Toon posts:

[PHP/Mysql] 1 artikel over meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een scriptje schrijven voor artikelen die meerdere pagina's kunnen beslaan. Nu had ik bedacht een tabel te maken genaamd 'articles' (jaja) en daar onder andere de kolom 'pages' in te zetten. Dit is dan standaard het getal 1. Wanneer je via het admin gedeelte een tweede pagina toevoegt, maakt ie er 'pages+1' van. Zo weet je hoeveel pagina's er zijn en hoeveel links er dus gemaakt moeten worden (in de trant van articles.php?id=1&Page=2 bijvoorbeeld). Maar nu zit ik met het volgende probleem: hoe sla ik de verschillende pagina's op? Want je weet nooit hoeveel pagina's het zijn. Je kan wel 6 kolommen aan maken zodat het maximaal 6 pagina's mogen zijn, maar dat is ook niet echt handig.

Zou ik dan voor ieder artikel meerdere rijen aan moeten laten maken met hetzelfde ID nummer maar een ander pagina nummer? Dan kan ik dus met
PHP:
1
2
3
<?
SELECT * FROM articles WHERE id='$id' AND pagenumber='$Page'
?>

de juiste pagina's selecteren. Maar het lijkt mij niet echt een goede oplossing. Uiteindelijk is het dus de bedoeling dat ik net zoiets heb als op tweakers.net en gamers.nl (niet exact hetzelfde natuurlijk, ik wil origineel blijven! :)).

Heeft iemand nog suggesties hoe ik het het beste aan kan pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op Sunday 09 December 2001 17:04 schreef Frank83 het volgende:
Zou ik dan voor ieder artikel meerdere rijen aan moeten laten maken met hetzelfde ID nummer maar een ander pagina nummer?
Ja. En je zou het dan eventueel over twee tabellen kunnen verspreiden: alle info die maar 1x per document nodig is in de ene, en alle info die per pagina nodig is in de tweede.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat nuttig? Het gaat alleen om een username+email adres, datum en titel. Als die er 3 keer in staat maakt het toch niet zoveel uit? Neemt nauwelijks ruimte in en qua performance is het denk ik sneller dan met twee tabellen.

Bedankt voor het antwoord trouwens :).

Verwijderd

K zou 2 tabellen maken:
1 met artikelen en 1 met tabellen en dan met een join samentrekken?

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 19:59 schreef gillesdegrote het volgende:
K zou 2 tabellen maken:
1 met artikelen en 1 met tabellen en dan met een join samentrekken?
tabellen=overige info?

Net als wat Onno al zei dus?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 09 december 2001 19:47 schreef Frank83 het volgende:
Is dat nuttig? Het gaat alleen om een username+email adres, datum en titel. Als die er 3 keer in staat maakt het toch niet zoveel uit? Neemt nauwelijks ruimte in en qua performance is het denk ik sneller dan met twee tabellen.
Data-Consistentie, is dus WEL nuttig om te splitten. Performance is een hele grote kans dat dat zelfs beter is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
k zal het zo doen, als 3 mensen het zeggen zal het wel kloppen ;).
Pagina: 1