Toon posts:

Wat voor een checks doen ISP's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe @Home en andere ISP's checken of gebruikers zich aan de FUP (fair use policy) houden? Oftwel, hoe checken ISP's op down/up-load hoeveelheid, draaien van servers etc??

Het enige waarvan ik tot nu toe heb gehoord is dat er afentoe poort scans worden uitgevoerd, echter kan me niet voorstellen dat dat alles is...of wel?

:?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Chello doet weinig, heb een ftp-, mail- en web-server maar ik heb er nooit iets over gehoord.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
hbe hiero chello en heb al een mailtje gehad dat ik me moest houden aan de FUP

had services draaien wie door hun niet toegestaan worden

en ik zat over de 200 gig in de maand met downloaden

tjah zo smerig zijn de ISP's

En ik word nu zowat om de 10 min gescant vanaf chello op de poorten 21,80,66(ssh) en nog veel meer

kankerlijers

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
hbe hiero chello en heb al een mailtje gehad dat ik me moest houden aan de FUP

En ik word nu zowat om de 10 min gescant vanaf chello op de poorten 21,80,66(ssh) en nog veel meer

laat ze andere lui lastig vallen

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op Sunday 09 December 2001 18:14 schreef B-BRAIN het volgende:

Smerig? Hallo? 200GB per maand is belachelijk veel.. *natuurlijk* krijg je daar wat over te horen. |:(

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

lol ik mag maximaal 2.5 gb downloaden in de maand, zeelandnet ...

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 18:14 schreef B-BRAIN het volgende:

Dat heb je toch echt zelf veroorzaakt... |:(

Verwijderd

ik mag 5gb per maand van zeelandnet (en zit nou al aan de 2,5), en ik vind 200gb wel een beetje belachelijk, als ik er meer dan 1x in de 3 maanden en/of 25% overheen ga dan kan zetten ze het abbonement over naar een sneller abbo en als je dat niet wilt of je gaat er veel te vaak over kan je per mb die je erover gaat gaan betalen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 17:38 schreef Martini99 het volgende:
Weet iemand hoe @Home en andere ISP's checken of gebruikers zich aan de FUP (fair use policy) houden? Oftwel, hoe checken ISP's op down/up-load hoeveelheid, draaien van servers etc??
Je gaat via je provider op het net ze kunnen als ze echt willen elk pakketje data die je stuurt bekijken en dus ook meten.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dat scannen doen ze echt niet hoor... Ja ok, misschien als je toch al als verdachte user bekend staat bij hen ofzo.. Maar ze gaan echt niet de hele range afscannen op evt. servers (tenminste wat @home betreft). Je krijgt pas iets van ze te horen als je duidelijk dusdanig misbruik van de service maakt dat anderen er last van hebben...

#

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Jezus man, hoe krijg je dat voor elkaar? Heb je heel microsoft al 10 keer in zijn geheel gedownload ofzo. Ik vind het niet zo gek hoor dat je gezeik krijgt met die hoeveelheden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 18:14 schreef B-BRAIN het volgende:
200 gig is ongeveer 307 cd's van 650 mb. Als je ongeveer gemiddeld 10 min over een cd doet ben je 52 uur per maand bezig. Dat is elke avond 5 uur branden, dan heb je in het weekend vrij. Ik hoop dat je er wat aan over houd, want wat jij doet klinkt als een gevangenisstraf.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

bluf bluf... 200 gig ? ben je cker contstant aan het dlen :P

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 17:11 schreef Klubbheads het volgende:
bluf bluf... 200 gig ? ben je cker contstant aan het dlen :P
of je hebt streaming radio of is dat niet zo veel?

• Onno
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 17:16 schreef Miss_Dittie het volgende:
of je hebt streaming radio of is dat niet zo veel?
200 GB per maand is 600 kbit/s (75 kbyte/s), *continu*. Dat haal je lang niet met streaming radio.

Verwijderd

Topicstarter
K nou afgezien van alle stoere verhalen over 200Gig p/maand.

HOE checken ze dit; Kunnen ze per user zien wat ie downed & upped?? Zo ja hoe??

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 18:14 schreef B-BRAIN het volgende:
*******lijers
Dat laatste kan wat mij betreft echt niet door de beugel!

Verwijderd

dubbele post

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 23:08 schreef Chellosupport het volgende:

[..]

Chello doet het volgende:
1: pings om te kijken of een ip online is (zodat je ip niet opeens aan een ander gegeven wordt bijvoorbeeld)

2: checkt routers op verkeer. als een router een hoog verkeer heeft checken ze of het netjes verdeeld over de users op de router is of dat er boosdoeners zijn die belachelijk veel van de capaciteit gebruiken. als je geluk hebt zit je met weinig op 1 router waardoor je minder snel gesnapt wordt als je toch bezig bent.

3: ik vermoed dat ze poortscans doen op illegale activiteiten zoals servers etc. maar ik vermoed dat ALS ze het doen enkel wanneer er klachten in de buurt zijn.

4: als men klachten over een trage snelheid krijgt gaan ze het netwerk controleren in de buurt van de klant, verder hetzelde als 1 maar met een lagere drempel om gesnapt te worden.

om je vraag te beantwoorden, ja, als ze het willen gaan ze monitoren hoeveel een bepaald modem upped/DL'd. als je een keer gesnapt bent en de waarschuwing binnen gehad hebt wordt je op die lijst gezet om te kijken of je stom genoeg bent door te gaan.

verder worden mailservers snel onderschept doordat een mail via zo'n server onmiddelijk herkent wordt als een niet-UPC/chello mailserver. dan wordt snel ingegrepen. Chello Abuse heeft hier mooie dingetjes voor heb ik een keer kunnen zien.

• Onno
  • Niet online
Je hoeft jezelf niet te quoten hoor.
Op maandag 10 december 2001 23:11 schreef Chellosupport het volgende:
Chello doet het volgende:
1: pings om te kijken of een ip online is (zodat je ip niet opeens aan een ander gegeven wordt bijvoorbeeld)
Waarom? Ik mag toch hopen dat Chello gewoon netjes bijhoudt welke IP's in gebruik zijn.. en dat het opnieuw gebruiken van zo'n IP niet afhangt van het aan- of uitstaan van een computer...

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 23:39 schreef Onno het volgende:
Je hoeft jezelf niet te quoten hoor.
[..]

Waarom? Ik mag toch hopen dat Chello gewoon netjes bijhoudt welke IP's in gebruik zijn.. en dat het opnieuw gebruiken van zo'n IP niet afhangt van het aan- of uitstaan van een computer...
dhcp.... :)
Pagina: 1