Toon posts:

Forum openen in tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht of er mischien al antwoord op mijn vraag was,maar kon het niet vinden.

Dit is mijn probleem:
Ik heb een PHP-forum met een index.php. Ik wil graag hieromheen aangepaste borders maken zodat het mooi aansluit op de rest van mijn site. Maar om dit te doen moet ik het forum in de middelste cel van een tabel hebben. (zodat ik daaromheen de graphics kan zetten, ronde hoeken etc.)

Ik weet echter niet hoe dit moet,en of je uberhaupt kan referen naar een ander .php in een cel.

Bij voorbaat mijn dank.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Kan je dat niet gewoon allemaal regelen in de PHP file zelf?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want index.php bevat ook links die naar andere .php onderdelen van het bord linkt. En dan zou ik in elke .php file die borders moeten maken. Volgens mij kan het makkelijker.. of niet?

Verwijderd

Relatief eenvoudig is om gebruikt te maken van SSI (ServerSide Includes). Je voegt dan gewoon in je PHP pagina een stuk HTML (bijvoorbeeld bovenaan en onderaan om een tabel om je code te krijgen). Dit doe je in iedere PHP-file.

Verwijderd

In php heb je hetzelfde als SSI
PHP:
1
2
3
<?
include("blablablapr0n.php");
?>

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

iframe/ilayer??
misschien is dit een oplossing

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik denk dat je wellicht een code rewrite wil overwegen >:)
Nee, even serieus, like, ga asjeblieft over op templates oid, dan zul je inzien dat regelmaat met een dergelijk systeem bijna niet mooier/makkelijker kan.
Als je wil blijven pruttelen met php/html code door elkaar, verwijs ik je graag naar de include/require functies die php oh zo goed/sloom beheerst/afhandeld.
En als je dan toch bezig bent, zou ik je graag ook willen verwijzen naar de OOP reference van PHP. Wellicht niet de beste, maar 't will do.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij veel van die fora kun je een eigen header en eigen footer instellen. Als je in de header nu de tabel begint, en deze in de footer pas afsluit, heb je je hele forum in de tabel staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op Sunday 09 December 2001 22:52 schreef Janoz het volgende:
Bij veel van die fora kun je een eigen header en eigen footer instellen. Als je in de header nu de tabel begint, en deze in de footer pas afsluit, heb je je hele forum in de tabel staan.
Betere oplossing zou voor de tijd zijnde dan een 3rd party php software forum draaien zijn, en ondertussen z'n PHP-FU even intensief uitbreiden.
Pagina: 1