Toon posts:

Virusforum een flop

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me duidelijk dat dit forum geflopt is, het lampje is vooral wit en de mapjes geel.

Misschien is het een idee de doelstelling te verruimen, ik zie er nu 'Veiligheid' achter staan maar dat is lang niet zo catchy als 'Security'. Tevens lijkt me wel een goed idee om de nadruk meer op security te leggen dan op virussen, die zijn immers een onderdeel van security.

Als er geen naam en/of doelstelling veranderd wordt, kan het forum netzogoed weer verwijderd worden imho.

Een reden tot discussie?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Een forum is niet geflopt als er weinig op gereageerd word...

En zo lang is het forum er nog niet, het moet nog even op gang komen.

Naam is IMHO prima :?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Geef het wat meer tijd is mijn mening :o

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 09 december 2001 00:36 schreef bolk het volgende:
Geef het wat meer tijd is mijn mening :o
Jij snapt het :P

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:14 ]

Verwijderd

Ik ben het met je eens, het forum lijkt een beetje ziek.

Er gaat in ieder geval geen kracht van uit. De naam doet met helemaal niks, sterker nog, ik vind het meer een naam voor een c*mp*t*r!t*t**l forum of whatever.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ehmz, waar zie jij een geel mapje?
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/jaja.jpg
Ik zie ze niet, alleen maar rode mappen
:?

edit]
Ligt er ook aan hoevaak je natuurlijk gaat kijken in het forum.

39

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, de start van andere fora verliep toch veel en veel succesvoller moet ik zeggen, kijk naar OCM, NT en IT.

Het forum is naar mijn idee gewoon te specifiek.

• CV_SmileY
  • Laatst online: 30-11 15:18

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 09 december 2001 00:37 schreef Homedisc het volgende:
[afbeelding]

edit]
moet je wat vaker op GOT komen :) Rood is namelijk : Gewijzigd sinds laatste bezoek (of zoiets)

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:14 ]

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zondag 09 december 2001 00:39 schreef strlen het volgende:
Tsja, de start van andere fora verliep toch veel en veel succesvoller moet ik zeggen, kijk naar OCM, NT en IT.

Het forum is naar mijn idee gewoon te specifiek.
dat dacht ik bij het begin ook meteen eik.. maar ik zou zeggen.. geef het nog een week of 2 lucht ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 00:37 schreef Homedisc het volgende:
[afbeelding]

edit]
Ja, natuurlijk is dat anders per user.

Ze zijn gewoon allemaal geel hier, en zo vaak klik ik er echt niet op. Hoewel het onderwerp beveiliging me erg interesseert, maar ze gaan (bijna) allemaal over virussen.

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:14 ]

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zondag 09 december 2001 00:43 schreef hdd het volgende:
Ik zou niet weten waarom er over 2 weken wel veel gepost zou worden.
Mischien wat meer users die er in geinstreseert zijn, maar dat zijn er dan ook mischien maar 20 ofzo.
Ik roep ook maar wat :o

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
I told ya.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 20:24
Ja ik vind het ook een flop >:) .Ik bedoel van de mensen die hier komen mag je toch wel verwachten dat ze weten hoe je een virus weghaalt etc.. (en zo niet dan zijn er genoeg fora buiten GOT om waar je daarvoor terecht kunt).

Ik snap best dat GOT de users terzijde wil staan maar hiermee trek je alleen maar nog meer brak publiek aan (help al m'n mp3's zijn gerenamed !! etc..). What's next ? een forum "Hoe stel ik mijn startpagina in e.d " ? ;).

Ik bedoel dus te zeggen, als je een beetje oplet en gewoon je files checked heb je nooit last van virussen (ik surf al zo'n 8 jaar en heb er nog nooit 1 gehad , en belief me ik d/l veel :) ).

my eurocent.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik snap het nut van het forum ook niet, het virus deel werd al gecovered door het WOS forum, en het veiligheid deel werd ook al gecovered door WOS/NOS (afhankelijk van of het over windows 'security' of *nix security gaat)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 12:42 schreef Aaargh! het volgende:
Ik snap het nut van het forum ook niet, het virus deel werd al gecovered door het WOS forum, en het veiligheid deel werd ook al gecovered door WOS/NOS (afhankelijk van of het over windows 'security' of *nix security gaat)
Nee, het virus deel werd afgevangen door "Het algemene virus topic" draadje :)

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 09 december 2001 13:01 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Nee, het virus deel werd afgevangen door "Het algemene virus topic" draadje :)
Die imho in het WOS forum thuis hoort

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Het is momenteel nog veelste vroeg om uitspraken te doen over het wel of niet floppen van het virusforum. Daar moeten we toch nog zeker een paar weekjes mee wachten.

