Toon posts:

Advies voor nieuwe PC PLZZZZZZZ

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 'n nieuwe PC aanschaffen, of eigenlijk alleen n nieuwe mobo, maar daar komt 'n andere proc en geheugen bij kijken :) Maja ik ben nu dus van plan 'n MSI K7T266 Pro2 (die zonder RAID) aan te schaffen met n AMD 1800/1900+ en 256 Mb DDR. Nu wil k graag ff weten of dat een goeie combinatie is of niet, of misschien zijn er betere dingen.
En wat is "goed" geheugen? Ik ben een beginnende overclocker en mijn budget bedraagd zo'n 2500 gulden.
Ojaa, ook nog n adviesje voor een HD, min 40 Gb en is 7200 rpm t geld waar? Ik heb nu namelijk n plextor 24x fikker maar als k op 24 fik dan krijg k 72 bufferunderruns ofzo :r en das niet goed. HD is dr nu te traag voor, heb k getest.
En is t waar dat die IBM schijven niet zo goed zijn als bijv. Seagate e.a.
En dan moet k dus ook nog n cooler erop, welke is goed genoeg om 'n beetje te kunnen OC-uh?
En dan nog 1 laatste ding, wat is t gevolg van mn ouwe trouwe TNT2 in zo'n systeem? K neem aan niet zo goed ;) En wat is n goed alternatief??

Dus ff kort samengevat:

- Mobo?? (K7T266 Pro2 zonder RAID (welke versie is dat eiglk?))
- Proc AMD 1900+??
- Geheugen?? 256 genoeg en welke merk?
- Cooler ??
- 3D kaart ?? TNT2 is als n mug die n olifant wil uitpoepen?

Ook ff zeggen waarom iets volgens jullie zo is okee? Alvast SUPER bedankt!

GRZZZZZZZZZZ Antrax

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 23:11
[topic=218256/1/25]

Verwijderd

Systeempie ziet er goed uit :
1900+
zal je je niet beklagen

256 MB RAM----------->512MB Ram
kan je goed gebruiken in een nieuw systeem

HD 60GB 7200 RPM Western Digital
Is een heel goede HD en veel beter dan bv. Seagate (Seagate maakt veel te veel lawaai). En ja, het is het waard om een 7200 RPM schijf te kopen i.p.v. een 5400 RPM

TNT 2---------->GeForce 2 Ti 200
Als je budget het toelaat een goede kaart, nog geld over, koop dan een Radeon 8500 of een GeForce 3

Verwijderd

[topic=218256]

en volgende keer aub een duidelijke topictitel.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie de post van Emdicy.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.