Ik heb een P3 500 met een ob videokaart maar 3d games draaien daar echt niet lekker mee.(bv MidtownMadness 1 gaat net)
Nu zit ik met het probleem dat er geen AGP-slot op zit dus moet ik een pci-kaartje nemen. Ik heb fl 600 dus das geen probleem maar ik weet dat die dingen niet zo snel zijn (GF2 MX pci ofzow) dus kan ik niet beter aan een nieuw systeem? Of is dat te duur met mijn budget?
(Kan hdd + geheugen + cd-rom overzetten)
nieuw systeem
Duron systeem....
Duron systeem....
if broken it is, fix it you should
Jah echt? Voor fl 600,- moet ik dan een nieuwe kast (dit is een desktop kast en ik wil een gewone tower), mobo, duron (of een celeron?)en videokaartje. gaat dat lukken? Ik laat het wel inbouwen omdat ik niet zo handig ben met hardware.
Verwijderd
Een P3 zonder AGP? Raar hoor...
Anyway ik zou zeggen spaar nog effe door tot 1000 piek of zo en koop dan nieuwe mobo, procje, eventueel wat nieuw geheugen en een nieuwe video kaart. Koop geen PCI video kaart, ik herhaal, koop geen PCI video kaart. Zonde van je geld en je krijg er spijt van. Geen enkele PCI videokaart kan voor de huidige videospellen nog enige nut betekenen. IMHO
mzzl
mimezine
Anyway ik zou zeggen spaar nog effe door tot 1000 piek of zo en koop dan nieuwe mobo, procje, eventueel wat nieuw geheugen en een nieuwe video kaart. Koop geen PCI video kaart, ik herhaal, koop geen PCI video kaart. Zonde van je geld en je krijg er spijt van. Geen enkele PCI videokaart kan voor de huidige videospellen nog enige nut betekenen. IMHO
mzzl
mimezine
die videokaart is leuk maar over 4 maanden is het toch niet goed genoeg....
msi k7t turbo: 219
duron 900: 159 (duron 1000 209)
kast: el-cheapo zoek maar wat uit (99 piek)
video: PowerColor GeForce2 MX400 64MB TV-Out voor 198
[quote]Op zondag 09 december 2001 12:06 schreef mimezine het volgende:
mzzl
mimezine[quote]
Ik heb nog 2x265 pc-100 liggen dus dat ga ik dan wel gebruiken. Maar fl 1000- is toch niet nodig?
Ik dacht zoiets:
kast+voeding -> 150
mobo -> 200
proc -> 150
svga -> 150
=fl 650,- toch ??
mzzl
mimezine[quote]
Ik heb nog 2x265 pc-100 liggen dus dat ga ik dan wel gebruiken. Maar fl 1000- is toch niet nodig?
Ik dacht zoiets:
kast+voeding -> 150
mobo -> 200
proc -> 150
svga -> 150
=fl 650,- toch ??
maar van die svag maar 300 piek
een GF2MX is wel genoeg denk ik...Op zondag 09 december 2001 12:15 schreef elgringo het volgende:
maar van die svag maar 300 piek
Verwijderd
ja dat wel maar je heb er twee varianten vanOp zondag 09 december 2001 12:27 schreef kutkip het volgende:
[..]
een GF2MX is wel genoeg denk ik...
de gf2 200mx de langzaamste (viper 770 is nog sneller)
64bit 32\64mb memorie
de gf2 400mx de snelste versie er van
even snel als de geforce1 ddr (soms wat sneller)
mog je de gf2 200 nemen niet zijken dat hij zo langzaam is hier op de forum want je ben nu gewaarschuwd
Verwijderd
Neem dan een GF2 GTS/Pro.
Dan kun je weer ff vooruit. Is wel AGP, dus dan moet je een nieuw systeem.
Maar dat zou ik sowieso doen een nieuw systeempje, want dit is al een wat oud systeem.
OK zelf heb ik ook 'maar' 600 MHz, maar ik ga volgend jaar ook een nieuw systeempje kopen.
