>heeft perl een functie "addslashes"
>en "stripslashes" ?
>om dus waardes door te geven die bv een '
>(quote) bevatten.
Jah.. sterker nog, de regexen van Perl zijn zo verschrikkelijk uitgebreid dat je er letterlijk alles mee kunt doen.
>zit er een perl standaard functionaliteit
>voor mysql e.d.?
MYSQL:: (toch?)
>En dat meng voorbeeldje van jou is niet logisch..
Is het ook niet.. Je kunt perl en html niet mengen met elkaar aangezien Perl in zijn totaal wordt geparsed door de PERL-interpreter. *.PHP files gaan door je apache EERST naar de PHP-parser en alles wat overblijft gaat terug naar apache waar het geparsed wordt op HTML. Dat kan dus wel gemengd worden.
>moet ik dan om al mijn html "print(...);"
>gaan zetten ??
Nee.. hoeft niet.
echo << BLAAT
<html>
<body>
</body>
</html>
BLAAT
Dit werkt ook gewoon met parel.
>nee dankje.. Perl is best leuk ofzo, het is
>er ook al keilang en daarom zijn er veel
>modules te verkrijgen maar geef mij maar
>gewoon een scripttaal waar alles al in zit
>standaard..
Voor webdingetjes is PHP zeker geschikter dan perl, maar voordat PHP uberhaupt bestond was perl (misschien samen met C op een tweede plek) eigenlijk de manier om iets voor elkaar te krijgen. Perl is (wat hier ook al aangegeven is) een systeem-beheer-language, geen web-language. Dat hij daar ook uitermate geschikt voor is is een tweede. (omgedraaid: ik zie mezelf nog geen PHP gebruiken voor sys-admin

)
>php is gewoon de king Zeker omdat php niet
>moeilijk doet over variable types.. int,
>string, double.. who cares in php maakt dat
>niet uit... Ga maar eens uitleggen aan een
>12 jarige waarom je "Hoi ik ben " en "12"
>niet bij elkaar kan optellen ..
Euh.. als jij dat niet kan uitleggen aan een 12-jarige, dan geef die kid gewoon zijn gameboy terug en laat de grote meneeren maar verder klooien met php. Ik vin zowiezo dat het erg inconsequent is om zo laks met data-types om te gaan. Da's misschien ook wel de reden waarom je PHP niet kunt gebruiken voor andere doeleinden
>achja.. het is maar net wat je zelf het
>makkelijkste vind en waar je je het fijnste
>bij voelt en waar je het voor nodig hebt
Perl..... dus....
>maar php niet overzichtelijk ? kom op zeg
PHP:
Perl:
Pick your choice ;-)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.