Problemen met internet verbinding nu ik client...

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
Doordat de server van het thuis netwerkje geen enkele browser wil opstarten heb ik de client nu aan de chello kabel gehangen. Ik heb wel de netwerk kaart overgezet, want ik had al vernomen dat het alleen met het mac0adres van de meegeleverde Ethernet kaart werkt. Wat nu, ik kan geen verbinding maken met het internet. Moet ik nog andere dingen instellen?

Verwijderd

Heb je ook de instellingen van tcp/ip voor de netwerkkaart
van je server overgenomen (ivm verkrijgen ip ed).

• paragon
IK heb zelf het volgende gedaan: wins/dns uitgeschakeld en ip op automatisch gezet.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 14:23 schreef paragon het volgende:
IK heb zelf het volgende gedaan: wins/dns uitgeschakeld en ip op automatisch gezet.
heb je der geen "software" firewall op draaien ofzo die willen het namelijk ook wel is blokken

• paragon
Nee geen firewall. Maar hoe doet de gemiddelde tweaker het bijv. als die een verse win98 installatie gaat doen. Het is toch gewoon windows installeren, drivers voor de meegeleverde netwerk kaart dns/wins uitschakelen en dan moet ie het toch doen of is er nog meer.

Ik had laatst bij m'n vader windows2000 geinstalleerd en toen deed het internet het ook meteen alleen is zijn kabelboer quicknet.

-typo-

Verwijderd

MAC adres is niet belangrijk voor Chello. Je moet alleen de gehele TCP/IP instellingen releasen voordat je een andere kaart erin zet. (kwam ik achter nadat een chellomonteur mij dat vertelde nadat mijn netwerkkaart uitgefikt was).
Natuurlijk was mijn netwerkkaart helemaal niet uitgefikt, het was weer een Terayon modem dat geflushed moest worden maarja, dat geloven ze toch niet in Helmond (of Amsterdam).

• paragon
dat doe je met winipcofg of zo toch?

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Computernaam ingesteld?

• paragon
Er moest dus vrijgegeven worden want de dns stond nog op een lokaal asdres of zo en das natuurlijk niet zo lekker |:(
Pagina: 1