Toon posts:

Fan aan de zijkant van Aopen fulltower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgens mij zit ik met een probleem :(

Ik ben van plan om een fan aan de zijkant van mijn aopen kast te monteren, maar als ik dat doe kan ik de zijkant niet meer weghalen :(

Hebben jullie daar een oplossing voor?? hebben jullie dit al vaker gedaan met een aopen kast?

En dan nog iets:

Is het mogelijk (slim) om de fan aan de zijkant naar binnen te laten zuigen op dezelfde hoogte als de cpu koeler met een stuk pvc buis ertussen (en die precis op de cpu fan te zetten) zodat de koeling nog beter is?? :9~

grt

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
heb ik wel eens op T.net voorbij zien komen en dat was wel koeler, maar met zo'n aopen kast gaat dat dnek ik een beetje moeilijk worden.

ik kan ook zo gauw niet op iets anders komen als voorin je kast dat zou nog kunnen.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

je kunt het grootste deel van die lipjes aan je zijplaat eraf slopen.... dan kun je hem open klappen..
Dit is wel een aantal keren voorbij gekomen hoor..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op Sunday 09 December 2001 18:02 schreef d_v_pelt het volgende:
Hoi,

Ik ben van plan om een fan aan de zijkant van mijn aopen kast te monteren, maar als ik dat doe kan ik de zijkant niet meer weghalen :(

Hebben jullie daar een oplossing voor?? hebben jullie dit al vaker gedaan met een aopen kast?
nee ik heb geen er varing met aopen kasten maar zijn langere draden of sleepcontacten geen optie?
En dan nog iets:

Is het mogelijk (slim) om de fan aan de zijkant naar binnen te laten zuigen op dezelfde hoogte als de cpu koeler met een stuk pvc buis ertussen (en die precis op de cpu fan te zetten) zodat de koeling nog beter is?? :9~

grt
hier las ik laatst op got ook over. ik zou het je afreden want men stelde daar de conclusie dat je dan de kans had om je cpu fan in de soep te laten lopen.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 18:02 schreef d_v_pelt het volgende:
Hoi,

En dan nog iets:

grt
Hmm ik snap het probleem niet helemaal waarom kan je je zijkant er dan niet meer afhalen :?

En als je 2 fans tegen elkaar op gaat zetten dan blazen ze toch tegen elkaar in en gaat de lucht nergens heen lijkt mij :?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
even over die aopenkast, die zijklep moet helemaal door de rails naar achteren worden geschoven dus het is niet zo dat de klemmetjes uit de gaatjes moeten en de kap is eraf hij moet er helemaal doorheen.

verder geloof ik dat op T.net stond dat er een een soort pvc of iets had op een kale heatsink en dan van buitenaf een 12 cm fan aan het begin van die buis.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op Sunday 09 December 2001 18:09 schreef MoSc2001 het volgende:

[..]

En als je 2 fans tegen elkaar op gaat zetten dan blazen ze toch tegen elkaar in en gaat de lucht nergens heen lijkt mij :?
ligt er maar net aan hoe je ze op elkaar zet

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 18:09 schreef MoSc2001 het volgende:

[..]

Hmm ik snap het probleem niet helemaal waarom kan je je zijkant er dan niet meer afhalen :?

Als ik de fan op de zijkant schroef kan ik de plaat er niet meer afschuiven omdat ik hem helemaal tot het einde pas eraf kan halen en dan zit die fan er natuurlijk in de weg

en die fans blazen niet tegen elkaar aan maar blazen 1 kant op (naar binnen)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb die bovenste klemmetjes omgebogen
nu kan ik de plaat gewoon erin drukken
probleem omgelost :P

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zet de koeler in een frame.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

zoiets? :)
Afbeeldingslocatie: http://home-2.tiscali.nl/~bruces/zooi/brzgatpc1.jpg

Zit nu trouwens nog een 2e 12cm fan onder...

Heel simpel opgelost door de 4 lipjes aan de bovenkant met een tang 90 graden om te buigen, kan je de zijkant zo in je kast zetten en dan 1cm naar voren schuiven om hem in de voorkant te schuiven

[sub]die pic is een jaar oud ofzow, die kast gebruik ik nu voor mijn 2e pc

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Je moet gewoon de lijes aan de bovenkant waarmee de zijkant vastzit wat ombuigen, zodat je hem nog maar een paar centimeter naar achter hoeft te schuiven. Dan kun je hem er zo vanaf tillen :)

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ze in princiepe er gewoon afhalen???

En heeft het zin om 3 koelers erop te zetten:

- onderin (voor)
- tegenover cpu
- bovenop de kast

:? :?

Verwijderd

Gewoon de bovenste lipjes ombuigen
Pagina: 1