Irritante piep uit speakers bij start K7T266 Pro 2

Pagina: 1
Acties:

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Hallo,

Heb sinds enige dagen een K7T266 Pro2 Mobo met Athlon XP 1600+ en een Soundblaster Live! card voor het geluid er in. Alles draait goed alleen hoor ik bij het opstarten een korte, harde, irritante fluittoon uit de speakers komen als ik het systeem opstart. Bij een herstart is dit geluid er niet. Het geluid komt nog voor de Windows "tune".Het lijkt alsof de aansturing van de drivers dit geluid veroorzaakt.

De aanwezige onboard audio AC'97 feature is in de bios disabled en ik draai de laatste Via 4 in 1 (4.35) drivers. Na opstarten is het geluid dus gewoon prima alleen dus die hoogste irritante piep bij de koude start.

Iemand een suggestie hoe dit te verhelpen?

Alvast dank.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Verwijderd

Kan het soms het opstarten van je cd-rom speler zijn. Deze hoor je namelijk in sommige gevallen over je speakers.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ik heb een Asus A7A-266 met en Tb-1400 ook met een live kaart en die geeft ook onder(xp) windows een irritante fluittoon bij opstarten na/tijdens de startupsound.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

dat komt door de cd speler die opkomt, kan je op 3 manieren oplossen:

1: haal de cd eruit(laatje open)

2: op de instellingen van de geluidskaart doe je aansluitingen van de cd uit(gebruik de digital out. hint!)

3: speakers zachter zetten:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

een kameraad had dat ook toen heeft hij op aanwijzing hier op GoT de shutdown temp meter in de bios uit gezet..

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12
em, ik had ook zoiets, dan heb je waarschijnlijk een microphone!, dat ding is dan nog niet softwarematig uitgezet, en dus gaat hij piepen, een ding, zet je geluid zachter.!

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1