ik wilde 2 neon lamen in de voorkant van mijn kast inbouwen, maar dan krijgt mijn moederbord opeens te weinig stroom??? hoeveel gebruikt zo een lamp eigenlijk?
Verwijderd
Een echte neon lamp zo'n dikke of een ccfl ???Op zondag 09 december 2001 09:52 schreef Guido.Huis het volgende:
ik wilde 2 neon lamen in de voorkant van mijn kast inbouwen, maar dan krijgt mijn moederbord opeens te weinig stroom??? hoeveel gebruikt zo een lamp eigenlijk?
zo'n echte zopu ik niet weten maar een ccfl zou zeker geen problemen mogen geven
Verwijderd
ccfl dus .... zou echt geen problemen mogen geven hoor waar haal je je stroom vandaan dan ??? toch gewoon van een stekker uit je voeding die over is neem ik aanOp zondag 09 december 2001 10:40 schreef Guido.Huis het volgende:
zo een uiterst dunne lamp. een paar milimeter in doorsnee
Als je heb direct op je PSU prikt mag het geen probleem geven (mits die al ondermaats is voor je -over de jaren heen steeds groter geworden- systeempje). Ik zou hem niet op je moederbord prikken (net als een fan) omdat je anders wel een circuitje eruit kan blazen. Heb ik ook eens gehad met een paar koelers op de 'Suspend' van mn moederbord.
Ik heb het schakelaartje om bij mij mn CCFL te schakelen voor de trafo gezet; dan trekt ie geen evt. lekstroom als de CCFL niet aan is...
Veel succes!
Ik heb het schakelaartje om bij mij mn CCFL te schakelen voor de trafo gezet; dan trekt ie geen evt. lekstroom als de CCFL niet aan is...
Veel succes!
Tweede voeding is nog wat beter 
(zinloze post ... het is vroeg
)
(zinloze post ... het is vroeg
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
TLD buis in je pc
MUAHHA !:).....Neh dan trekt je mobo het ook niet 
Erh. niet alle 2 op het zelfde stekkertje aansluiten bv. : 1 op tussen de cd-rom en de andere tussen de HD/brander.
Heb ik ook
suc6 !
Erh. niet alle 2 op het zelfde stekkertje aansluiten bv. : 1 op tussen de cd-rom en de andere tussen de HD/brander.
Heb ik ook
suc6 !
Verwijderd
Maakt geen ruk uit hoor of je alles op 1 stekkertje zet of niet ... ik heb 3 fans een ccfl en 5 led's lopen door 1 stekkertje en alles werkt perfect .. je voeding geeft gewoon precies de hoeveelheid stroom aan het stekkertje als hij vraagt.Op Sunday 09 December 2001 14:27 schreef stanley het volgende:
TLD buis in je pcMUAHHA !:).....Neh dan trekt je mobo het ook niet
Heb ik ook
suc6 !
ik heb ook net een neon stick in ijn pc gedaan, best wel gaaf, ik moet alleen nog een figuurtje uit zo'n cdrom lade plankje zagen ofzo, want nu is er gewoon een uit, en das niet zo mooi!
maar het werkt iig perfect!
maar het werkt iig perfect!
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wat voor een voeding heb je?
Ik kan me voorstellen dat een 250Watt een beetje krap gaat worden als je veel dingen in je computer hebt.
Ik kan me voorstellen dat een 250Watt een beetje krap gaat worden als je veel dingen in je computer hebt.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Het maakt niet uit of je nou een "echte" neon buis hebt of een ccfl-tje.
(patser modus)
Ik bedoel, ik heb ze allebei!!
(patser modus)
En 250 watt is ruim voldoende!
(patser modus)
Ik bedoel, ik heb ze allebei!!
(patser modus)
En 250 watt is ruim voldoende!
heb je wel 2 inverters?? je kan namelijk niet 2 CCFLs aansluiten op 1 inverter...
geef anders effe wat specs (voeding, aantal HD's/CDrom spelers e.d.)
geef anders effe wat specs (voeding, aantal HD's/CDrom spelers e.d.)
Verwijderd
Het zijn gewoon 2 verschillende soorten, ccfl is de betere/duurdere van de twee=>meer licht/watt, en ook minder warm=>weer een hittebron minder in je kast.Op dinsdag 11 december 2001 12:05 schreef twakker het volgende:
Het maakt niet uit of je nou een "echte" neon buis hebt of een ccfl-tje.
ccfl=COLD C Fluor Light
die andere c ben ik ff kwijt.
Verwijderd
CathodeOp dinsdag 11 december 2001 13:28 schreef The Rapier het volgende:
[..]
Het zijn gewoon 2 verschillende soorten, ccfl is de betere/duurdere van de twee=>meer licht/watt, en ook minder warm=>weer een hittebron minder in je kast.
ccfl=COLD C Fluor Light
die andere c ben ik ff kwijt.
Pagina: 1