Toon posts:

Welke 3Com kaart is nieuwer/beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een (2dehands) 3com netwerkkaartje te kopen. Ik kan kiezen uit 2 soorten:

3Com 3C595-TX PCI kost f 40,-
3COM 905 TX PCI kost f 25,-

Welke is nieuwer en beter :? ? Graag een reactie van tweakers die hier ervaring mee hebben

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

http://www.3com.com :?

/edit doet i nix als ik op verstuur klik, dan maar nog een paar keer klikken :)

dubele post ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 02:14 schreef ThaHandy het volgende:
http://www.3com.com :?
Ik heb nog wat gezocht op de 3com site maar niet zoveel (lees niets) kunnen vinden. Ik denk toch dat ik voor de 905 ga want die lijkt mij nog nieuwer en beter

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Doe mij de 905 maar. Heb hier thuis een 905b-TX, fijn kaartje 10/100 Mbit, eeprom (die van mij dan) etc.
Op mn werk ook uitsluitend deze kaartjes in gebruik. nooit probs mee.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De 3c590 (10 Mbps) en 3c595 (100 Mbps) zijn PCI-uitvoeringen van de ISA-kaarten 3c509 en 3c515, toen het nodig was om snel kaarten voor de nieuwe bus op de markt te brengen.
De 3c900 en 3c905 zijn daarna volledig als PCI-kaarten ontwikkeld.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Owkee bedankt allemaal. De keus is snel gemaakt. Ik heb de 905 :9~ al gekocht, nu maar afwachten of hij aan gaat komen :P

Verwijderd

wel vreemd dat de voorloper meer kost dan de nieuwere model.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op Sunday 09 December 2001 18:09 schreef sictc het volgende:
wel vreemd dat de voorloper meer kost dan de nieuwere model.
komt omdat het een 'klassieker' betreft, echte collectors items, die zijn nu eenmaal duurder

overigens is 25,-- voor zon 905-TX verdacht goedkoop,

mischien een 'brak' model (af en toe bad packets ofzo) :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Jah daar dacht ik ook aan. Maar hij zij dat het zijn zolderopruiming betreft en dat het in nieuwstaat is. Volgens mij weet hij niet zoveel van computers af want hij had eigenlijk geen idee hoeveel hij ervoor moest vragen. Als ik een tientje had gezegd zou hij er misschien ook mee akkoord gaan >:)

Verwijderd

Jee ... jij hebt mazzel, tenminste als de kaarten inderdaad in orde zijn, als je die kaarten nieuw moet kopen kosten ze min. 140 piek per stuk.

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 18:38 schreef hcetiner het volgende:
Volgens mij weet hij niet zoveel van computers af want hij had eigenlijk geen idee hoeveel hij ervoor moest vragen. Als ik een tientje had gezegd zou hij er misschien ook mee akkoord gaan >:)
Wat is zijn meel adress >:) del het met ons

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik denk niet dat hij brak is hoor,

soms heb je gewoon van die mazzeltjes, ik heb op de hcc-dagen bij de een of andere vage grabbelbak ook 4 intel pro 10/100 mbit netwerkkaartjes voor een 10,- p/s gekocht.

deden het gewoon allemaal!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op Sunday 09 December 2001 18:55 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
Ik denk niet dat hij brak is hoor,

soms heb je gewoon van die mazzeltjes, ik heb op de hcc-dagen bij de een of andere vage grabbelbak ook 4 intel pro 10/100 mbit netwerkkaartjes voor een 10,- p/s gekocht.

deden het gewoon allemaal!
mazzlpik! ik heb nog heel veel geld moeten betalen voor mijn 5pack intel kaartjes..(ook pro 100+)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 18:46 schreef malfa het volgende:
Jee ... jij hebt mazzel, tenminste als de kaarten inderdaad in orde zijn, als je die kaarten nieuw moet kopen kosten ze min. 140 piek per stuk.
Jah :9~ . Ik heb het geld al overgemaakt. Ik heb hem gevraagd of hij het z.s.m. wou verzenden. Ik hoop dat ik het dinsdag thuis krijg. Ik vertel wel hoe het is afgelopen. Hij zegt dat ie 't nog doet maar ja....
Op Sunday 09 December 2001 18:46 schreef Conar het volgende:

[..]

