Op dinsdag 11 december 2001 19:12 schreef A3-D het volgende:
Wat dacht je van de kleine, startende ondernemer die zijn overhead zo laag mogelijk tracht te houden?.
Die kan nog steeds 135 prijzen invoeren, helemaal voor noppes. Doen we met liefde voor ze.
Het laatste waar die op zit te wachten is te gaan betalen voor een dienst waardoor de omzet volgens jullie zou gaan stijgen? Hoe wordt dat concreet gemeten dan? Imho zou het wat anders zijn als 9 van de 10 klanten daadwerkelijk via T.net zijn/haar producten kwam afnemen.
Kleine bedrijfjes maken ook geen reclame op TV, is te duur. Moet Veronica ze dan maar gratis zendtijd geven ofzo? En grote bedrijven die wel reclame maken kunnen ook niet direct het effect meten. Wel weten we dat Graficall onmiddelijk meer dan de helft van haar omzet kwijtraakte toen ze uit de pricewatch verdwenen (op eigen verzoek).
En wie zegt dat mensen altijd op zoek zijn naar de goedkoopste? Mensen kopen op grond van allerlei motieven en één daarvan is prijs. Als de Pricewatch een graadmeter moet zijn voor het zijn van de goedkoopste zou dat geeneens de klant zijn die ik als bedrijf zou willen. Van een bedrijf mag en kan je meer verwachten dan alleen maar een goedkope prijs, wat dacht je van het cliché service en nazorg? Daar moet je als consument vaak meer voor betalen. Als heel Nederland daadwerkelijk als koopmotief de prijs zou hebben dan kunnen de Albert Heijn, Bijenkorf en noem maar op, hun deuren wel sluiten want ik kan zo 10 winkels bedenken die stukken goedkoper zijn maar waar mensen het gewoon niet prettig vinden om in dozen te graaien maar netjes te woord gestaan willen worden.
Ik weet niet wat dit te maken heeft met betalen voor de pricewatch, maar het klinkt als de Shop Survey, die voor alle bedrijven gewoon gratis is.
Eigenlijk zouden jullie dus ons moeten betalen, onze dienst (het bezoeken van T.Net en GoT) levert jullie extra inkomsten op.
Ja leuk. Wij steken al onze vrije tijd erin, drie man werken full-time, we zetten voor tienduizenden guldens servers neer alleen maar omdat steeds meer bezoekers op de site rond willen surfen en dan zouden we daarvoor nog moeten betalen ook

.
Sorry, ik weet dat je het niet letterlijk bedoeld, maar het is wel de meest kromme vergelijking die ik in tijden heb gezien.
Meer pageviews != meer geld!
Meer pageviews is wel meer load, meer servers moeten kopen, meer sores voor het moderaten etc. etc.
Banners verkopen, dat is geld, maar die twee zijn dus niet direct gekoppeld.