Toon posts:

Linksys Router problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een router gekocht. Het is de Linksys BEFSR41. Ik wil hem gebruiken onder WinXP en een Chello verbinding. Ik heb m'n router aangesloten op m'n computer en m'n modem. Ik heb alles ingesteld, maar op de een of andere manier maar ik maar geen verbinding.

Heeft iemand deze zelfde problemen gehad?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Het liefst niet al te technische uitleg, maar houdt het een beetje simpel (stap voor stap ofzo).

Alvast zéér bedankt.

Groeten van Tommy.

Verwijderd

Hmm het is toch echt een "5 min uit de doos werken ding" hoor. >:)

Maar wat doet ie nou precies niet.
Krijg je geen ip adres? (zie je stats tab op de router), Controleer dan je instellingen nog eens.
Zitten de juiste kabels wel goed aangesloten? oftewel branden alle lampjes die moeten branden (Wan lampje router en het lampje waar je pc op aangesloten zit)

Wat kun je pingen en wat niet.
pc -> ip adres router (intern)
pc -> ip adres router (extern dus wat je van chello krijgt)
pc -> willekeurige site

Hoe het met chello precies zit weet ik niet.. maar met @sloom draait het prima :P

Verwijderd

Edit
Wat Raptortje zegt moet je zeker ook ff checken!
/edit

Volgens mij werkt Chello met fixed ip adres (of static, ik haal die twee altijd door elkaar). Bij Chello staat waarschijnlijk nog het mac adres van nic in je XP machine geregistreerd. Ik weet niet of er ook nog gedeeltes van UPC zijn die PPPOE gebruiken, ik ga er hier ff niet van uit.

Je kan het mac adres van die nic spoofen met je Linksys.

Op de machine waarop vroeger je kabel modem was aangeloten:

Start-->Run-->CMD intypen en enter
ipconfig /all in typen in dos box. 'Physical adress' opschrijven.

in je browser 192.168.1.1 typen
Als je dan niet de setup krijgt van je linky, dan werkt je lan verbinding niet!
-->advanced-->Mac Adr. Clone.
Daar mac adres invullen.

Let op! Als je twee keer hetzelfde mac adress op je netwerk gebruikt ga je waarschijnlijk problemen krijgen. Ik denk dat de linksys switch zich daar goed in gaat verslikken. Betreffende Netwerkkaart uit pc halen en niet meer gebruiken..

Alternatief is het doorgeven van de WAN interface mac adress van je Linky, maar dan komen ze er mischien wel achter dat je je connectie deelt...ik weet niet hoe streng en slim ze zijn bij Chello.

Grtz,
Ed

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Hoewel het advies hierboven in grote lijn klopt (de voorgestelde problemen treden niet op), toch een 'betere' oplossing:
- sluit het kabelmodem direct aan op de pc waar het vroeger ook op aangesloten was
- doe een ipconfig /release
- sluit de boel via de linksys aan

Voila. Omdat je het IP# eerst hebt vrijgegeven kan de linksys het nu aanvragen (met andere MAC#).

(Dit werkt sowieso met een Terayon modem. Met COM21 treedt het probleem sowieso niet op.)
[edit] Ik heb dit in regio Apeldoorn getest met 2 bovenstaande modemtypes.

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 21:16 schreef Rukapul het volgende:

Voila. Omdat je het IP# eerst hebt vrijgegeven kan de linksys het nu aanvragen (met andere MAC#).

(Dit werkt sowieso met een Terayon modem. Met COM21 treedt het probleem sowieso niet op.)
Als ze het ip adres gekoppeld hebben aan het mac dan gaat dit niet werken..dit is iig in Purmerend het geval..