flightcase zelfbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik ben van plan om zelf een flightcase te gaan maken voor men fender stratocaster. Heeft iemand hier een link van? Of misschien ervaring mee?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb daar wel ervaring mee ja. Wat wil je weten?

Uitrekenen wat je aan materiaal nodig hebt, lekker zagen en dan boren en poppen. Ik haal al mijn spullen bij Audio Amsterdam vandaan; plaatmateriaal, aluminium profielen, gegroefde poppnagels, beslag. De hele zooi.

De grootste truc is het zo uit te rekenen dat je zo min mogelijk afval verzaagt he...

Drie (vrijwel) onontbeerlijke gereedschappen:

1) Een decoupeerzaag
2) Een boor
3) Een goede popnageltang (geen el cheapo, dat vinden je onderarmspieren niet zo fijn.). Als het ff kan een pneumatische. Maar de hele grote mechaniche van de Kijkshop (weet niet of ze die nog hebben hoor) voldoet ook prima.

Succes met klussen! (en foto's als je klaar bent he!) :)

Verwijderd

Wat is een flightcase :?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op Sunday 09 December 2001 17:40 schreef stanley het volgende:
Wat is een flightcase :?
De naam zegt het al een beetje: vliegkist. Dit is een stevige box om (waardevolle en) kwetsbare dingen mee te vervoeren. In vrachtwagens of vliegtuigen kunnen deze cases gemakkelijk worden opgestapeld zonder dat er items beschadigen.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 12:54 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb daar wel ervaring mee ja. Wat wil je weten?

Uitrekenen wat je aan materiaal nodig hebt, lekker zagen en dan boren en poppen. Ik haal al mijn spullen bij Audio Amsterdam vandaan; plaatmateriaal, aluminium profielen, gegroefde poppnagels, beslag. De hele zooi.

De grootste truc is het zo uit te rekenen dat je zo min mogelijk afval verzaagt he...

Drie (vrijwel) onontbeerlijke gereedschappen:

1) Een decoupeerzaag
2) Een boor
3) Een goede popnageltang (geen el cheapo, dat vinden je onderarmspieren niet zo fijn.). Als het ff kan een pneumatische. Maar de hele grote mechaniche van de Kijkshop (weet niet of ze die nog hebben hoor) voldoet ook prima.

Succes met klussen! (en foto's als je klaar bent he!) :)
Men vader gaat het eigenlijk maken een die is wel vrij handig in zagen en zo. :-D

Waar zit die zaak precies? En is het veel goedkoper dan zou kopen?

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 17:47 schreef DJTimo het volgende:

[..]

De naam zegt het al een beetje: vliegkist. Dit is een stevige box om (waardevolle en) kwetsbare dingen mee te vervoeren. In vrachtwagens of vliegtuigen kunnen deze cases gemakkelijk worden opgestapeld zonder dat er items beschadigen.
Ah zo.. Maare nog wat : fender stratocaster :? :? :? :?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Das een gitaar.

Audio Amsterdam zit in (ja, echt!) Amsterdam.

Kijk verder anders op www.audioamsterdam.nl

Maar je moet bij elk behoorlijk pro audio-videoverhuurbedrijf wel zulke meuk kunnen vinden hoor.

Via www.laguna.nl kun je het ook wel on-line krijgen geloof ik.

Of het veel goedkoper is weet ik niet zo zeker; als ergens aanbiedingen zijn, of kisten wat eenvoudiger uitgevoerd zijn ze regelmatig goedkoper. Voordeel van zelfbouw is natuurlijk dat je helemaal naar je eigen eisen kunt bouwen.

Maar is het niet voordeliger om zo'n gitaargevormde kunststoffen koffer te nemen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Mijn buurman heeft ze tijden gemaakt, voor de verkoop.

Je kan in principe alles krijgen om een goede flightcase te maken, als je maar de juiste adressen weet voor onderdelen. Helaas weet ik die zo niet, maar je zou de gouden gids eens kunen proberen. Ik weet dat er in zwolle een zaak zit wat hier een hoop mee doet, als je daar in buurt woont kan ik weleens kijken of ik daar telnr van kan vinden.

Mischien dat ook eens bij een speakerzelfbouwzaak kan informeren, veel materialen zijn voor zowel speakers als flightcases geschikt (denk aan handvaten, hoekbeschermers, bekleding ed.)
Wat je nog meer nodig hebt zijn dan die aluminium profielen die tussen deksel en kist komen.

Mischien dat je ook eens kan informeren bij grote muziekinstrumentenzaken. Wellicht dat die je meer kunnen vertellen.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
ok thanx
ik zal weer wat posten als het wat wordt met dat ding

Pagina: 1