Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus ook een Mp3 speler kopen. Nu heb ik alle topics na gelezen ... En een aantal sites bekeken en nu zit ik te tweifelen tussen de napa en de iriver IMP250 Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/85_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/85_2.jpg

Die iriver ziet er wel erg cool uit en heeft ook wel weer aant voordelen ....(wma,asf en mp3)en tevens firmware upgradable dus waarschijnlijk straks ook mp3pro. Alleen hij is voor 12cm cds en daarom denk ik weer te groot. Maar de nappa380 volgens sommige niet helemaal goed bugs en geluids kwaliteit... Kunnen jullie advies geven heeeeeeeelp

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

zijn niet met elkaar te vergelijken...

Grootste vraag is, waarvoor ga je et gebruiken?

Om tijdens reizen of op school muziek te luisteren, dan wil je wat klein's -> Napa

Zit je thuis of in de auto ofzo -> IRiver..

Vindt die 12CM mp3spelers te groot en ook niet echt stylie.. Ben blij met me napa :D

En tsja firmware upgradable... Over jaar komt er vast wel weer een nieuw medium... dan zien we wel weer verder...

Oh en nog ff over bugs of geluidskwaliteit: No bugs + Perfecte geluidskwaliteit, moet je wel ff de koptelefoon die je erbij kreeg vervangen met een goeie :D

Signature?

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 20:22

RealBase

Just laughin'

ben reuzetrots op mn riviertje!
heb haar nu ongeveer twee weken, en ik neem haar overal mee naar toe, behalve mee het centrum in als ik de discotheq induik, dat wil ik mn riviertje niet aan doen ;)

maar ik kan je vertellen, je zult er geen spijt van krijgen (maar je portomonee wel)

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Verwijderd

Ik denk dat 12cm het enige nadeel is aan die iriver..

Maarjah, gebruik ook al 2 jaar een normale discman dus die grootte kan me weinig boeien... ding heeft lekker 480 sec anti shock + remote..dus op school gaat ie bij mij gewoon in m'n schooltas en bedien ik em wel dmv de remote...

Bijkomend voordeel is dat je d'r ook normale cd's mee kunt afspelen....

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Het ligt er idd aan wat je ermee wilt, wil je gewoon thuis zitten dan zou ik voor iriver gaan, anders voor de napa of een ander klein dingetje :)

Die firmware upgrade maakt ook niet echt veel uit, want mp3 is de komende jaren toch wel dé standaard, dus een echt voordeel heb je er niet mee.
Ook heeft mp3pro best slechte kwaliteit.

Ik zelf zou voor de napa gaan :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Ja, ik twijvel ook tussen die 2.
Aan de ene kant denk ik wel, mwhao, die Napa is wel wat cheaper en wat compacter, maar aan de andere kant, als je toch een MP3speler koopt, kan ik net zogoed een cht mooie kopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Die Iriver is kwalitatief volgens mij ook wel een paar catagorietjes beter.
Voor mij is het zo ongeveer:

Napa 380
Pros:
- Stuk goedkoper
- Aardige speler, doet zo'n beetje alles voldoende wat-ie beloofd.
- Physiek gezien een slag kleiner dan de Iriver.

Cons:
- Hij zo'n beetje eerste generatie. Kwalitatief nog lang niet 'klaarontwikkeld'. (Neem bijv die bugs etc)
- Hij doet kort met 1 paar batterijen.
- Er zit geen resume op.
- Geen display op de unit zelf.
- Niet firmware upgrade-able.
- Cheap looks, maar da's persoonlijk.

Iriver 250
Pros:
- Kwalitatief gezien best of the best.
- Firmware up te graden. (Dwz, ook spelletjes enzow :7)
- Ingebouwde radio (Kan iemand mij vertellen hoe goed die werkt?)
- De batterij-duur is gewoon veel langer als bij de Napa. (Hoe lang precies?).
- Display op zowel AB als speler zelf.
- Je kunt er ook gewone CDs mee afspelen, ook niet te onderschatten.
- Ziet er echt ph4t uit.

