Toon posts:

[Gnome@RH 7.2] Bevriest :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik hoop dat jullie mij even verder kunenn helpen met het volgende probleem. Ik draai RH 7.2 met gnome op een 1200 TB met 512 mb geheugen. En heb de nieuwste nvidia driver geinstalleerd. Werkt allemaal vrij soepeltjes! Op m'n probleem na dan :(

1x per dag bevriest m'n hele xwindows. Is ie echt zo dood als een pier.Gebeurt zowel bij KDE als gnome.
De muis werkt nog wel maar das dan ook alles. Ook xwindows processes killen vanaf afstand, zorgt er niet voor om m'n xwindows te killen :( Iemand een idee?

Verwijderd

Kijk eens in je logfiles of je daar een foutmelding vindt. Is het iedere keer op dezelfde tijd? Kijk eens naar cronjobs..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk alleen maar ancacron & logrotate draaien. En is niet echt op vaste tijdstippen. Kan helaas de fout niet nabootsen, is echt random

Verwijderd

En in je XFree86.0.log ? Als je daar ook niets in vindt dan wordt het lastig iets zinnigs over je probleem te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nope niet echt iets spannend, ik heb wel eens meldingen over fouten mbt geluidskaart. Ik heb een SB live. Kweet niet dat daar issues mee zijn ?

Verwijderd

Dacht het niet eigenlijk. Ik heb een SB live Value (oud) en heb die probs niet. Niet met alsa en niet met oss drivers. Maar ik heb een heel ander systeem dan jij. Abit BX133 RAID, p3 1000b en ook 512 MB. GPM kan X ook goed vastzetten.

Verwijderd

Topicstarter
heb gpm wel draaien!

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 19:21 schreef g.krist het volgende:
heb gpm wel draaien!
Dat zal het gok ik wel zijn.
/me heeft ook nogal wat problemen met gpm een data-switch en X. (de combinatie daarvan dan he ;) )
Ik gebruik gpm dan ook nooit tegelijkertijd met X. :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dames & heren. heb gpm nu maar uit gezet. Hoop dat dat het probleem oplost. En anders ben ik snel weer terug >:)

Verwijderd

Topicstarter
Arg ik ben terug. Toen ik vandaag uit het werk kwam. Was de PC zo dood als een pier! Ik zat er dus niet achter en deed dus niets bijzonders. Wordt nu een beetje depri. Nieuwe kernel installeren? Werkt m'n vmware niet meer :(

Verwijderd

Kijk ook eens kritisch naar APM. Misschien dat je die maar uit moet zetten. Dit om uit te sluiten dat je freeze wordt veroorzaakt door APM.

Verwijderd

Topicstarter
hehe oki dies nu ook uit + alle andere services die ik niet gebruik

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat als je X eens standaard op laat starten met -verbose 99 -logverbose 99? En dan een tail -f op verschillende logbestanden en en op het moment dat hij vastloopt gebruik maken van de SysRq-functie; alt-sysrq-r en alt-sysrq-9 kun je dan wel gebruiken, alt-sysrq-k en alt-sysrq-t misschien ook. Misschien dat je dan achter het probleem kunt komen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet, heb de bios maar helemaal gereset. Hbe ik niet zo heel veel vertrouwen in. Vreemde is dat ik niets i'mn log files kan vinden.

Verwijderd

En als je een andere kernel probeert ? Misschien dat dat helpt. Helaas kan ik ook weinig concreets verzinnen met een gemis aan info.
Pagina: 1