Toon posts:

Problemen met Epox 8KHA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week dit moederboard gekocht. Heeft 1 week gewerkt. Op een gegeven kreeg ik na het opstarten een scherm met de volgende opties: 1 Windows opstarten in veilige modus, 2 Windows opstarten in veilige modus met netwerkopties, 3 windows opstarten in veilige modus met prompt, 4 Windows normaal opstarten. Als ik de optie "Windows normaal opstarten kies, dan krijg ik het beginscherm van Windows XP met die van links naar rechts lopende balkjes en daarna start Windows niet verder op en krijg ik een zwart scherm. Kies ik 1 van de andere opties dan krijg ik gelijk een zwart scherm en staat linksboven in het scherm een - te blinken. Tijdens het opstarten komen er verschillende codes op het moederboard en het eindigt met FF. Als ik een opstartdiskette gebruik, wordt deze niet herkend. Na cmos reset geen verbetering.
Windows XP, AMD XP1800+, crucial 256 mb, Leadtek GF3 Ti200 videokaart.
Weet iemand een oplossing.

Verwijderd

misschien een virus? Heb je wel een goeie virusscanner geinstalleerd?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
optie : flashen
of geheugen module eruit halen en opnieuw in het slot proppen

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Windows start dus wel normaal op maar blijft hangen....lijkt op software conflict zou ik zeggen.
Wat heb je allemaal in je sloten zitten?

Lees ook deze thread"
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=79836
De config guide voor de 8KHA+

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig was ik vandaag in de gelegenheid om de harde schijf aan een ander mobo te hangen en ik kreeg dezelfde foutmelding. Bleek dus toch een windows probleem te zijn. Na een nieuwe installatie van windows werkt alles weer. Iedereen bedankt voor zijn support.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 22:29 schreef Nicowico het volgende:
Gelukkig was ik vandaag in de gelegenheid om de harde schijf aan een ander mobo te hangen en ik kreeg dezelfde foutmelding. Bleek dus toch een windows probleem te zijn. Na een nieuwe installatie van windows werkt alles weer. Iedereen bedankt voor zijn support.
zet AGP4x uit en zet APG2X aan. het probleem met je beeldscherm komt heel bekend voor en ligt waarschijnlijk tussen je videokaart, je voeding en de via chipset

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Vertel ons eens hoe de spanningen zijn in je bios.
De +3.3volt, +5volt, de Vcore en de +1.5volt (Bij agp x4) voornamelijk.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1