Kweet alleen nog niet of ik alleen mobo en proc doe of een geheel nieuw systeem, maar dat zie ik dan wel weer.
Voor jouw kan ik zeggen dat ik een nieuwe comp zou kopen. Anders vraag je je ouders voor een kleine sponsoring of dat hun jou oude comp mogen(of die verkoop je aan iemand anders)
Dan kun je weer ff vooruit. Is wel AGP, dus dan moet je een nieuw systeem.
Maar dat zou ik sowieso doen een nieuw systeempje, want dit is al een wat oud systeem.
OK zelf heb ik ook 'maar' 600 MHz, maar ik ga volgend jaar ook een nieuw systeempje kopen.
Kweet alleen nog niet of ik alleen mobo en proc doe of een geheel nieuw systeem, maar dat zie ik dan wel weer.
Voor jouw kan ik zeggen dat ik een nieuwe comp zou kopen. Anders vraag je je ouders voor een kleine sponsoring of dat hun jou oude comp mogen(of die verkoop je aan iemand anders)
Verwijderd
En dan de verzend kosten er nog bij......Op Sunday 09 December 2001 12:06 schreef elgringo het volgende:
600,- is gewoon niet goed te doen. Spaar gewoon lekker nog een maandje door, en dan heb je 1000,- oid. Dan kun je een mooie upgrade kopen.
Koop GEEN PCI kaart. Daar krijg je spijt van. Anders misschien een tweedehands VooDoo3 2000 PCI. Zijn nog een soort van snel.
Koop GEEN PCI kaart. Daar krijg je spijt van. Anders misschien een tweedehands VooDoo3 2000 PCI. Zijn nog een soort van snel.
You can't have everything. Where would you put it?
Ik heb geen zin gehad om te zoeken maar heeft dat MoBo'tje wel gewoon sdram bankjes (dus geen DDR)?Op Sunday 09 December 2001 12:06 schreef elgringo het volgende:
nou voor kutkip let er wel op dat wanneer je een nieuw systeem neemt dat je dan een kast neemt met minimaal 300 watt voeding. Ik zou niet voor een nieuw Intel systeem gaan (ik ben een beetje AMD fan) omdat, wanneer je nu voor een nieuw intel systeem gaat en je zou later alleen een proc upgrade willen doen dan zou je nu een PIV systeem moeten nemen en dat pas niet in jouw budget.
Ik zou als ik jouw wel (zoals ook een eerdere reacties wordt vermeld) nog ff doorsparen en een DDR systeempje nemen omdat je dan nog wel ff vooruit kunt. Een MX kaartje is leuk als je niet serieus gaat gamen maar wanneer je in de toekomst. Als je een echt FPS game wilt gaan spelen dan heb je toch iets beters nodig (p3 500 is dan ook niet meer voldoende).
Taal fouten inbegrepen ;)
Verwijderd
ik heb hier nog een slot1 mobo liggen met een agp poort er op
intressen email me maar
suijkerbuijk37@zonnet.nl
intressen email me maar
suijkerbuijk37@zonnet.nl
Verwijderd
600 piek is een beetje weinig voor de door jouw geplande upgrade, maar probeer de te vervangen hardware te verkopen, zo vergroot je je budget weer iets.
Verwijderd
Yep, das een mooi snel kaartjeOp Sunday 09 December 2001 17:28 schreef silentsnow het volgende:
Voodoo 5 5500 PCI ??
Lijkt me de perfecte oplossing
Niet doen. Die kaart heeft geen driversupport meer. Ben je mooi mee genaaid. Onder XP doet ie het bijv. al niet fantastisch.Op zondag 09 december 2001 19:01 schreef G3R10 het volgende:
Koop een VooDoo5 5500PCI
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
Voodoo5 5500 PCI, de snelste PCI kaart die er is. Dit moet je doen als je vind dat je huidige systeem nog snel genoeg is. Anders overstappen op een Duron systeem icm ECS moederbord, ben je voor 200 gulden moederbord, 200 gulden processor, 200 gulden Gf2MX = 600 gulden klaar. De Voodoo5 zal iets van 300 gulden kosten.
Pagina: 1