Hoe hoog kan een 2mb s3 kaart?? Het boekje heb ik niet meer en op de site van daimond en s3 stond het niet. Het is op 1024x768x16 toch hoger als 75 Hz??
ik zou zeggen probeer het eens uit
denk et niet, ik heb een 4mb kaartje van s3 en die heeft dus 75 op 1024. beeld is dan wel brak. maar dat ligt waarschijnlijk grotendeels aan de 15 inch monitor.
MB's zeggen helemaal nix. Een 32MB S3 Savage4 kaart doet ook niet meer dan 85hz op welke resolutie dan ook, terwijl een 16MB voodoo kaartje met gemak overal 160hz uitsleept.
Gewoon proberen, als het niet lukt gewoon handmatig in registry kloten:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000x\Modes\[kleurdiepte]\[resolutie]
string aanmaken:
"Refreshrate" en geef em als waarde de gewenste refreshrate voor die resolutie en kleurdiepte.
Kijk wel ff of 000x de goede kaart is, want windows weet wel van display keys aanmaken vaal (x kan 0, 1, 2, etc zijn)
Gewoon proberen, als het niet lukt gewoon handmatig in registry kloten:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000x\Modes\[kleurdiepte]\[resolutie]
string aanmaken:
"Refreshrate" en geef em als waarde de gewenste refreshrate voor die resolutie en kleurdiepte.
Kijk wel ff of 000x de goede kaart is, want windows weet wel van display keys aanmaken vaal (x kan 0, 1, 2, etc zijn)
ja dat weet ik ook wel. maar de mb's zeggen wel wat over wanneer het kaartje uit is gebracht. mijn 4 mb kaartje is waarschijnlijk even goed of beter in refreshrate dan die van 2 mb, ervan uitgaande dat de specs niet slechter wordenOp maandag 10 december 2001 16:26 schreef _JGC_ het volgende:
MB's zeggen helemaal nix. Een 32MB S3 Savage4 kaart doet ook niet meer dan 85hz op welke resolutie dan ook, terwijl een 16MB voodoo kaartje met gemak overal 160hz uitsleept.
waarschijnlijk heeft tie zo'n s3 trio gevalletje, ik ook.
Verwijderd
[ off topic ] Ik wou graag zo'n S3 Savage halen voor m'n 2e monitor (PCI dus). Is 't daar een beetje geschikt plankje voor? Monitor is 15" en wou ik graag op 1024 draaien [ /off topic]
S3 Savage zou ik dus nooit doen. Het is gewoon verspild geld, geen W2K/XP support. Een oude Virge of trio doet het beter voor multi-monitor, maar die heeft ook geen XP support 
Ik zou gewoon voor een TNT2 M64 PCI ofzow gaan, of evt een oude Matrox kaart als je daar beter mee kunt leven.
Ik zou gewoon voor een TNT2 M64 PCI ofzow gaan, of evt een oude Matrox kaart als je daar beter mee kunt leven.
Verwijderd
Volgens mij klopt die 75Hz wel. Maar dan moet je natuurlijk ook rekening houden met je monitor. Mijn Geforce2 kan in jouw resolutie 120Hz geven, maar Windows verbergt dat omdat mijn monitor dat niet aankan.
Pagina: 1