Toon posts:

Athlon XP en ASUS A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan een Athlon XP processor op een A7V mobo????

Bios versie 1009

Verwijderd

YEP !

Ik heb zelf een A7V266 met een athlon xp +1600

duss werkt toppie

Verwijderd

Hee vriend wij hier op tweakers zoeken eerst voordat we vragen gaan stellen. :)
Over dit onderwerp is al bijna 4 x een draadje geweest.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
normaal wel ja, maar de A7V gaat maar tot 100FSB, en zodus moet je unlocken, daarna hoogste MP (14 d8 ik) -> 1400MHz en niet hoger, tenzij je je FSB op 105 krijgt of zo

suc6

Verwijderd

type bij search: a7v en xp, moet je eens kijken wat je dan krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een A7V mobo 200 MHz fsb, kan het nu wel of niet?????????????????.
Anders wordt het weer een dure grap.
Het mobo is perfect, met 4 ide poorten.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het kan wel maar 12.5x106 is hoogst haalbare. Dus bij een unlockte XP geeft dat 1325 (=~ XP 1500+).

Mocht je gelukkig zijn dan kan je FSB een stuk hoger: veel A7V 's halen ook de 109 wel, er zijn zelfs A7V's (ja de KT133) die tot 133 FSB gaan, maar dat is een select aantal revisie 1.04 boarden. Er gaan ook geruchten dat soms 12.5x naar 13x geremapped zou worden, maar daar heb ik nog nooit een èchte harde uitspraak over gehoord (want dat zal óók wel weer van rivisie afhangen: en dus bij oudere boarden niet gebeuren).

Als je MP 13 en FSB 108 hebt zit je al op meer dan 1400 (dus een XP 1600+).

Verwijderd

Je heb meerdere versies van een A7V.
1)A7V100 (fsb 100mhz, Sdram, VIA KT133)
2)A7V133 (fsb 100/133mhz, Sdram, VIA KT133A)
3)A7V266 (fsb 133mhz, Ddram, VIA KT266)
4)A7V266-E (fsb 133mhz, Ddram, VIA KT266A)

Dus als je praat over een A7V mobo dan praat je
over 4 totaal verschillende moederborden.

Verwijderd

wat een bullshit , de eerste a7v heet ook gewoon zo . de rest heeft een mhz aanduiding , dus als die jongen a7v zegt dan moeten jullie toch wel snappen waar hij het over heeft.

Verwijderd

Darkman dat jij et "Bullshit" vindt moet je lekker zelf weten, ik probeer alleen maar duidelijk tezijn voor de mensen die toevalig nog niet weten dat ASUS de benaming erg opelkaar laat lijken.

2de topic over et zelfde probleem:
[topic=342649/1/25]

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 13:58 schreef SmokinZ het volgende:
Je heb meerdere versies van een A7V.
1)A7V100 (fsb 100mhz, Sdram, VIA KT133)
2)A7V133 (fsb 100/133mhz, Sdram, VIA KT133A)
3)A7V266 (fsb 133mhz, Ddram, VIA KT266)
4)A7V266-E (fsb 133mhz, Ddram, VIA KT266A)
A7V = A7V en dus geen A7V133 of A7V266. Hij heeft toch al eerder gezegd dat het een A7V met 200 Mhz FSB is? Lijkt me duidelijk dus. A7V100 :?

• Jake
  • Niet online
Dit is de eerste keer dat ik de term A7V100 hoor/zie, misschien moet SmokinZ ff op www.asuscom.de kijken (of www.asus.com of www.asus.com.tw) en daar de A7V100 aanwijzen, in de BIOS sectie of de bij de products.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op Sunday 09 December 2001 15:34 schreef Jake het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik de term A7V100 hoor/zie, misschien moet SmokinZ ff op www.asuscom.de kijken (of www.asus.com of www.asus.com.tw) en daar de A7V100 aanwijzen, in de BIOS sectie of de bij de products.
[gemiereneuk]
De A7V100 bestaat niet alleen zegt SmokinZ het zo om ff aan te wijzen dat ie de 100Mhz versie bedoelt oftewel de standaard "A7V".
[/gemiereneuk]

Verwijderd

Klopt het dat als je hem nog neit geunlocked heb, dat die dan helemaal niet doet, of dat die gewoon langzaam draait. Bij mij doet die dus helemaal niets, alleen HD draait, maar das logisch, want die krijgt gewoon stoom binnen als ik me computer aanzet. Ik heb dus een standaard A7V met een AMD 1600+. Kan ik deze nu dus draaiend krijgen????? Dus graag mensen die het zeker weten dat het met een A7V kan en niet van die mensen van "werkt toppie op een A7V266 (zie boven)

