Ik begin het idee te krijgen dat zaken als It's, Megapool enzo ontzettend achter lopen wat betreft die hifi-setjes. Ik heb zeggen en schrijven nog maar 1 dvd speler met mp3 functionaliteit gezien, en die was echt ontzettend duur. Maar als je op het internet kijkt, ontkom je niet meer aan een mp3 mogelijkheid, net als CD-R en CD-RW. Lopen ze echt zo ontzettend achter, en kunnen ze die home-theater setjes daarom zo goedkoop maken, of mis ik iets?
Verwijderd
Een winkel koopt iets en houdt het vast totdat hij het verkoopt. Als het nou vervelend uitpakt blijf je dus met dingen zitten die een jaar oud zijn. Op internet hoef je het niet te zien of in je handen te hebben dus een verkoper besteld het pas bij de groothandel als hij ook daadwerkelijk een order heeft en kan daarom nieuwere dingen aanbieden.
En die zaken hebben destijds misschien wel 10.000 van die dingen verkocht en die moeten eerst "op"
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Ze kopen gewoon in wat ze zeker weten verkopen, of waar ze de meeste dozen van kunnen verschuiven
ja,.. Ze hebben geen geld genoeg en niet de winkelformule om met nieuwste van et nieuwste te komen, hoogstends de nieuwe sony collectie ofzowOp zondag 09 december 2001 15:20 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ze kopen gewoon in wat ze zeker weten verkopen, of waar ze de meeste dozen van kunnen verschuiven
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
ze hebben er wel koele wasmachines trouwens....
(en m'n blender heb ik er ook gehaald, dat zie ik bij raf nog niet gebeuren!)
Zag toevallig laatst bij de it's wel een sony cd speler die sacd aan kon
Oh ja, dit brengt me op het volgende onderwerp. Klein beetje offtopic, maar heeft iemand enig idee waar ik een hifi setje inclusief versterker, tuner, cd/dvd/mp3, 5 boxen en een subwoofer kan krijgen, voor rond de 1500 gulden? Of moet ik dan toch echt een nieuw topic openen?
Heb al bij bovenstaande zaken gekeken maar die hebben dus geen MP3 mogelijkheid en veel setjes kunnen niet eens CD-R(W) afspelen.
Om even op je originele topic terug te komen, de spelers die mp3 etc kunnen afspelen zijn vaak de goedkope spelers ala yawakawa en zo, en dat zijn gewoon dvd-rom spelers met een leuk kastje er omheen. De its, megapool en verwante zaken verkopen over het algemeen alleen de 'A' merken en dat zijn juist de merken die nog niet massaal zijn overgestapt op mp3. Vandaar dat ze in de winkel zo moeilijk te krijgen zijn.
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200
ze lopen niet alleen achter op hifi sets maar ook op computers. let op nu eenOp Sunday 09 December 2001 14:59 schreef surreal het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat zaken als It's, Megapool enzo ontzettend achter lopen wat betreft die hifi-setjes. Ik heb zeggen en schrijven nog maar 1 dvd speler met mp3 functionaliteit gezien, en die was echt ontzettend duur. Maar als je op het internet kijkt, ontkom je niet meer aan een mp3 mogelijkheid, net als CD-R en CD-RW. Lopen ze echt zo ontzettend achter, en kunnen ze die home-theater setjes daarom zo goedkoop maken, of mis ik iets?
celeron 800 mhz
tnt2 voor ongelovelijk snelle graphics
64 mb ram pc 100
10 gb harde schijf
voor 3000!!! gulden mega prijs pakker
precies een jaar geleden stond er (megapool hengelo) nog een p166mmx voor 2300 piekos. Was een allochtoon die hem heeft gekocht omdat er "AANBIEDING: Nu mt revolutinaire MMXtechnoliegie!!" boven stond...Op Sunday 09 December 2001 18:17 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
[..]
ze lopen niet alleen achter op hifi sets maar ook op computers. let op nu een
celeron 800 mhz
tnt2 voor ongelovelijk snelle graphics![]()
64 mb ram pc 100![]()
10 gb harde schijf![]()
voor 3000!!! gulden mega prijs pakker
En zo hoort het ookOp Sunday 09 December 2001 15:56 schreef MrShaggy het volgende:
ze hebben er wel koele wasmachines trouwens....
