zalman koeler op athlon xp 1800+

Pagina: 1
Acties:

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
heeft iemand ervaring met deze koeler op een athlon xp 1800+ ???
ik heb nu namelijk een neolec black magic koeler, deze is zeer stil maar de idle temperatuur is 50 graden en dat vindt ik toch wel aan de hoge kant

Verwijderd

Welke zalman, er zijn er vele

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke Zalman :?

Er is nl. een aantal verschillende.

• taz3d_nl
maakt niet uit hij moet stil zijn en goed koelen
zo'n waaier vorm bijvoorbeeld !
ik wil in ieder gval een graad of 8 naar beneden met mijn temp
ik heb al 2 case fans, een voor en een achter in de kast dus aan warmte ophoping kan het niet liggen die neolec koeler zuigt gewoon :)

Verwijderd

Ik heb een CNPS3100G, zo'n waaiergeval dus, met een 92mm fan in silent mode en mijn idle temp is ongeveer...50 graden :)
En dat is ook nog met de kast open. Stressed wordt de CPU zo'n 57 graden. Niet echt geweldig dus.
Dus ik dacht "laat ik eens iets anders proberen" en wat denk je dat ik besteld heb? Ja, een Neolec Black Magic!Hehe, das lekker!

• taz3d_nl
Op zondag 09 december 2001 15:53 schreef Befkikker het volgende:
Ik heb een CNPS3100G, zo'n waaiergeval dus, met een 92mm fan in silent mode en mijn idle temp is ongeveer...50 graden :)
En dat is ook nog met de kast open. Stressed wordt de CPU zo'n 57 graden. Niet echt geweldig dus.
Dus ik dacht "laat ik eens iets anders proberen" en wat denk je dat ik besteld heb? Ja, een Neolec Black Magic!Hehe, das lekker!
whoops, das klote ja
maar kan iemand mij nog een ander merk koeler aanbevelen ?
de prijs maakt niet zoveel uit, als het maar een stille koeler is en de processor temperatuur een graad of 10 omlaag gaat

Verwijderd

hallo,

Ik heb een Blue Orb cooler en draait 7000 rpm en cpu is ongeveer tussen de 35 en 40 graden. Met gamen is deze tussen de 50 en 60 graden.

Ik vind wel dat hij beetje lawaai maakt, maar ja wat vind jij lawaai.

Ik zoek het exacte type nummer wel ff op voor je vanavond want ik zit nu op meine arbeit.

Gr. }:O

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 10 december 2001 12:13 schreef -Judge- het volgende:
hallo,

Ik heb een Blue Orb cooler en draait 7000 rpm en cpu is ongeveer tussen de 35 en 40 graden. Met gamen is deze tussen de 50 en 60 graden.

Ik vind wel dat hij beetje lawaai maakt, maar ja wat vind jij lawaai.

Ik zoek het exacte type nummer wel ff op voor je vanavond want ik zit nu op meine arbeit.

Gr. }:O
whehe volgens mij zit jij met het een en't ander in de war :P

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Wou net zeggen... Blorb is voor de chipset van een GeForce of je mobo (of in mijn geval de TNT2 Ultra :P).
Draait bij mij op zo'n 5700-5900 toeren.

XBO: Michaël#3318

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op zondag 09 december 2001 15:53 schreef Befkikker het volgende:
Als deze even stil is en beter koelt wel ja. Anders zie ik het nut niet zo. Ik heb een cnps5001cu en die wordt ook 50°C idle (normal mode), maar dan met kast dicht. In silent mode komt er zo'n 8°C bij. Zolang je pc stabiel blijft en de cpu onder de 95°C (iets minder mag ook wel) is er gewoon niets aan de hand.

Het enige probleem momenteel is dat de fan vroegtijdig versleten is (maakt lawaai). Space Promotion heeft beloofd een nieuwe te sturen, maar ik krijg onderhand het idee dat ze volgens het principe "veel beloven, weinig geven" werken. :( :(

_██_
(ಠ_ృ)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 13:03 schreef taz3d_nl het volgende:
heeft iemand ervaring met deze koeler op een athlon xp 1800+ ???
ik heb nu namelijk een neolec black magic koeler, deze is zeer stil maar de idle temperatuur is 50 graden en dat vindt ik toch wel aan de hoge kant

Ik heb al mijn XP systemen met een Zalman CNPS 5000+ Voorzien. Dit is de stilste/beste cooler van dit moment.
(Ik zeg niet de beste cooler,of de stilste cooler, maar de combinatie)
een 1800+ draait Idle 26Graden Stressed 31Graden.

Ik heb er nog 1 over, en is dus nieuw. Kan je voor 90gulden kopen :)

Linda

edit:

Ps. Kijk eens voor de gein hier

• taz3d_nl
ik heb een zalman fb123 bij space promotion besteld misschien gaat mijn processor temperatuur daarmee omlaag
ik richt hem gewoon op mijn neolec koeler en mocht het niet werken dan kan ik hem altijd nog als casefan gebruiken om andere onderdelen mee te koelen
ik ben benieuwd :)
Pagina: 1