• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera van zo rond de 2300 piekjes. Hij moet niet al te groot zijn en minimaal 3 Megap. hebben. Iemand suggesties? Of heeft iemand waar hij tevreden over is ? Graag zou ik dan ook een foto zien :)!

Een paar mensen die ik ken hebben die Sony DCP-1, maar die vind ik nog al traag reageren als je een foto wil schieten :'(!(en het geheugen daarvan is zo duur maar ja)

Iedereen alvast bedankt :)!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey, Ruben Sony P1 :P koop die nu maar.
Je moet eerst knopje inhouden en als je een foto wild maken door drukken.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:01
Ik heb laatst de Sony DSC-S75 gekocht voor 1820 piek.
Deze camera is groter dan de P serie, maar heeft wel meer mogelijkheden en een Carl Zeiss lens.

Bevalt mij prima..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Op zondag 09 december 2001 02:01 schreef Ruben_Pruim het volgende:
...
Een paar mensen die ik ken hebben die Sony DCP-1, maar die vind ik nog al traag reageren als je een foto wil schieten :'(!(en het geheugen daarvan is zo duur maar ja)

Iedereen alvast bedankt :)!
Ik heb nu de Fuji FinePix 6900. Kost ietsie meer, maar dan heb je ook wat. Alles full auto werkt perfect. Maar alles is ook met de hand in te stellen. Sluitertijd tussen 1/2000 en 3 sec geeft erg leuke effecten. Nachtstaand is ook een coole optie. Neem maar eens een kijkje op http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=fuji_finepix6900z&method=sidebyside

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 09:32 schreef doemaarwat het volgende:

[..]

Ik heb nu de Fuji FinePix 6900. Kost ietsie meer, maar dan heb je ook wat. Alles full auto werkt perfect. Maar alles is ook met de hand in te stellen. Sluitertijd tussen 1/2000 en 3 sec geeft erg leuke effecten. Nachtstaand is ook een coole optie. Neem maar eens een kijkje op http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=fuji_finepix6900z&method=sidebyside
Ik heb zelf ook een Fuji Finepix 6900 ZOOM en ben er ook erg tevreden mee!!!! Zeker een aanrader, en ook nog eens binnen je budget ;) Wat mij vooral trekt in deze camera is de goede lens met 6x optical zoom en het relatief kleine formaat en gewicht. Volgens mij is dit gewoon de beste camera in z'n prijsklasse >:)(maar wie ben ik), ik ben erg benieuwd naar mensen die het niet met mijn stelling eens zijn en natuurlijk welke camera zij dan het beste vinden.
(de meningen lopen natuurlijk uiteen omdat iedereen andere eissen aan zijn of haar camera steld)

ps. ga aub niet naar aanleiding van mijn stelling de fuji of mij afkraken, bvd. :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:27
geef eerst eens aan wat je wil fotograferen.
-- oftewel heb je behoeft aan zoomlensen.
-- wil je extra compact die je dus in je binnenzak kan stoppen.
-- actie foto's vakantie kiekjes, hoe fanatiek ben je etc. etc.

Heb zelf voor een Fuji finepix 6800z gekozen omdat deze behoorlijk compact is.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 10:51 schreef PROnline het volgende:
Ik heb verleden week ook voor de 6800z gekozen vanwege z'n elegantie en mooie foto's :) Maar ik kan nog nie echt scherpe foto's ermee maken :( Soms enige tips PROnline? Ik werk vooral met Auto functie...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Canon Powershot G2 inclusief 128MB CompactFlash --> ongeveer FL 2300,-

Ik heb hem zelf, en kan nog steeds geen minpunten vinden... :)

Zie [topic=290204/29/25] en verder voor enkele foto's gemaakt met de G2.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben ook hier zeer tevreden over mijn Fuji Finepix 6900. :)
Hij is al voor f 2110,-- (incl. btw) te krijgen bij www.kamera-express.nl. Je kan er dan nog een batterij en 64Mb Smartmedia bij kopen.