Cons:
- Hij is gewoon heel duur.
- Het is een 12 CM speler, dus ook een slag groter dan de Napa (ook al scheelt dat in de breedte maar zo'n 4 CM)
- Hij is (vrij) slecht leverbaar.

Hopelijk is er iemand die nog antwoord kan geven op mijn 2 in de text verworven vragen... ;)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Imp250 en zijn broertjes doen ongeveer 10uur over een set batterijen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

- Ingebouwde radio (Kan iemand mij vertellen hoe goed die werkt?)

Net zoals een gewone draagbare radio, je ab-snoer werkt als antenne. Dus als je gaat lopeen zul je toch soms slechte ontvangst hebben, maar als je gewoon zit en als je het snoer zo legt dat je goed ontvangst hebt is er niets mis mee

- De batterij-duur is gewoon veel langer als bij de Napa. (Hoe lang precies?).

8-10 uur haal ik uit mijn batterijen
Zo goed?

Verwijderd

Mjah... thnx4the info InfraC :)
Maar is die radio een beetje goed of niet?
Dwz, is-ie net zo goed als een andere radio op een walkman?

Verwijderd

*spam* ;) iRiver review

• RealBase

RealBase

Just laughin'

de radio werkt fijn hoor, hiero in het noorden

gewoon de zorgen dat de remote een groot
afstand/oppervlakte verhouding heeft
(gewoon even een spinnenweb maken binnen je jas)

en dan heeft ie ok ontvangst.

nog een pre:

als je batterijen op zijn voor de mp3cds
kun je nog ongeveer een krappe 30 minuten naar
de radio luisteren, net genoeg tijd om eventjes
naar de winkel te sjeesen om nieuwe batterijen te halen
(maar das weer slecht voor t milieu)

dus werk met oplaadbare batterijen!!

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Verwijderd

[b]Op Sunday 09 December 2001 21:03 schreef
(gewoon even een spinnenweb maken binnen je jas)
Ehhh :?
Hoe werkt dat? :)
Nog ff een vraagje, is die remote nou echt handig?
Ook als je je Iriver gewoon in je binnenzak hebt?

Verwijderd

Jep, je wilt niet weten hoeveel functies ze in de ab hebben gestopt. Om precies te zijn (bijna) evenveel als op de speler zelf :7

Verwijderd

Ja nee, maar ik weet nog niet of ik wel skip ofzo..
Skip je veel vraag ik me af...

Maar wat ik me afvraag, is of die radio een beetje goed werkt. Want ik denk eraan om hem te kopen, maar dan vooral omdat-ie een radio heeft. Dus hij moet het dus wel zeer goed doen! :)

Verwijderd

Ik zou hem/haar niet kopen voor de radio, dan kun je beter een apart radiootje kopen. Ze :9 is namelijk een mp3cdspeler en geen radio ... (ik vind wel dat ze goede ontvangst heeft, maar dat is subjectief)

• RealBase

RealBase

Just laughin'

Want ik denk eraan om hem te kopen, maar dan vooral omdat-ie een radio heeft. Dus hij moet het dus wel zeer goed doen! :)
ik vind dat de radio het gewoon goed doet [punt].[/punt]

Verwijderd

Mooi zo! :)
Nog 1 vraagje dan, hoe lang doe je nou werkelijk met 1 setje batterijen?

• RealBase

RealBase

Just laughin'

nou lang genoeg in iedergeval,
je mot gewoon zorgen, als de batterij
indicator aangeeft dat ie nog maar voor
de helft vol zit, dat als je op pad gaat,
gewoon even een 2 reservebatterijen meeneemt,
mocht het dan zo zijn dat de batterijen
dan onderweg opraken, dan heb je ZAT bij de hand

kschat het zelf op zo'n 10 uur met de batterijen
die je drbijkrijgt, als je niet al te veel skipt
ik doe zo'n 8 uur met de 1200mah batterijen
die ik zelf heb, dus ach, tis echt zat.

als je gewoon even een power-lader bij de kijkshop/
hema koopt, dan doe je dr gewoon snachts wat
batterijen in, drukt op discharge, (das beter
voor de batterijen) en dan heb je morgen
weer verse batterijen

