ze er naar en sturen hem na een maand terug, en dan kom je er achter dat er of niks is gebeurt ofdat het erger geworden is.. Ik ga morgen na een paar keer gemailt te hebben maar is mailen met die hufters.

| I've got permission to color outside the lines |

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is normaal
Fout!

Je kan wel 2 hele dunne horizontale lijntje zien..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

KLOPT!!!!

het zijn geen verticale maar horizontale strepen. Ik zit zelf ook hier achter Iiyama die heeft ook 2 horizontale strepen.*D

duzz die verticale zijn horen inderdaad niet op je beeldscherm.. :(

groetn markietje

Verwijderd

Heb ook gehad dat een horizontale lijn verticaal over m'n IIyama bewoog , gewoon een mep tegen geven en tis gedaan

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25
In de handleiding van mijn Iiyama staat zelfs dat je er een kleine tik tegen moet geven als je verticale strepen ziet. Heb het ook weleens, tikje en het is weer weg.

Verwijderd

Ik geef er dan toch wel een redelijke mep op langs de 2 kanten tegelijk , anders lukt het nie

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
note: De twee dunne horizontale strepen die je over je iiama scherm ziet lopen ( vooral op een wit scherm ) zijn "spandraden".....die zijn ervoor zijn om het dradenmasker strak te houden.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
He, al dat gezeik over die horizontale strepen... 'k bennie achterlijk. Ik zei toch verticaal...

Sorry, excuse my language.

Ook ff handig om te weten: niet te hard slaan, gaat ie flippen ;)

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 18:33 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

OH?
Nou ik erger me er mateloos aan.

Dus heb ik in pure woede mijn liefje/monitor een ontzettende dreun gegeven.. na de degauss trouwens...

...

...

en ze doet het weer... zonder verticale strepen... :?
Dat is helemaal niet zo gek. In de handleiding staat ook dat als je dit probleem hebt, dat je de monitor dan een tik aan de zijkant moet geven.
Pagina: 1