+ Alleen voor de beste der tweakerts +

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb dit al es gepost, met het resultaat dat ik de enigste bijdrage gaf aan t topic.... maar met deze topic title mot t toch lukken zou je denken >:)

plug & play BIOS (fail safe); Dit bericht krijg ik op een oude computer die ik probeer werkend te krijgen. Het bericht wordt vermeld onder systeemapparaten. Ik snap niet goed wat deze melding wil zeggen, en misschien belangrijker nog, voor welk onderdeel deze bedoeld is.
btw, kheb er win98 opgezet, en dat heb ik vanaf een andere computer gedaan want de diskette op die oude comp doet niet meer veel.

Ik denk dat t mobo zijn tijd gehad heeft, als dit zo is, hoe kan ik dit met zekerheid testen ?

Als iemand me op weg zou kunnen helpen, avast bedankt

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gooi hem gewoon eens weg in apparaatbeheer. misschien vind hij hem zelf dan wel weer. en als hij het verder doet, wat kan jou die melding dan schelen?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Yes, er reageerd iemand ;)

als ik hem weggooi dan vind ie em inderdaad weer, maar dat is t dan ook, want ik kan niets instaleren aangezien ik geen cdrom heb, dwz: heb ik wel maar doet t niet.

en de diskkete doet zoals gezegd ook al niks dus...

eigelijk kan deze melding alleen maar van t mobo afkomen, maar dat lijkt me weer erg stug aangezien ik gewoon t bios inkan enzo. nog meer ideejen ? ik bennl. erg benieuwd

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

misschien in de bios niet op fail safe zetten maar op optimal

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Controllers op het board naar de knoppen misschien? Heb ik ook weleens gehad met een oud bord. Alles deed het behalve de floppycontroller dus ook geen diskdrive dan maar maarja als je cdrom het ook niet doet wordt het allemaal wat lastig. Netwerkkaartje dan maar?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Controllers op het board, zoals in: die vervang ik in 5 min. voor en paar cent, of zoals in een sleutelhanger van 20x20cm erbij :) ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Voor de rest doet die bak normaal? Ik zou zeggen, maak je niet te druk; je BIOS is toch 'fail safe' >:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hij doet t prima als je t niet erg vind dat ie in de msdos compatibiletie :9 modus opstart, geen cdrom herkend, geen diskettedrive herkend, en geen insteekkaarten herkend :7

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

over wat voor een systeem praten we eigelijk? (specs) :?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
120Mhz Pentium
32Mb intern
sis vidkaart
stond ook iets van sis opt mobo geen idee wat voor klommel dat is
en nog wat insteekkaarten wat verder niet van belang is aangezien ik die druitgetrokken heb

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

dus als ik alles goed begrijp doet alles het behalve je cdromspeler en je diskettestation.

nu heb ik laatst ook een oude machine uit het stof getrokken (een ibm 4*86 ofwel 166 mhz) en daar deed het diskettestation 't niet. en een cdromspeler zat er al helemaal niet in.

edit:

dat diskettestation was trouwens gewoon een kwestie van vervangen en die cdrom speler een kwestie van bijhangen.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 13:08

Nessuno

io sono nessuno

wat je ff kunt doen is ff een opstart diskette maken van win98 op een andere machine dan ff kijken of hij dan wel boot

stel dat hij gewoon naar dos boot
ff xcopy op je flop
ff gluren op het bord na de chip set BV via daar ff de drivers voor naar je hdd copieren en dan weer naar windows boot setupje runnen en dan moet alles weer werken

wat ik nl uit je verhaal op maakt is dat je systeem in compatiebilietijds modus draaid
of te wel je chipset word niet ondersteund

je kan het ff proberen good luck !

Na rose e cient spin

Verwijderd

ja je dat klopt wel..
het is immers een AT systeem!
ATX gaat automatisch uit..
Dat is dat ding wat bij jou een fout melding geeft..

edit:

ja ik had het niet goed gelezen dus wat hier boven staat heeft niet veel met het probleem te maken

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
De batterij van je mobo kan ook nog wel eens op zijn eind lopen. ik had dergelijk probleem ook ooit eens met mijn oude 486. Bleek dat batterij leeg was.

offtopic:
En wat denk je dat ze er in de winkel aan deden?
Ze lietten het mobo lopen op 4 penlite bbatterijtes :).

Signature

Pagina: 1