Ik wil een laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Topicstarter
Ik wil een laptop kopen, maar ik heb er geen ervaring mee. Wat ik hiermee bedoel is dat ik niet weet of merk een rol speelt in kwaliteit en betrouwbaarheid, terwijl de prijs niet zo hoog moet zijn.

Ik stel hele simpele eisen. Het moet een Intel CPU en Chipset zijn met minimaal 128 Mb. Ik wil geen brander, DVD etc., met minimaal 4 Gb harde schijf. Ik moet er Windows 2000 en Grafische Java applicaties en Enterprise Javabeans op kunnen draaien. Bovendien ben ik een student, het mag ook niet zo duur zijn en er moet een PCMCIA slot op zitten, welke het liefst niet Cardbus is, maar echt PCMCIA.

Wie o wie kan mij helpen met het kiezen:?

PS Als iemand nog een betrouwbare (100% goed en legaal) laptop heeft staan kan dat ook laten weten.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cardbus == PCMCIA.

Qua snelheid maakt het allang geen drol meer uit, 800, 900 of 1000 MHz is allemaal eender.

Toshiba maakt prima laptops die qua service prima voor elkaar zijn, dus ik zou in de pricewatch eens gaan rondkijken. Tweedehands kom je in de vraag en aanbod nog wel 's wat tegen. :)

Hint, neem iig een echte laptop en geen ALDI-laptop.... laptops gaan namelijk een stuk beter met stroom om.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een toshiba 1800 laptop.. kostte 3000 piek en dat is een zeer schappelijke prijs voor een laptop. Specs: celeron 800, 128MB, 15GB hd, 8mb grafische kaart. Ik draai er nu winXP op en dat draait wel goed (heb wel 128mb, 256mb is altijd beter met xp natuurlijk). Verder schijnt Toshiba ook goede service te leveren (nog niet nodig gehad ;) )
Het enige nadeel vind ik de ingebouwde muis; dat is een soort staafje midden in het toetsenbord waarmee je de cursor bestuurd.. vind ik niet zo geweldig werken en zogauw het kan sluit ik een normale muis dr op aan.

Ik zou persoonlijk geen tweedehands kopen.. de garantie is meestal al verlopen en je weet nooit hoe en hoeveel er mee gewerkt is e.d.. als er een beetje wild mee om is gesprongen kan het zo zijn dat de HD het es begeeft..

Verwijderd

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten! Een gast die ik ken heeft een aldi laptop gekocht, koste um 3500 piek. Niet echt duur voor de specs. Het komt er alleen op neer dat dat ding het nooit gedaan heeft, en de helpdesk altijd in gesprek is.

Met mijn Toshiba laptop daarentegen heb ik geen enkel probleem, en als ik het heb krijg ik een nieuwe mee :)

Kost wel ff wat meer, maar dan heb je ook wat! Tweedehands zou ik niet kopen, vaak zijn daar de accus van verrot, en die kosten ook gauw 400 piek.

Als je niet veel geld hebt: je bent student. Oftwel, ruim tijd voor een bijbaantje, en mogelijkheid voor een renteloze lening bij je ouders. Anders kan je altijd nog maximaal gaan lenen bij de IB-groep. Zo goedkoop kan je de rest van je leven niet meer lenen, dus meteen doen 8-)

Verwijderd

Mijn vader heeft afgelopen donderdag een Compaq laptop gekocht, was bij de It's in de aanbieding voor fl. 2.999,-

Specs:

Amd Duron 900 Mhz
128 Mb Ram
20 Gb Harddisk
Cdromspeler
Ingebouwde speakers
Ingebouwde netwerkkaart 10/100 Mbit
Ingebouwd 56k6 fax/modem
14.1" Lcd scherm

Echt een mooi ding voor dat geld, wordt geleverd met Windows Xp Home Edition, maar natuurlijk kun je er ook Win2k opzetten.

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 18:16 schreef elguapo het volgende:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten! Een gast die ik ken heeft een aldi laptop gekocht, koste um 3500 piek. Niet echt duur voor de specs. Het komt er alleen op neer dat dat ding het nooit gedaan heeft, en de helpdesk altijd in gesprek is.

Met mijn Toshiba laptop daarentegen heb ik geen enkel probleem, en als ik het heb krijg ik een nieuwe mee :)

Kost wel ff wat meer, maar dan heb je ook wat! Tweedehands zou ik niet kopen, vaak zijn daar de accus van verrot, en die kosten ook gauw 400 piek.

Als je niet veel geld hebt: je bent student. Oftwel, ruim tijd voor een bijbaantje, en mogelijkheid voor een renteloze lening bij je ouders. Anders kan je altijd nog maximaal gaan lenen bij de IB-groep. Zo goedkoop kan je de rest van je leven niet meer lenen, dus meteen doen 8-)
Ik leen al maximaal van IBG en ik ga over een maand beginnen met afstuderen >:). Daarom heb ik er nu een haast bij.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Pagina: 1