Toon posts:

blok ftp van buitenaf in freesco??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hooi allemaal }:O

ik heb op een site deze regel gevonden

ipfwadm -I -i den -P tcp -W eth0 -D 0.0.0.0/0 21

Deze moet geplaatst worden in rc_user en dan zou ftp van buitenaf geblokt worden en alleen intern nog kunnen. Helaas.................dit was dus niet het geval...........
weet iemand wat er fout aan is of wat er anders aan moet?

of kan ik dit op een andere manier oplossen?????

alvast muchus grasjas :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die ff naar deze regel kan kijken en zeggen wat er fout is? en of ik anders iets fout doe???????

please??

:?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

welke kernel gebruik je?

ipfwadmin was toch een tool voor de 2.0 (!!) kernel?

heb je een 2.2 kernel? Kijk ff in de ipchains-HOWTO
heb je een 2.4 kernel? Kijk ff in de iptables-HOWTO

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
sorry

versie 0.2.7 van freesco, ik weet niet welke kernel daarin zit.....................

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik kon het zo snel niet vinden, maar als je het wilt weten moet je ff op www.freesco.com rondneuzen. Daar staan een hoop links naar andere relevante sites, er zal vast wel ergens staan van welke kernel gebruikt wordt gemaakt.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand ff naar die regen kijken of tie goed is??????

Verwijderd

Zolang je portforwarding in FreeSCO niet aan zet blokt hij sowieso alles wat er binnen komt. Of heb je soms je ftp server op je FSCO bak draaien :?

Ik zie niet helemaal wat je hiermee denkt te bereiken...

Verwijderd

Topicstarter
het volgende is aan de hand, ik heb dus de ftpd server op mijn freesco machiene staan. Maar nu wil ik dat deze alleen voor mijn interne netwerk bereikbaar is en dus niet voor de buitenwereld (internet). probleem is dus dat bij een poortscan mijn ftp server altijd netjes aangeeft "yooooohooo hier ben ik" en vervolgens dus ook iedereen binnenlaat. dit komt weer omdat ik niet weet hoe ik de wachtwoorden in freesco verander.........................allemaal problemen waar ik niet uit kom dus.............dom he? :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? plaese?
;(

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

gast!!! deze staat aangegeven als je ftpd installeert...
hij staat normaal geblokt naar buiten dus heb jij het eigenlijk fout gedaan door hem open te zetten staat ergens in je rc dir...
suc6 (www.ftp4all.de)

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Pagina: 1