Vigor2200E en Lan senelheid

Pagina: 1
Acties:

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17
Newby op dit gebied.
Ik heb van het weekend deze Draytek Vigor 2200E gekocht en op zich zeer tevreden, Internet sharing tussen 2 pc's was easy ook filesharing tussen deze 2 bakjes.
Alleen het files overgooien tussen deze 2 bakjes gaat maar max. 10mb/s, mijn vraag is dus, hoort dit niet sneller te kunnen ivm de ingebouwde 10/100mb switch??
Opstelling, beide pc's draaien op WinXP, eentje engels en de andere Nederlands. Netwerkkaartjes staan op Auto, ook de andere geprobeerd zoals 10mb FDM en 100 FDM en zeker bij deze gaat het alleen maar trager, merken zijn 1 D-Link DFE-530TX pci en de andere is Realtek RTL8139Family PCI.
Krijg de indruk dat ik nog ergens iets moet instellen in die router, maar heb geen idee, me newby.

Vast bedankt,

Kees

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Rhodan
Uhh, of is dit het bit en bytes verhaal??
10megabytes p/s zou dus iets van 80% van de snelheid zijn en als dit zo is, lijkt het me niet verkeerd??
Klopt?

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 20:05 schreef Rhodan het volgende:
Uhh, of is dit het bit en bytes verhaal??
10megabytes p/s zou dus iets van 80% van de snelheid zijn en als dit zo is, lijkt het me niet verkeerd??
Klopt?

Kees
Dat wel bij mij het geval, heb nl. ook Vigor2200E 8-)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Heb er net een besteld :)

My Discogs

Verwijderd

Dat kan bij mij met die Vigor2200E echt wel met 100 Mb. De ingebouwde switch hoort de snelste verbinding te kiezen.

• Rhodan
Op Sunday 09 December 2001 22:18 schreef Proost het volgende:
Dat kan bij mij met die Vigor2200E echt wel met 100 Mb. De ingebouwde switch hoort de snelste verbinding te kiezen.
Maar heb jij het nu over bits of over bytes?
Als voorbeeld, een file van 1200 megabytes doet er ongeveer 2 minuten over.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Megabits neem ik aan. 1200MB=9600mb in twee minuten=80mb/s. Dat klopt toch ongeveer? 100mb/s haal je in de praktijk nooit.

Ik heb trouwens ook een Vigor 2200E, en ook geen problemen.

Conclusie: je haalt bits en bytes door elkaar. ;)

BTW, zet liever niet je naam onder elke post. Dat hebben ze hier liever niet. Ter informatie. :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Welk lampje brandt erop de nummers van je poortjes? Als het poortje een oranje lampje laat zien is je connectie 10Mbit, brandt die groen is die 100Mbit.

Kijk hier eerst na voor je verder zoekt. Beide pc's moeten dus een groen lampje op de Vigor geven, anders zul je nooit en te nimmer 100Mbit tussen beide pc's krijgen...

rm -r *

• Rhodan
Dus al met al werkt alles dus naar behoren, vermoedde het al dat ik die 2 b's door mekaar haalde.
Alle lampjes staan trouwens op groen.
En point taken.

Pagina: 1