Daarna zal er geevalueerd worden wat er mee gebeuren moet, het komt allemaal goed hoor :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:05 schreef Aaargh! het volgende:
Die imho in het WOS forum thuis hoort
En waar laat je de "unix"-virussen (bijv de wormen die sendmail/bind/apache/whatever afstruinen) ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 13:15 schreef ACM het volgende:

[..]

En waar laat je de "unix"-virussen (wormen die sendmail/bind/apache/whatever afstruinen) ?
Wijs jij er eens 1 aan dan, in dat forum?

Maargoed, ik vind wel dat Unix een grote rol speelt bij virusbestrijding, veel virussen verspreiden zich via e-mail, dat door Unix mailservers wordt afgehandelt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[..]

En waar laat je de "unix"-virussen (wormen die sendmail/bind/apache/whatever afstruinen) ?
Plus de virussen voor de Macintosh of andere OS-en...

Maar ik zou het toch geen flop willen noemen, gezien de explosie van virussen de laatste tijd (BadTrans, Nimda, Code Red 1+2 etc). dik 900 posts in één week is niet slecht vind ik, er zijn wel fora die dat niet eens halen... (check ANS-forum maar eens...)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 13:19 schreef wildhagen het volgende:

[..]

dik 900 posts in één week is niet slecht vind ik, er zijn wel fora die dat niet eens halen... (check ANS-forum maar eens...)
Dat is niet zo bijzonder, drie-kwart van de topics zijn gemoved vanuit andere fora.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 09 december 2001 13:20 schreef strlen het volgende:

[..]

Dat is niet zo bijzonder, drie-kwart van de topics zijn gemoved vanuit andere fora.
Geld ook voor ANS... gemoved uit WOS/NOS/NT... voor het merendeel althans.

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:18 schreef strlen het volgende:
Wijs jij er eens 1 aan dan, in dat forum?
Nu is er geeneen, ik geef gewoon een ander voorbeeld dat daar ook plaats kan vinden.

Code Red/Nimda is net zo'n voorbeeld, ik heb daar topics over gezien in SA, ANS/HWS, P&W, NOS, I&T, NT en WOS die dus allemaal in VV hadden gekund als dat er was geweest (ok, het overgrote deel van die topics was "hee, wat is dit in mijn logs" die dus ook na de eerste variant al gesloten werden, maarja)
Maargoed, ik vind wel dat Unix een grote rol speelt bij virusbestrijding, veel virussen verspreiden zich via e-mail, dat door Unix mailservers wordt afgehandelt.
Dat is zeker waar, maar een tijd lang waren er ook wormen voor allerlei unix-deamons.
Als er weer een de kop op steekt kan ie ook mooi in VV (aangezien je anders de boel weer in SA, NOS, ANS en NT kan)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:23 schreef wildhagen het volgende:
Geld ook voor ANS... gemoved uit WOS/NOS/NT... voor het merendeel althans.
Neehoor :)
Dat is gewoon alles wat van HWS meekwam.
Op zondag 09 december 2001 13:19 schreef wildhagen het volgende:
dik 900 posts in één week
Dat is dus voornamelijk "het algemene virus topic" ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus, het is veels te specifiek. Die incidentele gebeurtenissen als een nieuw virus voor Unices kunnen inderdaad in het forum, maar dit topic gaat niet over wat er wel en niet in kan.

Kijk, als je nou elke dag in de andere fora topics kreeg over virussen, dan kon ik het begrijpen, maar Code Red, Nimda, dat soort dingen zijn incidenteel en niet aan de orde van de dag, daar wordt niet elke dag een topic over gestart. En mocht dat wel zo zijn, dan zouden ze gesloten worden omdat het allemaal over een en hetzelfde onderwerp gaat.

