Toon posts:

callback verbinding delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een gratis internetverbinding (ISDN, callback) via mijn vaders werk. Nu zou ik deze verbinding graag willen delen in mijn netwerk. Ik gebruik daarvoor sygate en deze heb ik op de server (Windows 2000 Server) en clients geinstalleerd. De server heeft IP adres 192.168.0.1 en de clients 192.168.0.x. Het netwerk werkt prima, alleen internet sharing werkt niet. Ik heb op de clients ingesteld dat de gateway 192.168.0.1 moet zijn.

Vreemd vind ik ook dat ik voor de internetverbinding geen DNS adressen in hoef te vullen, wat ik eerder met 12move wel moest doen. Ik heb het idee dat hier het probleem ligt. En ik internet via een proxyserver. Wie zou mij kunnen helpen?

Verwijderd

kijk of je een ping kunt doen naar de proxyserver op het werk. is dat het geval, stel dan op de client PC's ook de proxyserver in.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 17:53 schreef sictc het volgende:
kijk of je een ping kunt doen naar de proxyserver op het werk. is dat het geval, stel dan op de client PC's ook de proxyserver in.
Ik kon eerst niet pingen, maar toen ik ipconfig /all draaide op de server, kwam ik achter de DNS adressen. Die heb ik toen ingevoerd op de server en client en toen kon ik wel pingen naar de proxyserver. Alleen werkt het sharen nu nog steeds niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Het werkt! Winroute erop gegooid i.p.v. sygate, en nu werkt het als een trein :)

Dan weten jullie het even.

Verwijderd

Topicstarter
Toch iets te vroeg gejuicht merk ik wel weer :(

Het internet delen gaat prima, maar nu belt hij om de haverklap gewoon in, zonder enige aanleiding. Daar baal ik dus wel behoorlijk van. In de log files kan ik ook niks vinden. Iemand enig idee?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Misschien even interesting traffic setten?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1