fout dhcp server in win98se

Pagina: 1
Acties:

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb een probleem met de dhcp server in win98se.
tot voor kort (3 dagen geleden) deelde deze machine nog keurig netjes ip's uit in de rangen 192.168.0.*. Nu werkt de dhcp server niet meer (ook niet voor de win98se machine zelf) dus krijgt iedereen een standaard windows ip 169 nogwat. internet delen werkt dus ook niet meer. Weet iemand wat het probleem is, moet ik bijvoor beeld een dll opnieuw installeren? ik heb alle netwerk kaarten en services al een keer weg gedaan en opnieuwe geinstalleerd, dit helpt niet. een schone installatie werk natuurlijk wel maar dat wil ik niet :).

• kippetje01
Hmm weet niemand het?? of vinden jullie dat ik gewoon een ander programma moet gebruiken ofzo?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zondag 09 december 2001 12:45 schreef kippetje01 het volgende:
Ik heb een probleem met de dhcp server in win98se.
tot voor kort (3 dagen geleden) deelde deze machine nog keurig netjes ip's uit in de rangen 192.168.0.*. Nu werkt de dhcp server niet meer (ook niet voor de win98se machine zelf) dus krijgt iedereen een standaard windows ip 169 nogwat. internet delen werkt dus ook niet meer. Weet iemand wat het probleem is, moet ik bijvoor beeld een dll opnieuw installeren? ik heb alle netwerk kaarten en services al een keer weg gedaan en opnieuwe geinstalleerd, dit helpt niet. een schone installatie werk natuurlijk wel maar dat wil ik niet :).
Je moet de netwerk kaart van de DHCP server (ICS machine, mag ik aannemen?) op 192.168.0.1 zetten. Zolang je DHCP server geen IP-adres heeft, gaatie geen IP-adressen uitdelen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• kippetje01
dat is inderdaad zo maar als je internet delen aanzet zet dat automatisch de instellingen zo dat de ics machine 192.168.0.1 is en subnet 255.255.255.0 en dat alle anderen de zelfde soort adressen krijgen (dit is allemaal terug te vinden in het register). het probleem deed zich echter voor na installatie van msn, na een schone installatie (gister) krijg ics weer problemen na het installeren van msn dus ik denk dat msn het vernachelt.