Het is te specifiek, leg de nadruk op security zou ik zeggen. Daarmee trek je meer publiek aan, en virussen is er een onderdeel van dus dat kun je er ook gewoon in kwijt.

• Aaargh!

Aaargh!

En waar laat je de "unix"-virussen (bijv de wormen die sendmail/bind/apache/whatever afstruinen) ?
Een worm is geen virus |:(

besides, die paar *nix wormen kunnen het beste in het NOS forum, lijkt me niet dat een NOS-er regelmatig in SA of V&V komt.
virussen zijn voor 99,9999% een WOS probleem (mede door (imho) slechte ontwerpkeuzes bij het ontwerp van het OS, maar dat terzijde)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:33 schreef Aaargh! het volgende:
Een worm is geen virus |:(
Geef mij es een stricte definitie van zowel virus als worm?
En leg me gelijk uit waarom ik ze niet over 1 kam mag scheren?

Was nimda een virus of een worm?
Op zondag 09 december 2001 13:31 schreef strlen het volgende:
Het is te specifiek, leg de nadruk op security zou ik zeggen. Daarmee trek je meer publiek aan, en virussen is er een onderdeel van dus dat kun je er ook gewoon in kwijt.
Veiligheid is toch security? ;)
Overigens denk ik wel dat er nu (relatief) teveel virustopics zijn.
Die 2e V wordt nogal genegeerd.
virussen zijn voor 99,9999% een WOS probleem (mede door (imho) slechte ontwerpkeuzes bij het ontwerp van het OS, maar dat terzijde)
Tsja, de meeste virussen zijn tegenwoordig IE/Outlook related (door de versturing via email).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 13:36 schreef ACM het volgende:

[..]

[..]

Veiligheid is toch security? ;)
Nimda is een worm. Lees ff een docje over virussen, worms en trojans ofzo, net als m'n post bovenaan over de naam "Veiligheid".

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 09 december 2001 13:36 schreef ACM het volgende:

makkelijkste is ff iets te kwooten:
What is the difference between a computer virus and a computer worm?
Viruses are computer programs that are designed to spread themselves from one file to another on a single
computer. A virus might rapidly infect every application file on an individual computer, or slowly infect
the documents on that computer, but it does not intentionally try to spread itself from that computer to other
computers. In most cases, that's where humans come in. We send e-mail document attachments, trade
programs on diskettes, or copy files to file servers. When the next unsuspecting user receives the infected
file or disk, they spread the virus to their computer, and so on. Worms, on the other hand, are insidious
because they rely less (or not at all) upon human behavior in order to spread themselves from one computer
to others. The
computer worm
is a program that is designed to copy itself from one computer to
another over a network (e.g. by using e-mail). The worm spreads itself to many computers over a network,
and doesn't wait for a human being to help. This means that computer worms spread much more rapidly
than computer viruses.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virus:
A virus is a piece of programming code usually disguised as something else that causes some unexpected and usually undesirable event. A virus is often designed so that it is automatically spread to other computer users. Viruses can be transmitted as attachments to an e-mail note, as downloads, or be present on a diskette or CD. The source of the e-mail note, downloaded file, or diskette you've received is often unaware of the virus. Some viruses wreak their effect as soon as their code is executed; other viruses lie dormant until circumstances cause their code to be executed by the computer. Some viruses are playful in intent and effect ("Happy Birthday, Ludwig!") and some can be quite harmful, erasing data or causing your hard disk to require reformatting.
Generally, there are three main classes of viruses:

File infectors. Some file infector viruses attach themselves to program files, usually selected .COM or .EXE files. Some can infect any program for which execution is requested, including .SYS, .OVL, .PRG, and .MNU files. When the program is loaded, the virus is loaded as well. Other file infector viruses arrive as wholly-contained programs or scripts sent as an attachment to an e-mail note.