Verwijderd

Tja, dat ligt er echt aan wat je allemaal doet. Als je veel skipt zul je veel korter met batterijen doen dan als je haar met rust laat.
Ik laat haar met rust en haal +/- 10-11 uur uit mijn batterijen (ik heb het eens uitgerekend)

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 20:08 schreef RealBase het volgende:
als je gewoon even een power-lader bij de kijkshop/
hema koopt, dan doe je dr gewoon snachts wat
batterijen in, drukt op discharge, (das beter
voor de batterijen) en dan heb je morgen
weer verse batterijen
Discharge? Da's toch juist dat-ie de batterij volledig 'leegt'?
Maar zo'n 10 uur dus... Hm, da's wel aardig ;)

Moet eigenlijk even weten of die radio het echt naar behoren doet, maar daar kunnen jullie ook niet meer uitsluitsel over geven...

Wat ik me ook afvraag is af je die afstandsbediening werkelijk gebruikt. Skip jullie? Ik denk dat ik hem het meest of shuffle ofzow ga zetten, maar kweet t niet...
:confused:
Hehe :)

Verwijderd

Ik heb haar altijd op 'shuffle all' staan. De radio doet het gewoon goed, veel beter als zo'n shower radio van axe >:) je hebt echt wel de hele tijd ontvangst zoals RealBase zegt. Gewoon kopen die Iriver2.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Ik heb zelf sinds 2 dagen zo'n Napa380 en ben er zeer over te spreken, heel handig dat formaat, lekker klein, VET antishock en een geluid zo goed dat ik de koptelefoon nu op mijn PC heb aangesloten, ik weet niet wast di IRiver doet maar een Napa kan ik echt aanraden.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Waar wees eens eerlijk, gebruik je die AB of niet? :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 19:34 schreef Jay-eM het volgende:
Waar wees eens eerlijk, gebruik je die AB of niet? :)
Bedoel je mij? Ik gebruik de ab bijna altijd, behalve als ik thuis ben. Maar normaal zit ze veilig in het bijgeleverde 'tasje' en dan heb je de AB echt nodig, er staat ook alle info op die op het normale display ook staat.

Verwijderd

Oja, maar waar draag je dat tasje dan?

• -Stef-
  • Laatst online: 12-03 20:37

-Stef-

Slainthe!

Wat een vragen. Waar draag jij je handtas? :) Koop dat ding toch gewoon en je zal zeker niet teleurgesteld zijn. En mocht je een arme student zijn (of nog geneens) dan moet je het maar als een vervroegd kerstkadootje zien en dit jaar maar geen vuurwerk kopen. Hier heb je nog tijden plezier van en wil je al je vingertjes nog hebben om haar te betasten.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yep napa380 zit er cheapo en onvolwassen uit om het maar eens zo te zeggen. Maar hij doet het wel prima.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:12 schreef -Stef- het volgende:
Wat een vragen. Waar draag jij je handtas? :) Koop dat ding toch gewoon en je zal zeker niet teleurgesteld zijn. En mocht je een arme student zijn (of nog geneens) dan moet je het maar als een vervroegd kerstkadootje zien en dit jaar maar geen vuurwerk kopen. Hier heb je nog tijden plezier van en wil je al je vingertjes nog hebben om haar te betasten.
Yeah, heb je op zich gelijk in :)
Echter, ik wil wel zeker weten dat-ie z'n 250 piek, de prijs dat-ie duurder is als de RioVolt SP90, waard is.
De Napa is voor mij afgevallen. :)
Ik bedoel, je betaald dus 250 piek voor FM Tuner, Remote incl display, Firmware upgrade-ability.
Dus ik moet dan wel weten of dat dàt allemaal goed werkt en of dat het allemaal waard is :)

• RealBase

RealBase

Just laughin'

EN 8MB antishock, een volledig afgewerkte final versie van een unit...

je moet het zelf weten jongen, als je twijfelt moet je misschien toch maar wachten tot er iets beters is, ik had meteen zoiets van DIT MOT IK HEBBEUH, nou dan ist wel duidelijk...

