Router blockt verkeer

Pagina: 1
Acties:

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van 2 pc's die verbonden worden door een router. De router is een US robotics 8000. Het ene netwerkkaartje is een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC en de ander een 3com 3c905c - TX - M . Op de en pc zit Win98 SE geinstalleerd en de ander Win XP.
Het probleem is dat ik vanaf de win98 pc wel de Win XP mappen kan benaderen, maar vanaf de Win XP niet de Win 98 mappen. De Win XP pc ziet de Win 98 computer wel, maar als ik hem wil openen zegt die dat ik geen rechten heb en de adminstrator moet benaderen. Dit terwijl alle partities gedeeld staan, zonder wachtwoord. Wat ook zo raar is, is dat win 98 de Win XP pc niet ziet in zijn netwerkomgeving, maar als ik computer zoeken doe, hem wel vindt. Tevens ziet die ook alle Win XP partities in de verkenner. Dit probleem 1

Probleem 2
Ik kan niet multiplayen over het netwerk. Ik heb geprobeert Monopoly Tycoon over het netwerk te spelen. Het stomme is als de Win 98 als host is, de Win XP pc de sessie wel ziet. Klik vervolgens join, dan gaat die weer naar een nieuwe sessie zoeken. Als ik de Win XP pc als host doe, dan ziet de Win 98 pc de sessie niet. Hij blijf maar zoeken naar een sessie.

Probleem 3
Edonkey doe het niet meer sinds dat ik een router er tussen heb gezet om internet te delen. Als standalone had ik hiervoor nooit problemen met Edonkey. Nu vindt die geen enkele server meer.

Ik zelf denk dat het aan de router ligt. Misschien aan de ingebouwde firewall, maar deze ik helemaal niet configureren. Moet ik voor Edonkey soms de proxyserver instellingen invoeren. Zo ja, hoe doe ik dat en wat moet ik invullen.
Internet doet het trouwens wel op allebei de pc's en wordt dus goed gedeeld. Ik heb de instelling mappen delen ingestelt. TCP protocol. Later heb ik Netbui ook geinstalleer, maar dit mocht niet baten.

Weet iemand wat ik verkeert doe, of heeft iemand hiermee ook ervaring.

Alvast bedankt. Ik heb nu eindelijk een netwerkje, die het maar half doet. Ik hoop snel te kunnen genieten van een volledig netwerk.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

heb je de netwerk FAQ al door gelezen? [topic=152460/1/25]

En misschien ff user aanmaken op de XP machine.. En misschien op de router moet je ff wat binnengaande poorten open zetten..

Oh ja en op de win 98 machine ff printer en bestandsdeling aanzetten.. + IPX protocol aanstellen (beide pc's)

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 03:27 schreef Brazza het volgende:
heb je de netwerk FAQ al door gelezen? [topic=152460/1/25]

En misschien ff user aanmaken op de XP machine.. En misschien op de router moet je ff wat binnengaande poorten open zetten..

Oh ja en op de win 98 machine ff printer en bestandsdeling aanzetten.. + IPX protocol aanstellen (beide pc's)
Had inderdaad het IPX protocol niet geinstallerd op de Win98 pc. Op de win 98 pc staat bestandindeling al aan. Ik zie nu wel de partities, maar kan ze nog steeds niet benaderen.

Welke poorten moet ik openen?
Mijn router heeft standaard de volgende poorten openstaan:

FTP Server
Web Server
VPN Server

De volgende kan ik nog open zetten op de router. Welke moet ik nog meer open zetten? Als ik een poort wil open zetten moet ik hierbij ook een ip adres opgeven. Welk ip adres moet ik dan opgeven? De pc krijgen elke via de router automatisch een intern ip adres.

FTP-DATA
FTP
Telnet, Internet BBS
SMTP, Send mail
DNS
Finger
HTTP, World Wide Web
POP3, Receive mail
AUTH, Authentication
NNTP, Net News
NETBIOS Session Service
SNMP
SNMP-TRAP
HTTPS
TALK
NTALK
PPTP, Microsoft VPN
NFS, Sun Network File System

Ik heb al drie user's op de win XP pc. 1 voor mij administrator en 1 voor een andere gewone user en een
algemene user

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

ff kijken je moet zowieso http open zetten om te internetten

kijk es bij de site van robotics of er een FAq is.. meer weet ik op dit moment ook ff niet :z

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Het internet delen lukt al. De FAQ en informatie op de site van US Robotics is een beetje knudde. Staat hetzelfde op als dat ik bij de router heb gekregen als informatie.

Verwijderd

Draai je op een van je computers toevallig een software-matige firewall??
Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad en het bleek dat ik in mijn firewall-definities de andere computers (hun ip-adres wel te verstaan) moest accepteren als zijnde geautoriseerd om toegang te krijgen.
Overigens heeft het IPX/SPX-protocol hier niets mee te maken (zoals iemand suggereerde).
Ook het openzetten van bepaalde poorten van je router heeft hier niets mee te maken, aangezien dat enkel invloed heeft op je verbinding met het internet, niet met je eigen LAN.

Verwijderd

Wat Edonkey betreft:
Het kan zijn dat je firewall standaard die poort(en) blokkeert die dit programma nodig heeft om te kunnen communiceren met de rest van het internet. Kijk eens in je firewall logfile welke poort er wordt aangesproken.
Voor ICQ is dit bijvoorbeeld poort 5190.

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Ik heb op de Win XP pc de standaard XP router uitgezet. Op de Win 98 pc, heb ik blackice. Maar deze heb ik ook al uitgezet en dat mocht niet baten. Volgens mij ligt het aan de ingbouwde firewall van de US robotics router. Ik kan wel poorten open zetten, maar ik weet niet welke en hoe precies. Een logfile kan ik nergens vinden van de router firewall

Pagina: 1