Al vast bedankt,

anders moet ik echt maar een nieuw mobotje gaan kopen.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

JWO

Op donderdag 30 mei 2002 21:06 schreef t800vst1000 het volgende:
Klopt het dat als je hem nog neit geunlocked heb, dat die dan helemaal niet doet, of dat die gewoon langzaam draait. Bij mij doet die dus helemaal niets, alleen HD draait, maar das logisch, want die krijgt gewoon stoom binnen als ik me computer aanzet. Ik heb dus een standaard A7V met een AMD 1600+. Kan ik deze nu dus draaiend krijgen????? Dus graag mensen die het zeker weten dat het met een A7V kan en niet van die mensen van "werkt toppie op een A7V266 (zie boven)

Al vast bedankt,

anders moet ik echt maar een nieuw mobotje gaan kopen.
waarom reageer je op zo'n oud topic?

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
tuurlijk draait ie

dot.blaat

Verwijderd

Hij draait dus niet, want hij doet niets. Of moet je hem dan eerst unlocken, want dit wordt niet duidelijk uit je antwoord, maar bedankt dat je reageert. En waarom ik op een oude topic reageer is omdat ik nu met het probleem zit. En een nieuwe topic openen wordt niet in dank afgenomen.

Dus is het normaal dat die bij mij nu niets doet???omdat die niet geunlocked is?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Jullie vergeten een ding: ik heb er achtergegaan en gekeken bij http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm. Daar zie je dat je op een A7V geen XP kan draaien.
Quote:
Please note: The AthlonXP might work on all other A7V Mainboards, too. The A7V BIOS, for example, includes code to support the AthlonXP and Duron 1Ghz and up. But noone will guarantee that it will work - so don't count on it. You might get almost any AthlonXP to boot, but that does not mean it will run stably and reliably. I read that AMD told people that the AthlonXP will only run reliably with 133Mhz FSB - so unlocking it and running at 100Mhz FSB with higher multiplier might get you into trouble.
Ik denk dat je pech hebt :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Op donderdag 30 mei 2002 23:31 schreef Darkvater het volgende:
Jullie vergeten een ding: ik heb er achtergegaan en gekeken bij http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm. Daar zie je dat je op een A7V geen XP kan draaien.
Quote:
[..]

Ik denk dat je pech hebt :(
Ik heb de 133mhz versie, en ik kreeg allerlei blauwe schermen in Win Xp. Ik heb zelfs mijn Bios geflasht naar verie 1007, en op de Asus site staat dat die versie Athlon Xp proc's ondersteunt.

nou na vele malen proberen, en vele BSOD's ben ik terug gegaan naar de winkel en mijn XP 1700+ geruild tegen een Tbird 1333 :'( ik kreeg wel wat geld terug he.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op vrijdag 31 mei 2002 02:35 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Ik heb de 133mhz versie, en ik kreeg allerlei blauwe schermen in Win Xp. Ik heb zelfs mijn Bios geflasht naar verie 1007, en op de Asus site staat dat die versie Athlon Xp proc's ondersteunt.

nou na vele malen proberen, en vele BSOD's ben ik terug gegaan naar de winkel en mijn XP 1700+ geruild tegen een Tbird 1333 :'( ik kreeg wel wat geld terug he.
Je moet naar je revisie kijken op je mobo. Pas vanaf 1.05. (die . is belangrijk), ondersteunt het officieel de XP. Als die van jouw lager is, heb je of pech, of geluk.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Op vrijdag 31 mei 2002 13:01 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Je moet naar je revisie kijken op je mobo. Pas vanaf 1.05. (die . is belangrijk), ondersteunt het officieel de XP. Als die van jouw lager is, heb je of pech, of geluk.
hahaha ik was dat effe vergeten, mijn moederbord revisie is : 1.05!!!

En nog werkt het niet.... :'(

• Jake
  • Niet online
Je moet gewoon BIOS 1008 of hoger hebben, je board op jumper-mode zetten.

Dat een XP niet zou werken op FSB100 is BS, want waarom werkt een Duron Morgan dan wel? In feite is dat dezelfde proc, alleen wat minder L2 cache. Je kunt natuurlijk veel beter een Morgan kopen dan met een XP gaan kloten; tenzij je het om het kloten doet, dan kan het gewoon werken.

Probeer het eerst gewoon zonder unlocken, met manual zetten van het voltage en de multiplier. Daarna kan je unlocken en/of relocken proberen. Met relocken kom je dus ook gewoon boven de 12.5x100; je kan hem bijna zeker op 14x zetten (waarschijnlijk zelfs hoger). Zoals je kan zien (PC2) ben ik voor een Morgan gegaan, is lekker goedkoop.
Pagina: 1