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:50 schreef RealBase het volgende:
EN 8MB antishock, een volledig afgewerkte final versie van een unit...
Ach, een anti-shock van 480 of 120 seconden maakt niet zo heel veel uit denk ik, en volgens mij is die Riovolt SP90 ook net zo afgewerkt...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Aan meer antishock heb je niet zoveel of je moet hele rare dingen doen. En als het goed is zou een firmwareupgrade helemaal niet bodig hoeven te zijn. Een radio koop je voor f10,- en een afstandsbediening gebruik je ook niet echt veel. Dus is ie idd wel z'n f250,- meer dan de sp90 waard?

Verwijderd

IRIVER2 !!! ga ik ook kopen
maar dat is natuurlijk geen argument
het zijn een 2 verschillende apparaten dus ik zou zeggen
neem ze allebei ;)

ik vind zelf de iriver fijner omdat die gewoon veeeeel kan en ook radio heeft

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 13 december 2001 16:13 schreef Oscar28 het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Aan meer antishock heb je niet zoveel of je moet hele rare dingen doen. En als het goed is zou een firmwareupgrade helemaal niet bodig hoeven te zijn. Een radio koop je voor f10,- en een afstandsbediening gebruik je ook niet echt veel. Dus is ie idd wel z'n f250,- meer dan de sp90 waard?
Waarom zou een firmwareupgrade helemaal niet nodig moeten zijn? De ontwikkelingen gaan gewoon door hoor dus je iMP 250 ontwikkeld zo mee. Denk allen al maar eens aan nieuwere bestands typen. Verder kan je alles wel los kopen maar de iMP is meer dan de som der delen. Namelijk alles in 1. Kortom die 2,5 meier heb ik er graag voorover gehad. En zoduur is de iRiver2 nou ook weer niet hoor.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:59 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Waarom zou een firmwareupgrade helemaal niet nodig moeten zijn? De ontwikkelingen gaan gewoon door hoor dus je iMP 250 ontwikkeld zo mee. Denk allen al maar eens aan nieuwere bestands typen. Verder kan je alles wel los kopen maar de iMP is meer dan de som der delen. Namelijk alles in 1. Kortom die 2,5 meier heb ik er graag voorover gehad. En zoduur is de iRiver2 nou ook weer niet hoor.
Euhmz, zo duur is de Iriver2 niet ??? Ik vind fl 550,- best veel hoor :?

Maarja ik draag het tasje aan mijn rechterkant met behulp van een riem. Meestal onder een hoek van 90 graden met de grond en 10 graden met de as links/rechts van mijn heup >:) (ja sorry, beetje melig :+)

Verwijderd

Een heel groot verschil tussen de Rio SP90/SP100 en Iriver 2 is dat deze een veel betere versterker heeft ingebouwd. In veel reviews wordt benadrukt dat het volume van de SP90/SP100 slechts tot 20 gaat en dat bij dit volume geen equalizerinstellingen nog werken: echt het top volume dus. Het is wel mooi geluid, maar vaak te zacht, met name voor koptelefoons. De Iriver 2 heeft maar liefst 12mW in plaats van 7mW versterker. Het volume kan tot 40 in plaats van 20.

Stukje uit Iriver 2 review:
"The sound is utterly amazing on this player, a huge difference compared to the Riovolt, which was a bit quiet. The Iriver 2 came with a fairly nice pair of earbuds, unlike most packaged freebies out there these things actually sounded pretty good. They were a bit on the light side in the bass department but that was the only thing I found wrong with them. I tried using my new Sony MDR-E828LP earbuds and the bass was a bit better. Otherwise the sound was pretty similar. Next I put on my Grado SR-80s which I didn't really enjoy using with my Riovolt due to the low output...
Wow I say!
A comfortable listening level using my Grados is about 29 (out of 40) with no EQ on. 20 would be more than efficient using the earbuds. With the Riovolt, even at MAX I always found the sound a bit lacking. A HUGE improvement on the part of Iriver in this aspect."

