GA-7DXR Gigabyte CPU op 60 Celsius.Klote cooler!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje,

Ik heb een nieuwe mobo aangeschaft namelijk de Gigabyte GA-7DXR incl. AMD Athlon XP 1800+
Nou is mij dit type cooler aangeraden:
"Coolermaster DP5-6I31C" ook staat er dat ie is aangeraden door AMD zelf!

Nou is mijn vraag, als ik dus mijn CPU stress dan komt die over de 60 graden! en normaal zo rond de 55 graden.
Is dit normaal?

Ik overweeg om een Dragon Orb 3 of Volcano 6 CV te kopen (had gelezen dat deze erg goed zijn)

Kunnen deze op dit type moederbord, want ze vertelde mij waar ik deze spullen heb gekocht dat een ORB koeler niet op een Gigabyte GA-7DXR kan. :'(

Wat raadde jullie mij aan? Deze koeler erop laten zitten (zit ook al pasta tussen!) Of een andere koeler en zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik weet niet wat de referentie temperaturen voor de xp zijn, maar ik heb deze temperaturen momenteel ook voor mijn 1.4athlon.
Tlijkt me niet iets om je zorgen over te maken iig.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel, maar het is wel hoog, met name met deze koude dagen.

Gewoon een betere HSF kopen. Wil je 80mm ga voor de swift of de 8045. Wil je 60mm of een clip ipv schroeven ga dan voor de thermalright sk6.

Coolpasta er gewoon af halen met een chemisch middeltje en ASII ofzo gebruiken. 45C stressed moet wel te halen zijn, helemaal met een van de (prijzige) 80mm heatsinks.

edit:

Die 80mm heatsinks met schroeven passen volgens mij niet zonder aanpassingen op het board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn mobo kan alleen een koeler met clip, er is geen mogelijkheid om hem met schroeven vast te zetten.

Nou ja ik kijk wel of er een andere koeler op kan thx, in ieder geval voor de reacties!