Toon posts:

Systeembronnen onder 50%!!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een paar programmaatjes opstart daalt mijn beschikbaarheid van de systeembronnen al snel onder de 50%! Hierdoor wordt naar mijn mening mijn systeem erg traag!
Wie weet hier een handig middeltje voor om deze zo hoog mogelijk te houden?

Gegroet,

Klapgeest

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12
ja dat weet ik:

let op;

1. klik op start
2. klik op afsluiten
3. klik op opnieuw opstarten
(evt.) 4. meld je opnieuw aan

hier zijn volgens mijn geen progjes voor, wat wel helpt is wat meer geheugen

Verwijderd

hoeveel geheugen heb je en wat voor Os?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je eerst eens wat meer details geeft over je computer dan kennen we een stuk verder meehelpen >:)

maar het gaat er het meest om dat je zo min mogelijk Icoontjes onderin de hoek hebt staan...want hoe voller die staat hoe minder systeembronnen je over hebt...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Zo min mogelijk shit bij het opstarten laten starten.

de ultieme oplossing is trouwens Win2k :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een PIII 450 met 128mb intern geheugen

......

Verwijderd

maar wat voor os heb je??

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw opstarten heeft overigens weinig nut.

Verwijderd

Topicstarter
Win 98 2e editie

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Mijn advies: koop 1x 128 mb d'r bij!

Verwijderd

goeie mobo drivers installeren doet wonderen.. ik had zelfde prob.. gewoon cdtje die je bij mobo kreeg installe...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Start->>Run->>type in "msconfig"->>Startup->>Veel uitvinken

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 22:25
Win2K of XP installen is het enige wat goed zal helpen. Win9x heeft een zeer slecht geheugenmanagement.

Verwijderd

Topicstarter
Please explain mobo :?

Verwijderd

met het aantal vrije systeembronnen wordt weergegeven hoeveel vrij geheugen je hebt... Dus in jouw geval heb je dus 64Mb over... Dat komt door windows, en de programma's die je hebt draaien. Hoe meer programma's je draait hoe lager de vrije systeembronnen... Als je dus meer vrije systeembronnen wilt hebben, wat dus sneller is, zou je meer geheugen moeten hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt XP niet compatible met mijn videobewerkingskaart

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik zal het eens met wat meer geheugen gaan proberen.
Thanx allemaal!! ;)

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 15:49 schreef pjot het volgende:
met het aantal vrije systeembronnen wordt weergegeven hoeveel vrij geheugen je hebt... Dus in jouw geval heb je dus 64Mb over... Dat komt door windows, en de programma's die je hebt draaien. Hoe meer programma's je draait hoe lager de vrije systeembronnen... Als je dus meer vrije systeembronnen wilt hebben, wat dus sneller is, zou je meer geheugen moeten hebben...
BOELSHIT het geeft niet je geheugengebruik weer als ik 100/512 geheugen gebruik heb ik vaak 60 % bronnen over.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Wat lopen een boel mensen hier te blaten over RAM geheugen :?
Systeembronnen heeft helemaal NIKS te maken met je hoeveelheid ram geheugen. Je hebt een bepaalde hoeveelheid geheugen die voor je systeembronnen wordt gebruikt, met extra RAM wordt dat dus niet vergroot.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 15:55 schreef FoRzA het volgende:

[..]

BOELSHIT het geeft niet je geheugengebruik weer als ik 100/512 geheugen gebruik heb ik vaak 60 % bronnen over.
wat geeft het volgens weer dan?? :?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

http://www.howstuffworks.com/question466.htm
Question

What are system resources, and why do I run out of them even though I have 128Mb of memory? Is this a conspiracy by the memory chip manufacturers or what?

Answer

In many cases, an "out of memory" message is misleading, since your whole system really did not run out of memory. Instead, certain areas of memory (Microsoft calls "heaps") used by Windows have run low on space.
Windows maintains an area of memory for operating system resources. The maximum size of this area is 128K, in two 64K areas. Windows 95/98 uses this area of memory to store fonts, bitmaps, drop-down menu lists and other on-screen information used by each application.

