Toon posts:

pc na anderhalve minuut koffiepauze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er sinds gisteren last van. Had het daarvoor ook al twee keer gehad, maar dat ging over.

Als ik mijn pc opstart, doet die na bepaalde tijd niets meer.Beeld blijft zoals het was (verandert dus ni meer), geen hd-activiteit, niks. Ik zet de power af. Probeer opnieuw, scherm slaagt ni aan (No signal input) Als ik een tijd wacht lukt het wel, maar dan gaat ie na dus ongveer anderhalve minuut weer niks doen.

Zowel in windows, als ik in de BIOS wat zit rond te kijken.

Mobo: MSI K7T Turbo
Proc: Duron 800 (niet overgeclockt)
geheugen: 256meg merkloos

Ik heb niks veranderd ofzo aan de hardware, de koeler is er door de winkel opgezet en die heeft nog geen problemen gegeven.

Waaraan ligt dit? mobo beetje kaduuk? en waarom zo plots?

Verwijderd

Topicstarter
nu gaat ie ni meer verder dazn power on. Ik heb op mijn MSI bord zo'n D-ledjes, en die blijven alle vier rood. Dat betekent gewoon "System Power On".

verder gaat hij niet met booten, geen POST, niks.

Wat is dat? mobo kapot? of kan het zijn dat de batterij plat is :?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

As ie niet verder gaat dan 4 rooie d-ledjes, is er iets met je proccessor, druk die eens aan en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de processor aangeduwd, maar dat verandert niets. die zit trouwens stevig vast door de cooler die aan de socket zit.

ik heb ook de batterij er eens uitgehaald (normaal moet ie dan toch kunnen booten) en hij bleef op rood staan...

is mijn proc dan gewoon dood? hoe kan dat? of kan het mis. aan iets anders liggen?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Dan zou ik toch denken dat de koeler niet goed is. Kun je in het BIOS je CPU-temperatuur checken?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
daarvoor wel, nu geraak ik nergens meer omdat dus ik niet kan booten... de vorigek eer toen i ker wel geraakte, was het bij booten iets van 30-40 graden ofzo, vrij normaal denk ik. Ik ben trouwens nooit aan die cooler geweest, de winkel heeft die erop gezet...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
terug naar de winkel gaan zou ik zeggen.
Je zou er ook zelf aan kunnen klooten met het risico dat je je processor molt.
En aangezien je een 2e pc hebt kan je best een dagej zonder.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Alles er uit halen en dan kijken of ie het wel doet, met alleen het nodige. Mobo, stroom en CPU, dan 1 voor 1 er weer in zetten, tot je het onderdeel vind waardoor hij dit doet.(Gebruik wel D-led)

Alles ff een keer na lopen en aan drukken wil ook wel eens helpen.

Ik heb eens een keer gehad dat me pc niet meer wou opstarten, en me scherm gaf ook no signal! bleek het dus aan me modem te liggen.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

je moed gewoon kaal gaan opstarten dus geen geluidskaart en netwerkkaart ect. en ald hij het dan doet dan denk ik dat de voeding brak is

edit:

ik was te laat door dat er een telfoon gesprek tussen kwam maar wat hij zij wouw ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar heeft hij hetzelfde probleem als ik?
[topic=345524/1]

alles eruit slopen en stap voor stap opbouwen ga ik straks proberen...

Verwijderd

Zal wel aan die msi moederbord liggen!
Zijn echt kut borden die 6330's , heb er zelf ook een gehad,
moet telkens booten zonder procesor, 1 min wa8en, proc er op zetten en aan doen, dan deed oe het weer :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles er afgehaald inclusief videokaart. Nu staat er enkel mobo, proc, koeler en geheugen. Steeds hetzelfde: 4rode D-ledjes...

volgens de manual is dat idd iets met de processor. Hoe kan ik achterhalen of het wel degelijk dat is, en niet het mobo ofzo.

Verwijderd

Probeer die cpu ff op een ander bord of leen een cpu voor op je eigen bord !

Verwijderd

Topicstarter
das wel een probleempje, want ik ken niet zo direct iemand met een Duron, of hetzelfde mobo

andere mogelijkheid?

of gewoon naar de winkel (die is ook ni om de hoek, maar dat moet wel lukken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in die topic "is m'n cpu dood" dat zijn CPU niet warm werd als hij de pc lang aanliet. Is dat echt een bewijs dat het aan de CPU ligt, of kan dat ook door iets anders komen? ik ga nu de power een tijd laten aanstaan, maar heeft dit wel nut?

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu al ruim een uur aan en warm is hij niet... maar is dat niet vrij normaal aangezien de cpu niet moet "denken" omdat de pc niet echt gestart is?

is er een of andere test om te checken of het het mobo is of de proc? de fan van de proc draait wel, en die krijgt toch stroom van het mobo, dus... of niet :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja de fan krijgt voeding van mobo
haal die proc er eens uit en zet hem dan eens aan
dan der weer in
en dan nog eens aan
misschien merkt die wel het verschil tussen wel een processor hebben of geen

Tweakers Discord

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je voeding is denk ik naar de bagger heb ik ook gehad hd ging aan fan's ginge draaie maar voor de rest nix

haal een zwaardere voeding
Pagina: 1