Video voor op website? welke codec voor non-win?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 09:15
Hoi!
Ik ben gevraagd op een website o.a. een paar video's op te nemen. Nu heb ik ze met windows media encoder ge-encood (op 2 snelheden, voor modem en kabel users). Ik denk echter dat deze niet zijn af te spelen op een non-windows OS. (hoewel het in principe MPEG4 dingen zijn, dus ook op andere OS'en zouden moeten kunnen denk ik toch dat het niet gaat werken).
Nu dus mijn vraag: waarmee kan ik die video's encoden voor andere Os'en? Ik dacht zelf aan virtualdub, maar welke codec? Een of andere MPEG2 oid? Realplayer zou ook nog kunnen. Probleem is dat je dan OF een heel dure encoder moet kopen, OF filmpjes moet maken die alleen met realplayer 8 werken. Bovendien vind ik realplayer gewoon niet zo'n fijne player, erg zwaar prog enzo. Watvoor filmpjes zijn het fijnst op non-windows OS'en? (linux, en mac?)
Iemand idee'en?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

wij gebruiken zelf bijna altijd realplayer formaat, simpelweg omdat die het meest support heeft voor meerdere operating systems. Ook al kunnen die streamfactory's hier ieder formaat uitpoepen, real, windowsmedia en quicktime, en realplayer zeker zijn beperkingen heeft, blijft het de meest solide uitvoering als het gaat om verschillende operating systems.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Als je ff graaft op de site van www.real.com is er ergens wel een gratis encoder te vinden. ff zoeken, de link heb ik ooit eerder eens gegeven.

• PanMan
Idd, maar de basic versie kan alleen filmpjes maken die je alleen met realplayer 8 kan afspelen. Met de dure versie kan je ook met andere versies afspelen. En ik wil dus eik niet mensen dwingen met de laatste versie te werken. Vooral omdat de site vooral ontwikkeld wordt voor scholen, waar je niet altijd kan vragen of de sysadmin ff zin heeft om alle comps te upgraden. En als ik het nou gewoon als mpeg oid op die site zou zetten? Dan heb ik alleen de vraag waar ik een goede mpeg encoder vandaan haal. Heb virtualdub, dan heb ik toch eik alleen een codec nodig?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waarom niet in Flash? www.wildform.com uit mijn hoofd.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Oke, 't is jouw feestje :)

Probeer tsunami mpeg encoder (http://www.tmpgenc.com/e_main.html) dan maar, maar dan kun je volgens mij niet mee streamen, wat bovendien over het algemeen toch zuigt. Zou het lekker laten: streamen voor die 0,2% linux surfers.

Je kunt ook nog microsoft ASF proberen, maar aangezien je een budget nul hebt (dus ook geen goede streamserver) laat het bij ter download aanbieden.

• PanMan
Op Sunday 09 December 2001 20:46 schreef cutter het volgende:
Oke, 't is jouw feestje :)

Probeer tsunami mpeg encoder (http://www.tmpgenc.com/e_main.html) dan maar, maar dan kun je volgens mij niet mee streamen, wat bovendien over het algemeen toch zuigt. Zou het lekker laten: streamen voor die 0,2% linux surfers.

ga ik ff naar kijken
Je kunt ook nog microsoft ASF proberen, maar aangezien je een budget nul hebt (dus ook geen goede streamserver) laat het bij ter download aanbieden.
Ik heb nu dus al microsoft .wmv (windows media video) files erop staan. En die streamen vanaf mijn apache! :).
(okeey, dat heet afspelen tijdens het downloaden, maar is gewoon streamen! :)).
Ik zei btw niet dat ik een budget nul heb >:) :), ik wil alleen niet veel geld uitgeven aan een realencoder, als dat alleen een nood oplossing is voor niet-windows mensen. De windows mensen kunnen immers al de windows streams bekijken!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

laat die 2,8 gebuikers zich maar aan jouw aanpassen hoor, desnoods zet je er nog een rm filetje bij en verder moeten ze hun mond houden.

* XangadiX doet alles lekker op asf :P

binnenkort kan het allemaal in flash 6 :)

Stoer; Marduq

• kapser
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik gebruik zelf quiktime en windowsmedia op m'n site. windowsmedia heb ik gecodeerd ( met windowsmedia encoder ) met mpeg4 zodat het ook met oudere players makkelijk is af te spelen. Quiktime met de sorenson codec. Op http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp kun je een gratis versie van Terra Cleaner ( media 100 cleaner EZ )downloaden waarmee je deze quiktime filmpjes kan maken ( ook windowsmedia is mogelijk ). Gewoon Third-Party Tools en software klikken.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

• PanMan
hoe heb je dat encoden naar mpeg 4 gedaan? Ik heb eik alleen WM7 en WM8 als encode opties. Overigens is WM8 ook een MPEG4 variant, AFAIK, maar zal je die vanwege headertjes enzo wel alleen op MS dingen kunnen afspelen :(
die url ga ik ff naar kijken. Thnx!

• kapser
  • Laatst online: 02-12-2025
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik er mee bezig ben geweest, dus ik 'zit er niet helemaal meer in'. Ik dacht niet dat het echt mpeg4 was, maar de windowsmedia variant. Anders wilde het filmpje nl. niet afspelen op NT4 machines die alleen 6.4 konden installeren. Heb ik destijds zo gedaan omdat ze bij ons op de hogeschool nog NT4 draaiden. In encoder 7.1 moet je het volgens mij kunnen vinden. Misschien dat ik nog even tijd heb om het te downloaden, zal ik er nog eens naar kijken.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

overigens is Windows Media Player ook gewoon voor de mac beschikbaar

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/mac7.asp

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1