Wat is zijn meel adress >:) del het met ons
Haha lol. Dan ga je zeker wat centjes meer geven en het kaartje van mij afpakken ;) . Dacht het niet he.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vandaag binnen gekregen. Hij werkt als een trein :9~ . Dat wou ik dus effetjes kwijt, een 3com 905 kaart voor maar f 32,- piekies incl. verzenden :D

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 16:37 schreef hcetiner het volgende:
Ik heb het vandaag binnen gekregen. Hij werkt als een trein :9~ . Dat wou ik dus effetjes kwijt, een 3com 905 kaart voor maar f 32,- piekies incl. verzenden :D
Op school kun je die dingen 'voor heeeeel weinig' 'krijgen'... (maar dat is dan ook gewoon jatten...) :P

Verwijderd

Topicstarter
Jah handig zeg een beetje in het computerlokaal met een schroevendraaier het kast open schroeven en de netwerkkaart eruit halen. Dat zal niet echt opvallen >:)

Verwijderd

Kennelijk geen normen en waarden bijgebracht door je ouders, en maar klagen dat je straks niet eens meer het computer lokaal in mag zonder id pas, je naam op te schrijven je tas buiten te laten en je laten controleren als je vertrekt... Mensen zoals ... verkloten zo'n hele school. Je komt er toch om te leren en niet om pc's kaal te plukken? :R je bent ziek :7

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

vraag ik me af he... wanneer is een netwerkkaart nou beter ??
Als tie duurder is ??

Heb hier 2 budget kaartjes op 100 en blazen perfect.. totale kosten voor 2 NIC's 49,95

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:51 schreef Manga het volgende:
Kennelijk geen normen en waarden bijgebracht door je ouders, en maar klagen dat je straks niet eens meer het computer lokaal in mag zonder id pas, je naam op te schrijven je tas buiten te laten en je laten controleren als je vertrekt... Mensen zoals ... verkloten zo'n hele school. Je komt er toch om te leren en niet om pc's kaal te plukken? :R je bent ziek :7
idd
Op woensdag 12 december 2001 16:54 schreef RaR het volgende:
vraag ik me af he... wanneer is een netwerkkaart nou beter ??
Als tie duurder is ??

Heb hier 2 budget kaartjes op 100 en blazen perfect.. totale kosten voor 2 NIC's 49,95
Ik had een realtek kaartje :r gekregen van @home :r (sorry ik kon het niet laten) maar die heeft het na 2 weken begeven. Daarom was ik op zoek naar een betere, nl. een 3com kaartje. Hij is kwa snelheid niet sneller maar wel stabieler en kwalitatief beter

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, een 3Com 905, da's leuk, ik heb er hier ook twee... Maar er zijn 3 verschillende versie van... De boomerang (1e model, heb ik in deze bak zitten... Redelijk, doch haalt ie geen 25Mb/s en dan de Vortex en de Cycloon... Denk dat de Cycloon de niewste was, weet niet zeker... Enig idee welke je hebt? 3c509b of 3c509c is dat dan dus?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:40 schreef Kippenijzer het volgende:
Ehm, een 3Com 905, da's leuk, ik heb er hier ook twee... Maar er zijn 3 verschillende versie van... De boomerang (1e model, heb ik in deze bak zitten... Redelijk, doch haalt ie geen 25Mb/s en dan de Vortex en de Cycloon... Denk dat de Cycloon de niewste was, weet niet zeker... Enig idee welke je hebt? 3c509b of 3c509c is dat dan dus?
Ik heb de 3com 3c905cx-txm (stond tenminste op de kaart) :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:40 schreef Kippenijzer het volgende:
...
doch haalt ie geen 25Mb/s
...
25mb/s :? Waarvoor is dat nodig dan? Ik heb hier @Home en die kan theoretisch maximaal 10mb/s halen. En zoals velen al weten is dat in het praktijk maar 1/30ste deel ofzo :(

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, die kaart die jij heb is inderdaad dat type wat nu voor zo'n 140,-0 piek over de toonbank gaat... Heb hem hier ook in een andere bak zitten...

En die 25Mb/s da's dus 100Mbit full-duplex, wat ik op mijn switch heb, maar ik haal pieken van 17Mb/s van deze bak @10K SCSI naar mijn proliant @ RAID5 7K2 SCSI en gemiddeld maar 8Mb/s ofzo...
Pagina: 1