Stel ik heb een kubus gemaakt ... en ik maak nog een kleine kubus maar die moe zeg maar uit de grote geknipt worden zodat ik een inkeeping krijg ter grote van die kleine ... maar hoe doe ik dat .. ik heb al wat tutorails gedaan maar ik heb nog nooit zoiets gezien in die tutorails
Bolean.
( spelling
)
( spelling
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Boolean.. dat heet in bijna alle programma's zo.. denk ook in LW.Op Sunday 09 December 2001 19:12 schreef Annemieke_K het volgende:
das toch alleen bij max ?
In Maya heb je Nurbs en Polygon boolean
Verwijderd
ja, dat klopt!Op Sunday 09 December 2001 19:12 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Boolean.. dat heet in bijna alle programma's zo.. denk ook in LW.
dit kan idd met een boolean operation in lightwave.
ff simpel uitgelegd :
maak eerst een object, en maak daarna het object dat je van je eerste object wilt "substracten".
selecteer je eerste object als foreground layer, en je 2de object (dat je dus van object nr 1 wilt substracten) als background layer.
Daarna ga je naar tab "Multiply" en selecteer je uit het lijstje opties onder combine "Boolean"
In het popupje dat je krijgt pak je "substract" en je bent klaar
(kan trouwens zijn dat je menu indeling anders is. zoek iig naar een knopje met boolean erop)
Het object in de backgroundlayer is nu ge-substract van je object in de foregroundlayer.
veel suc6,
mzzl lone
ff simpel uitgelegd :
maak eerst een object, en maak daarna het object dat je van je eerste object wilt "substracten".
selecteer je eerste object als foreground layer, en je 2de object (dat je dus van object nr 1 wilt substracten) als background layer.
Daarna ga je naar tab "Multiply" en selecteer je uit het lijstje opties onder combine "Boolean"
In het popupje dat je krijgt pak je "substract" en je bent klaar
(kan trouwens zijn dat je menu indeling anders is. zoek iig naar een knopje met boolean erop)
Het object in de backgroundlayer is nu ge-substract van je object in de foregroundlayer.
veel suc6,
mzzl lone
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Pagina: 1