Toon posts:

de zalman cooler op de amd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zag een zalman 5001-al bij alternate voor 100(ex btw)deze word dus bevestigt aan het mobo zelf en niet aan socket.
maar heeft iemand deze cooler,is dit een slechte cooler anders bestel ik hem want ik zit nu nog met een tijdelijke volcano2

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Khep em zelf ook en het is een heerlijke :Z koeler, want hij is ZOO ontzettend stil ..
Qua koeling is hij wel aardig, niet spannend.. Het is geen perfecte overklok koeler, maar daar wil ik hem ook niet voor .. Als je een stille PC wilt, is dit de PERFECTE koeler.. ook de montage aan je mobo is prima te noemen. Nooit meer gebroken cores enzo..

hmm . ik heb wel de CU versie (koper)

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
weegt de cu versie niet veel meer,maar wat voor cpu heb je en wat zijn de temps(ook in kast aub.)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoehoog word de temp nou??

Verwijderd

Topicstarter
met mn volcano2 word hij idle 48 graden met de kast temp van 35 graden,dus zou die zalman cnps 5001-al beter coolen of niet????

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb zelf de 3100+ koeler van zalman, dat waaierding en die is nog stiller dan die 5000 serie.
Hij houdt mijn AMD 1200 Mhz TB cpu op 47 graden stressed als ik 2 casefans op 7 volt laat draaien. Met alleen de fan van het ding zelf op 7 volt wordt ie 55 graden stressed.
Beide opties zijn superstil, het enige wat ik zelf nog kan horen zijn m'n harde schijven.
Mijn temps zijn uiteraard IN de kast met beide zijplaten er OP dus gewoon gesloten.

Met die koeler die je wilt bestellen zal je zeker uit de voeten kunnen, maar verwacht geen enorme overklokresultaten. Hij is wel erg stil. Ik denk niet dat hij veel meer geluid dan je harde schijf zal maken.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb de 3100 Gold + op een Duron 1000@1100.

De temperaturen hiero zitten hier (Ik draai alleen stressed) op 46 graden zonder extra coolers in mijn kast wat dus een lekker stil resultaat opleverd.

WWW.RC5.NL

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Op zondag 09 december 2001 17:48 schreef mark_m het volgende:
weegt de cu versie niet veel meer,maar wat voor cpu heb je en wat zijn de temps(ook in kast aub.)
hmm .. dat zijn veel vragen ..
hij weegt 500 gram ofzo?!, maar dat boeit niet zoveel, aangezien hij met 4 schroeven aan het bord gemonteerd wordt.

De temp van m'n proc is iets van 50 graden ofzo.. in kast iets van 35..

dus ...

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op dinsdag 11 december 2001 00:10 schreef mph_rbi het volgende:

[..]

De temp van m'n proc is iets van 50 graden ofzo.. in kast iets van 35..
Heb dezelfde (5001cu op 1,33Ghz Athlon) en de temp is ook 50°C (kast 30°C). Alleen hij is in normal mode goed te horen. In silent mode niet, maar dan ligt de idle temp gelijk 8 graden hoger. Voor de stabiliteit maakt dat echter niks uit.

Fan is trouwens niet helemaal 100% meer bij mij. Maakt ratelend geluid bij aanzetten pc en in silent mode vertrouw ik de fan niet meer. Tijdje terug liepen af en toe de toeren sterk terug.. steeg de temp zo naar 80°C!

space promotion zou nieuwe fan sturen, maar ik heb nog niks gezien.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

bekend probleem bij die zalmans hoor .. heb het ook al van meerdere gehoord.. Maarja.. moeten ze maar geen Sunon usen..

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
als ik dit probleem zou hebben dan zou ik toch gewoon mn volcano2 fan eraf kunnen halen en die op een iets lager voltage kunnen laten lopen??
ze zien er het zelfde uit dus ik denk dat dat wel niet zoveel zal uitmaken

Verwijderd

5001 CU + AMD Athlon 1700 XP + ASII = idle 45 graden, stressed 53 graden!!

COOL & STIL
Pagina: 1