Mjah, zo doen meer mensen het. Of die gast nu allogtoon was of niet doet er overigens voor dit topic niet toe. Veel mensen zijn schapen. Dat is huidskleuk onafhankelijk. Zou je zulke toespelingen op totaal nutteloos neigen naar racisme in de toekomst achterwege willen laten? (wie weet issie wel geboren in nederland, issie toch mooi autochtoon).Op Sunday 09 December 2001 19:13 schreef Niek1616 het volgende:
[..]
precies een jaar geleden stond er (megapool hengelo) nog een p166mmx voor 2300 piekos. Was een allochtoon die hem heeft gekocht omdat er "AANBIEDING: Nu mt revolutinaire MMXtechnoliegie!!" boven stond...
Verder ontopic, als je hier op wil reageren, doe je dat maar in LA of via mail. Ik remove posts die hierover gaan
<hr>
Deze winkels hebben trouwens inderdaad vaak een heel beperkt hifi aanbod. Daar verdienen ze ook geen klap op. Ze hebben er gewoon drie leuke setjes staan en ze hebben dat vaak meer als 'klantenbinding' artikelen, dan als primaire verkoopdoel. Ook al lijkt dat uit de ads vaak niet zo te zijn.
Op Wasmachine's en Witgoed en TVs een beetje vangen ze veel meer marge. Ze verliezen uiteraard niet aan die kleine beetjes stereo die ze verkopen, en ze hopen dat je daar dan ook de Wasmachine koopt. Dat is toch wel het lekkerst incasseren. Een van omzet zijn ze ook niet vies, dus waarom die bende niet in de winkel zetten?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Je slaat de spijker op zijn kop!Op zondag 09 december 2001 18:16 schreef Quorton het volgende:
Om even op je originele topic terug te komen, de spelers die mp3 etc kunnen afspelen zijn vaak de goedkope spelers ala yawakawa en zo, en dat zijn gewoon dvd-rom spelers met een leuk kastje er omheen. De its, megapool en verwante zaken verkopen over het algemeen alleen de 'A' merken en dat zijn juist de merken die nog niet massaal zijn overgestapt op mp3. Vandaar dat ze in de winkel zo moeilijk te krijgen zijn.
Vooral Yamakawa is een leuk voorbeeld. Die zijn inmiddels op de fles gegaan. Een winkelketen kan zich niet veroorloven om met allerhande 'vage' merken in zee te gaan. Voor de garantieafhandeling kun je dan later flink onderuit gaan.
Vergeet ook de faktor consumentenvertrouwen niet. De gemiddelde consument die bij rtv-winkels binnenkomt plaatst Yamakawa, Vestel, Cyberhome, Revoy (etc. etc. etc.) gewoon in het lijstje Marquant, Koda, Yoko en zal het gewoon niet kopen. Simpelweg omdat ze geen ervaring met het merk hebben en dan liever 50-100 gulden meer neertellen voor een - in hun ogen - echt merk.
Bovendien is het merendeel van de consumenten die in rtv winkels binnenkomt helemaal niet geinteresseerd in mp3 functies enzo. Ze willen een DVD-speler hebben voor films, omdat ze dat bij buurman/familie gezien hebben en het wel mooi vinden.
Last but not least: er wordt echt geen drol meer verdiend aan een Hakkie-takkie speler van 300-400 piek, dus voor de winkel zelf is het ook niet aantrekkelijk. Het dozenschuifprincipe werkt dus niet. Als je maar 25 piek verdient op een speler, moet je wel erg veel dozen gaan schuiven voordat het interessant gaat worden (en tel daar het garantie-issue maar eens bij op). Dan mag dus echt maar 1 op de 150 spelers kapot gaan ofzo anders gaat het je geld kosten.
A merken zijn juist wel op mp3 overgestapt. Philips pioneer yamaha denon marantz en vast nog wel een aantal anderen kunnen het namelijk wel. De spijker wordt dus even gemist.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
mjah, maar dan praat je toch echt over de modellen van de laatste maand zegmaar (bij Pioneer, Philips dan)
Mijn spijker was trouwens meer bedoeld voor het eerste gedeelte van de quote.
Mijn spijker was trouwens meer bedoeld voor het eerste gedeelte van de quote.
Pagina: 1