System or boot-record infectors. These viruses infect executable code found in certain system areas on a disk. They attach to the DOS boot sector on diskettes or the Master Boot Record on hard disks. A typical scenario (familiar to the author) is to receive a diskette from an innocent source that contains a boot disk virus. When your operating system is running, files on the diskette can be read without triggering the boot disk virus. However, if you leave the diskette in the drive, and then turn the computer off or reload the operating system, the computer will look first in your A drive, find the diskette with its boot disk virus, load it, and make it temporarily impossible to use your hard disk. (Allow several days for recovery.) This is why you should make sure you have a bootable floppy.

Macro viruses. These are among the most common viruses, and they tend to do the least damage. Macro viruses infect your Microsoft Word application and typically insert unwanted words or phrases.
Worm:
A worm is a self-replicating virus that does not alter files but resides in active memory and duplicates itself. Worms use parts of an operating system that are automatic and usually invisible to the user. It is common for worms to be noticed only when their uncontrolled replication consumes system resources, slowing or halting other tasks.
Een worm is dus niks meer dan een virus die zich anders gedraagd.

Bron: (voor beide): www.whatis.com

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:39 schreef strlen het volgende:
net als m'n post bovenaan over de naam "Veiligheid".
Ik denk dat het veranderen van de naam weinig uitmaakt.

Bij ANS waren alle "diehard" ANS-ers het over de naam eens (tenminste, redelijk eens) en daar zijn ook niet ineens meer mensen gekomen.

Bovendien, dat jij (en ik ook vaak nog wel ;) ) een virus van een worm kan onderscheiden, zegt nog niet dat 80-90% van de internet gebruikers dat ook kan.
Die zullen alles "virus" noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaha, maar daar gaat dit topic helemaal niet over!

Over de naam, tsja, dat is maar een klein deel van het idee, zoals ik ook al aangaf, om de hele doelstelling te veranderen.

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 09 december 2001 13:45 schreef ACM het volgende:
Bovendien, dat jij (en ik ook vaak nog wel ;) ) een virus van een worm kan onderscheiden, zegt nog niet dat 80-90% van de internet gebruikers dat ook kan.
Die zullen alles "virus" noemen.
We zitten hier toch niet op Fok! :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 13:47 schreef strlen het volgende:
Jaha, maar daar gaat dit topic helemaal niet over!

Over de naam, tsja, dat is maar een klein deel van het idee, zoals ik ook al aangaf, om de hele doelstelling te veranderen.
Ik snap je doelstelling wel.
Theoretisch zou je het zo willen:
Veiligheid & Virussen ipv wat het nu is?
Of zelfs
Veiligheid
en ergens in de ondertekst "voor alles over veiligheid, virussen"
?
Op zondag 09 december 2001 13:48 schreef Aaargh! het volgende:
We zitten hier toch niet op Fok! :?
Nope, die weten niet eens _dat_ er een verschil bestaat tussen een worm en een virus :P
Of kennen de term worm niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 13:51 schreef ACM het volgende:

[..]

Ik snap je doelstelling wel.
Schijnbaar niet, omdat je denkt dat ik alleen een naamswijziging wil zien.
Theoretisch zou je het zo willen:
Veiligheid & Virussen ipv wat het nu is?
Of zelfs
Veiligheid
en ergens in de ondertekst "voor alles over veiligheid, virussen"
?
Als er een naamswijziging zou komen, zou ik Security & Virussen wel een goede naam vinden. Of ipv Veiligheid "Beveiliging" ofzo.

Maar zoals ik nu de hele tijd al probeer duidelijk te maken, het gaat om de doelstelling van het forum.