PSN-id: Chrasher

• Woef
  • Niet online
Sorry voor de late reactie,
heb weinig tijd gehad.
Heb nu ook ff wat meer uitgezocht!
Op zondag 09 december 2001 10:51 schreef PROnline het volgende:
geef eerst eens aan wat je wil fotograferen.
1-- oftewel heb je behoeft aan zoomlensen.
2-- wil je extra compact die je dus in je binnenzak kan stoppen.
3-- actie foto's vakantie kiekjes, hoe fanatiek ben je etc. etc.

1. Ja ik moet wel kunnen zoomen enzo! (geen spiegelreflex gezeik hoor)
2. ja ik wil redelijk compact ja. Ik zat zelf te denken aan de Sony DSC-P5, die is namelijk behoorlijk compact en die komt bij dpreview.com enzo er behoorlijk goed uit! Iemand ervaring?
3. Ja ik ben redelijk fanatiek aan, zullen ook wel veel bewegende foto's worden geschoten.....

Iemand?

• Woef
  • Niet online
Echt niemand ervaring met een Sony DSC-P5??

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb donderdag de canon G2 gekocht. Volgens de verkoper de beste camera op dit moment voor deze prijs. De sony P5 raadde hij mij af wegens de wat magere beeldkwaliteit.

De sony P5 maakt geen gebruik van de zeiss lenzen waardoor de kwaliteit ten opzichte van zijn duurdere broertjes ver achterblijft. De Nikon 885 en de Canon G2 zijn wel goede camera's waarbij je bij Nikon ook nog de keuze hebt om een Coolpix 995 te kopen. Maar ook deze camera was volgens de verkoper geen verbetering ten opzichte van zijn voorganger de 990.

Kortom, ik weet niet of de verkoper een l*l-verhaaltje heeft opgehangen, maar in de Digitale fotografie (heet dat blad zo) staat een test van 50 camera's waarbij de G2 zeer goed getest wordt. Toen was voor mij de keuze duidelijk.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik zit ook behoorlijk te twijfelen tussen de 6900Z en de G2,
toch is die 6x zoom wel errug lekker hoor!

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:00 schreef beschuitfluiter het volgende:
ik zit ook behoorlijk te twijfelen tussen de 6900Z en de G2,
toch is die 6x zoom wel errug lekker hoor!
neem de G2, ik heb hem ook, en ik vind hem persoonlijk heel erg goed. Heb hiervoor een ixus gehad, ook een leuk ding omdat die klein is, maar met de instelmogelijkheden van de G2 kun je pas echt mooie fotoos maken.
Vooral de 15 sec. sluitertijd bij zeer donkere opnames is gaaf :)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb ook de fuji 6900z en zou geen andere camera willen. (Behalve een digitale spiegelreflex, met een volledig setje lenzen, maar dat is me veeeel te duur :))

Fijne 6x zoomlens, 3x zoom vind ik echt te weinig. Hoe vaak gebeurt het wel niet als je leuke actiefotos wilt nemen dat je op een afstand moet blijven?

Verder is de camera klein en licht genoeg om de hele dag mee rond te lopen. En het bedieningsgemak is goed. Veel aparte knopjes voor functies die je regelmatig gebruikt, zodat je niet het menu in moet. Door de digitale viewvinder kan je dus ook het menu instellen/fotos bekijken, ipv de grote lcd achterop te gebruiken. De viewfinder krijgt zijn data van de lens zelf, dus geen afwijkingen bij closeup foto's.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Canon G2 das SIM-PEL

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op maandag 24 december 2001 14:09 schreef schumache het volgende:
Canon G2 das SIM-PEL
is dat jah?
ik bedoel die 6900Z heeft wel ff 6x optische zoom (maar geinterpoleerde 6Megapixel dus das weer lelijk)
tis imho echt niet zo makkelijk om een keuze te maken...
Hoe zit het btw met de macro van een G2???

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1