Dit gaf voor mij de doorslag om de IMP250 te kopen. En ik kan je zeggen dat het geluid met goede doppies erg strak is. >:)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:10 schreef Der_Kaiser het volgende:
Een heel groot verschil tussen de Rio SP90/SP100 en Iriver 2 is dat deze een veel betere versterker heeft ingebouwd. In veel reviews wordt benadrukt dat het volume van de SP90/SP100 slechts tot 20 gaat en dat bij dit volume geen equalizerinstellingen nog werken: echt het top volume dus. Het is wel mooi geluid, maar vaak te zacht, met name voor koptelefoons. De Iriver 2 heeft maar liefst 12mW in plaats van 7mW versterker. Het volume kan tot 40 in plaats van 20.

Stukje uit Iriver 2 review:
"The sound is utterly amazing on this player, a huge difference compared to the Riovolt, which was a bit quiet. The Iriver 2 came with a fairly nice pair of earbuds, unlike most packaged freebies out there these things actually sounded pretty good. They were a bit on the light side in the bass department but that was the only thing I found wrong with them. I tried using my new Sony MDR-E828LP earbuds and the bass was a bit better. Otherwise the sound was pretty similar. Next I put on my Grado SR-80s which I didn't really enjoy using with my Riovolt due to the low output...
Wow I say!
A comfortable listening level using my Grados is about 29 (out of 40) with no EQ on. 20 would be more than efficient using the earbuds. With the Riovolt, even at MAX I always found the sound a bit lacking. A HUGE improvement on the part of Iriver in this aspect."

Dit gaf voor mij de doorslag om de IMP250 te kopen. En ik kan je zeggen dat het geluid met goede doppies erg strak is. >:)
Mjah, dat heb ik ook gelezen...
Da's wel een sterk argument.
Maar nog steeds twijvel ik welke ik moet kopen.
Want als ik zo nadenk zou ik niet weten waar ik die remote voor zou moeten gebruiken, ik bedoel, het is wel geinig enzo, maar wat vind ik er na 2 week van (dat vraag ik me dan af), zelfde geldt voor de firmware-upgrade-ability...

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op donderdag 13 december 2001 19:59 schreef -Stef- het volgende:

[..]

De ontwikkelingen gaan gewoon door :? Het moet volgens mij wel heel raar lopen wil mp3 van de troon gestoten worden. Volgens mij is mp3 de komende jaren nog steeds wel de standaard. Dus als dat ding mp3 af kan spelen dan is een firmware upgrade toch nergens voor nodig?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Volgens jou ja, maar wat hebben wij daaraan? :) Bestandsformaat is niet het enige wat doorontwikkeld wordt hoor. Zo leest de iMP 250 met FW 1.02 CDR9W) sneller in dan met FW 1.01. Toch een aardige toevoeging. Verder is er een derde stand toegevoegd waardooir je backlight 10 sec. aan blijft ipv 3 ofzo. Niet wereldschokkend maar het maakt het gebruik ervan wel comfortabeler. Nog zoiets, de playlist die je mee kan branden leest nu ook directoriegewijs. Makkelijk. En over de prijs, ik begrijp best dat het een aardig bedrag is maar er moet nou ook weer niet gedaan worden dat hij onbetaalbaar zou zijn. Ook hier geldt het adagium: 't kost wat maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

ik zou voor de napa gaan maar dat ligt aan je budget. Maar ik heb de napa gekozen omdat ik hem lekker klein vind dat vind ik tog best wel belangrijk

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op vrijdag 14 december 2001 18:44 schreef -Stef- het volgende:
Nog zoiets, de playlist die je mee kan branden leest nu ook directoriegewijs.
Wat bedoel je daarmee? Kan de sp90 geen playlists aan mer directories erin?

• RealBase

RealBase

Just laughin'

DUnno

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 20:51 schreef Oscar28 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Kan de sp90 geen playlists aan mer directories erin?
Wel, maar de Iriver 2 las eerst alleen de bestandsnaam van het liedje en zocht toen op de cd en speelde het eerste liedje met die naam. Nu zoekt zij ook in de directory die je hebt opgegeven in de playlist. Dit is handig als je meerdere liedjes op je cd hebt staan die precies hetzelfde heten (qua bestandsnaam). :7
Pagina: 1