Toon posts:

Detonator 4 laat monitor niet rusten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP met de standaard ingebakken 12.41 drivers.
Aangezien ze 1. niet snel genoeg zijn en 2. geen refreshrates hoger dan 75Hz toelaten wilde ik uiteraard meteen overstappen op de nieuwe Detonators.
Ik heb 21.83 (ook de Creative versie - heb een CL GF1) en 23.11 uitgeprobeerd die mij erg bevielen (lekkere FPS in UT en hogere refreshrates).
Het enige (rare) probleem is dat m'n monitor (enigszins gedateerde 21" Nokia 445Xi) met die nieuwe Detonators niet meer in de standby-modus overgaat.
Hiermee bedoel ik dus de "Turn off monitor" setting in Display Properties->Tab Screen Saver->Power...
Beeld gaat dan wel op zwart, maar de monitor blijft in de normale "Aan"-stand.

Met de standaard 12.41 drivers werkt dat dus wel goed...

Wie herkent dit en weet de oplossing?
(PC uitzetten valt daar niet onder :P)

P.S. Heb mijn probleem ook in de topic "Nvidia Detonator 23.11 Probleem" gepost, maar daar werd het vakkundig genegeerd :'(...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan u niet helpen maar er wel bij toevoegen dat ik hetzelfde probleem ervaar met een Nokia 446Xpro scherm. Erg irriterend.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, blijkbaar heeft het iets met Nokia-monitoren te maken, wat dan mooi klote is. Nokia doet bij mijn weten nl. al jaren niks meer qua support/driverondersteuning.
Ik heb me zo onder hand al suf gezocht naar mogelijke oplossingen op GoT zelf, Google Groups en nu ben ik Anandtech Forums aan het proberen. Nada, niente, noppes :(.

Zeg trouwens maar gewoon je hoor, tweakers onder mekaar, enz...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
[niets toevoegend modus]
vaag, hier doen de detonators het wel, mijn monitor kan na een tijtje lekker rusten :Z (wel Philips monitor)
[/niets toevoegend modus]

Ik denk dat het aan de monitor ligt, word dat wel ondersteund door je monitor? (als je OSD hebt kan je dat instellen)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 16:41 schreef Mad_Demon het volgende:
...Ik denk dat het aan de monitor ligt, word dat wel ondersteund door je monitor? (als je OSD hebt kan je dat instellen)
Ehm, tot aan v21.83 (dus zeg maar t/m 12.41/12.90 - ik weet ff niet welke van de twee nu ook weer standaard in XP zat - daarna meteen geupgrade naar 21.83) deed de "Turn off monitor"-optie het gewoon normaal.
Er is dus wel degelijk iets wezenlijks veranderd in de manier waarop de Detonators (vanaf 21.83 dus) de monitor in slaap sussen.
M.a.w.: de Detonators spreken de monitor opeens in het Cockney-Engels aan, terwijl het voorheen altijd Amerikaans-Engels was. Nu vormt deze accentwijziging voor de meeste merken monitoren geen probleem, behalve dus voor Nokia heb ik zo het idee :'(.

Of heb ik het bij het verkeerde eind (zal niet de eerste keer zijn) :?

P.S. Mijn Nokia heeft geen power save opties in het OSD-menu. Alleen de volgende hoofditems: Image, Language, Basic Adjustments en Geometry. Volgens mij hoeft dat toch ook helemaal niet? Power saving wordt bij mijn weten software-matig aangestuurd.