Op zondag 10 februari 2002 19:35 schreef da_rippah het volgende:
Hey, ik had ook nog een vraag over het downloaden van vliegtuigen voor FS2000. Ik kijk nu op avsim.com en ik zie verschillende vliegtuigen staan... Maar ik wil graag een Boeing 747 hebben. En die zit niet standaard in FS2000. Ik moet dus wel een model ervoor hebben.
1A). Je zoekt een kant-en-klaar vliegtuig (d.w.z., een modelfile en een bijbehorende textureset) dat geschikt is voor
FS2000 - let op, nieuwere modellen zijn vaak *niet* backward-compatible!
OF
1B). Je zoekt een repaint (gewijzigde textureset) van een standaardkist (in dit geval niet van toepassing, omdat
FS2000 itt
FS2002 niet met een 747 wordt geleverd)
Als ik nou bijvoorbeeld een Air France Boeing 747 download, heb ik dan alleen de skin of heb ik gelijk het hele model, zodat ik er gelijk mee kan vliegen? (dus inclusief panel, sounds en prestaties enzo...)
(want de vliegtuigen die ik zie staan zijn allemaal ongeveer 800 Kb)
2). Waarschijnlijk heb je dan een "volledig pakket", d.w.z. een op zichzelf staand vliegtuig dat los te gebruiken is (nogmaals, een panel en/of soundpack moet je meestal zelf opzoeken - de reden hiervoor is simpel, maar ik heb al genoeg getypt

). Het kan ook slechts een repaint betreffen van
A) een default kist of

een ander third-party vliegtuig. Waarmee je te maken hebt staat vrijwel altijd in de bijbehorende readme.