When any program begins running, it uses up some space in the "system resources" area in memory. But, as you exit, some programs do not give back system resources they were temporarily using. Eventually the system will crash as it runs out of memory. The crash happens sometimes if you start and close many programs, even the same ones, without a periodic reboot. This is what Microsoft calls a resource leak or memory leak.

When you tell your system to exit a program, the program is supposed to give back the resources (memory) it was using. But, because programs are written by humans, mistakes can happen and the program may not give back all to the operating system. This failing to "give back" is the "memory leak," eventually leading to a message that your computer is low on resources. Memory leaks can also be caused by programs that automatically load every time you boot your Windows system. In Windows 95/98 you can see the list of active programs via the usual Ctrl-Alt-Del sequence. The Windows Startup folder contains programs that launch every time your system boots. In Windows 98, set the folder contents with MSCONFIG. In Windows 95, click the right mouse button on the Task Bar, click Properties, click Start Menu Programs, click Advanced and look for the Startup folder in the left pane.

The system resources problem is something you might have to live with until the misbehaving application is found. If you are sure a certain application is causing the problem, be sure to contact the software vendor.

You can keep track of your system resources via the handy tool at Start >> Programs >> Accessories >> System Tools >> Resource Meter. If you do not have a copy, you can download it at UtilMind Solutions. The resource meter adds the "fuel gauge" to your Windows task bar, to help you keep track of your system's resources. As the bar graph gauge turns from green to yellow, then the dreaded red, you know you have a problem! But you need to remember that the resource meter also consumes what you are trying to conserve: system resources.

The best preventive maintenance is to periodically reboot your Windows system.

No conspiracy, no need to buy memory, unless you only have 4M of RAM. Buying memory does not fix the "system resources" problem, because its size is fixed at 128K, no matter how much physical memory is installed.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 15:56 schreef Sick_Nick het volgende:
Wat lopen een boel mensen hier te blaten over RAM geheugen :?
Systeembronnen heeft helemaal NIKS te maken met je hoeveelheid ram geheugen. Je hebt een bepaalde hoeveelheid geheugen die voor je systeembronnen wordt gebruikt, met extra RAM wordt dat dus niet vergroot.
De enige zinnige reactie in de hele thread.

Verwijderd

Windows 95 en 98 hebben de hoogste systeembronnen als je maar 32 mb of minder hebt, daarboven dalen de bronnen gigantisch naar 60 procent of zelfs lager. Dat komt omdat die windowsen alleen maar kijken of ie wel genoeg swapt. Daar kicken die systemen op en dan geven ze hoge systeembronnen. Niets van aantrekken, behalve als ie begint te kloten over te weinig geheugen. Oplossing WINDOWS2000 OF XP!!!

Verwijderd

Dus even voor de duidelijkheid, meer RAM op Win98 SE installeren heeft dus weinig zin, want je krijgt niet meer system/user resources? |:(

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zoals hierboven al staat, meer ram geeft niet meer systeem/user resources
The maximum size of this area is 128K, in two 64K areas. Windows 95/98 uses this area of memory to store fonts, bitmaps, drop-down menu lists and other on-screen information used by each application.
Dit is gewoon keihard gelimiteerd tot 128KB, niet te vergroten. Oplossing is een nieuwere versie van windows gebruiken. 2000 en XP bijvoorbeeld, ik denk dat ME namelijk ook max 128K heeft aangezien dat ook op de win9x basis is gemaakt.

Verwijderd

Dit was dus echt totaal nieuw voor mij, ik moet wel zeggen dat Windows nu minder crashed, want ik let nu op de user resources. Maar wat heb je dan eigenlijk aan meer RAM? Ik ben het eventjes kwijt.

Ik zit eigenlijk nooit zonder RAM (heb 128 MB), een app als FreeRam XP Pro maakt steeds RAM vrij op een bepaald niveau, ik zie dat het echte probleem de resources zijn. Win98 SE is eigenlijk best wel stabiel merk ik nu, het crashte meestal als ik teveel applicaties had open staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ouwe koeien had je wel gerust in de sloot mogen laten wegrotten ..

In plaats van om hem naar Windows Operated Systems te moven, waar de kern van Rasheed's discussie hoort, doe ik daarom dit topic dicht. Je mag er om mij overigens wel gewoon een nieuw topic starten. Maar bezuinig dan maar al niet teveel op de topistart ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.