Toon posts:

newbie vraag voor visual c++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de OnMouseMove functie in de view-source-file van mijn programma wordt er een array ingelezen.
Het is nu de bedoeling om deze array te kunnen uitlezen in de source-file die dient om een dialoogvenster te sturen.

Aangezien globale variabelen niet kunnen worden gebruikt in visual c++ moet er een andere oplossing bestaan.

Weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Hoezo mag je geen globable variabelen gebruiken dan? (buiten het feit dat het een ranzige oplossing is) :? Verder omschrijf je je probleem nogal warrig 't is me niet precies duidelijk wat je wilt bereiken.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Je kan pointers meegeven als parameter van een functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
// globaal
int x;

void myfunc()
{
    x = 10
}

void doeiets()
{
    x = 3;
    myfunc();
    printf("x: %d\n", x);
}

// via pointers:

void myfunc(int *x)
{
    *x = 3;
}

void doiets()
{
    int x = 3;
    myfunc(&x);
    printf("x: %d\n", x);
}

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling om de muiscordinaten die gelezen worden in de OnMouseMove-functie, in een andere source-file te lezen en te bewerken. :?

Het probleem is nu echter dat ik die array waarin de muiscordinaten staan niet kan doorgeven van source-file naar source-file.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op Sunday 09 December 2001 18:14 schreef Herdore1 het volgende:
Het is de bedoeling om de muiscordinaten die gelezen worden in de OnMouseMove-functie, in een andere source-file te lezen en te bewerken. :?
Euh, je werkt (zodra het gecompileerd is) niet met sourcefiles hoor.

Wat jij (denk ik) nodig hebt is een header waar de methoden van de beide sourcefiles instaan met hun beschrijving.
Dan kan je vanuit de ene 'source file' methoden van de andere aanroepen.

Verwijderd

Topicstarter
Euh, hoe gaat dat dan concreet?

Ik ben een newbie wat betreft visual c++ ;)

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 18:38 schreef Herdore1 het volgende:
Ik ben een newbie wat betreft visual c++ ;)
Ergens heb ik toch het idee dat je het visual gedeelte nog maar even moet laten gaan , en je eerst op normaal c(++) moet gaan storten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, maar ik heb geen keuze... Ik heb visual c++ namelijk nodig voor een klein onderdeel van mijn eindwerk.

That's why }:O

Verwijderd

Als ik me niet vergis ben je MFC bezig als ik dit zo lees.
Indien niet, negeer deze post :)
In de OnMouseMove functie in de view-source-file van mijn programma wordt er een array ingelezen.
Het is nu de bedoeling om deze array te kunnen uitlezen in de source-file die dient om een dialoogvenster te sturen
Maak die array een public member van de View Class. In je CDialog kan je vervolgens de view accessen dmv (CMainWndClass*)AfxGetMainWnd();
( vervang CMainWndClass door je eigen Main window class natuurlijk )
Van die pointer kan je dan de active view opvragen :
CMyMFCAppView *p = (CMyMFCAppView*)( ( (CMainFrame*)AfxGetMainWnd() )->GetActiveView() );

Is zeker geen mooie methode, maar het werkte voor mij toen ik het nodig had. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad met MFC bezig. En enkel en alleen maar omdat het moet, ik krijg er namelijk geen hoogte van :r

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die hun kennis willen delen. Een erg elegante oplossing is het inderdaad niet, maar ze werkt wel 8-)

thx m8.
Pagina: 1