Textures niet scherp op Geforce3; hoe komt dah?

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Kan iemand het volgende verklaren?

Ik heb een PIII450 met een Hercules GeforceMX en een Athlon1333 met een Asus GeforceIII.
-Op de PIII450 zijn de textures op de muren veel scherper wanneer ik bijv. dichtbij een muur kom,
dan op de Athlon1333 (met GF3 dus). Ze zijn dan heel erg 'blurred'. Ik zie dit bijvoorbeeld erg goed
bij games als QuakeIII en UT (mét high res. textures).

-Ik heb op de Athlon1333 een LG19" Flatron monitor en op de PIII450 een naamloze 15"; dus
daar kan het niet aan liggen.

-Op de Athlon1333 gebruik ik WinXP, op de PIII450 win98.

-Ik gebruik GTU (geforce tweak utility) op de Athlon1333 om zo het één en andere te kunnen bepalen
over mijn videokaart-afstellingen. Nu zou het natuurlijk aan de afstellingen van GTU kunnen liggen,
waardoor de textures er zo 'blurred'uit zien; maar ik krijg maar niet door wáár het dan aan zou
kunnen liggen.

-Drivers geforceIII: det3 V23.11 (+ DirectX 8.1)

Kan iemand me helpen?

Thx in advance.

" Play the violent strings of my symphony "

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

probeer anti-alising eens uit te zetten.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gewoon GTU eraf halen en dan de drivers opniuew installeren en kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Hmz op mijn GF2 had ik ooit eens GTU gebruikt... damn kreeg echt lelijke textures na wat sleutelen en kreeg het niet meer goed.

Zoals eerder werd genoemd, DEinstall GTU, deinstall je drivers, install nieuwe drivers, 22.X niet 23.X.

En Install NVMAX veel betere tweakutility... en na dit te gebruiken waren mijn testures beter en prestaties hoger.

Zoek maar is op NVMAX hier op tweakers en naar mijn naam, dan zie je screenshots van DE instellingen

Verwijderd

je gebruikt de GTU en ik ga er voor t gemak maar even van uit dat de textures met name in spellen die je in D3D modus draait blurry textures hebben. dit heb ik ook een keer gehad, en ik heb me toen suft gezocht naar wat t was.

ik had toen met GTU Mipmap detail op 10 gezet. dit moest dus NIET. op 10 is ie namelijk het snelst, en dus het minst mooi. Mipmap detail op 1 is voor de beste beeldkwaliteit en dus het mooist. Mijn huidige settings zijn Mipmap levels max (12) en mipmap detail 1. en alle textures zien er hier perfect uit.

als t nou niet werkt, moet je s proberen om de standaard quality settings te proberen.

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 21:14 schreef -KOD- het volgende:
Hmz op mijn GF2 had ik ooit eens GTU gebruikt... damn kreeg echt lelijke textures na wat sleutelen en kreeg het niet meer goed.

Zoals eerder werd genoemd, DEinstall GTU, deinstall je drivers, install nieuwe drivers, 22.X niet 23.X.

En Install NVMAX veel betere tweakutility... en na dit te gebruiken waren mijn testures beter en prestaties hoger.

Zoek maar is op NVMAX hier op tweakers en naar mijn naam, dan zie je screenshots van DE instellingen
persoonlijk vind ik de gtu een stuk prettiger en beter dan nvmax (die had ik eerst).

• Symphony-X
Zeer bedankt voor de tips mensen :D
Ik zal ut allemaal es gaan checken!

ps. het is inderdaad vooral bij D3D spellen dat ik de textures echt k*t eruit zien.

Verwijderd

lees dit artikel op anandtech eens, misschien wordt het je dan wat duidelijker:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1562

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

speel UT in openGL met de openGL renderer op http://unreal.epicgames.com zet de textures van de 2e cd erop en je weet niet wat je ziet.

Zet verder in rivatuner anisotropic filtering op 8x en je verbaast je nog een keer :)

Niet op voorraad.

• Symphony-X
Op maandag 10 december 2001 20:02 schreef edward2 het volgende:
speel UT in openGL met de openGL renderer op http://unreal.epicgames.com zet de textures van de 2e cd erop en je weet niet wat je ziet.

Zet verder in rivatuner anisotropic filtering op 8x en je verbaast je nog een keer :)
ehm.. jah.. dat weet ik allemaal al :)

Pagina: 1