Nu wordt de nadruk zwaar op virussen gelegd, zoals te zien is aan de topics in het forum, terwijl het maar een klein onderdeel is van security. Met andere woorden, leg de nadruk op security, in de FAQs en alles, en je zult meer bezoekers en meer diversiteit in de topics krijgen. Denk ik dan. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 09 december 2001 14:01 schreef strlen het volgende:
Schijnbaar niet, omdat je denkt dat ik alleen een naamswijziging wil zien.
Toch wel dus :)
Ik zei alleen niet al te duidelijk dat je jouw doelstelling zou kunnen verbeelden met een dergelijke forum-naam wijziging ;)
(en natuurlijk is het hele achterliggende deel nog van belang, als FAQ's bijwerken etc)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ga even niet op alle argumenten in, simpelweg omdat ik het te vroeg vind om er nu al een oordeel over te vellen. Wel ben ik het ermee eens dat er niet al teveel topics zijn, maar dat kan veranderen. Is het over een tijdje niet veranderd, dan zie ik wel verder. Unix dingen mogen voor mijn part ook in NOS, daar zit gewoon een gerichter publiek. Ik ga ze iig niet naar VV moven als ze in NOS staan, andersom ook niet altijd. Wat moeilijkere dingen kunnen beter in ANS, je moet VV een beetje (gaan) zien als een 'losjes' forum waar niet _al_ te Advanced (als in ANS) dingen besproken worden.
Ik denk overigens wel dat de nadruk idd een beetje meer naar die 2e V kan, daar heeft een aantal van jullie helemaal gelijk in.
Laten we het nog even aankijken :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben het helemaal eens met mijn HGA eens, ik denk dat het een forum is dat nog even moet ontwikkelen zegmaar, dat er niet teveel topics instaan maakt toch niks uit in het begin :?

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 14:35 schreef Buzzman het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mijn HGA eens, ik denk dat het een forum is dat nog even moet ontwikkelen zegmaar, dat er niet teveel topics instaan maakt toch niks uit in het begin :?

Je zult het eens oneens met hem zijn :P
...

VV zal met de komst van een virus en/of worm wel groeien: is het rustig met viri of wormen zal VV ook wel rustig blijven :)
In principe is het wel OK dat VV rustig blijft :D

• Jive
  • Laatst online: 07-11 17:27

Jive

MooMooMastah

Ik denk dat het "Virus & Security" forum zijn nut wel zal laten blijken als er weer een opspeling van Nimda of CodeRed komt ....

Als iets geen 20duizend posts per dag krijgt wil niet betekenen dat eht nutteloos is ...

Voor HCC wordt toch ook een speciaal forum geopend, net als met dat TwinTower verhaal ...

Dat het nu een beetje rustig is zegt absoluut niets over de drukte die dan op zulke momenten komt ... en nu heb je er een plaats voor, die al helemaal klaar is en kan iedereen direct naar dat forum gaan.

Dat forum bied echt zijn functionaliteit wel ..
Mark my words for that if u want.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 16:22 schreef JiveDAF het volgende:
Ik denk dat het "Virus & Security" forum zijn nut wel zal laten blijken als er weer een opspeling van Nimda of CodeRed komt ....
Waarom? Tot zover heeft dat allemaal gewoon in SA gestaan, en dat werkte goed. Er wordt 1 topic over gestart, en de mensen die een andere aanmaken krijgen een slotje met de melding dat er al een topic over is..
Als iets geen 20duizend posts per dag krijgt wil niet betekenen dat eht nutteloos is ...
Ik zeg niet dat het nutteloos is, ik zeg dat ik de doelstelling van het forum te nauw is.
Voor HCC wordt toch ook een speciaal forum geopend, net als met dat TwinTower verhaal ...
TwinTower? Zal ik wel gemist hebben. HCC is een tijdelijk iets, en dat forum is ook alweer gesloten. Dit kun je niet met elkaar vergelijken.
Dat het nu een beetje rustig is zegt absoluut niets over de drukte die dan op zulke momenten komt ... en nu heb je er een plaats voor, die al helemaal klaar is en kan iedereen direct naar dat forum gaan.
Om 1 topic te vinden waarin alle drukte zich concentreert. Daar heb je geen forum voor nodig.
Dat forum bied echt zijn functionaliteit wel ..
Mark my words for that if u want.
Ik denk dat het pas een goed forum wordt als de doelstelling verruimt wordt. Alleen virussen (dat is het nu, ook al staat er 'Veiligheid' achter) is te specifiek voor een forum.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op Sunday 09 December 2001 18:45 schreef strlen het volgende:
TwinTower? Zal ik wel gemist hebben.
Dat forum heette toen AOV ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, maar die was dus ook tijdelijk :)

nee hoor dit is geen bump :+

Verwijderd

ik vind het iig een goede zaak... en dat het misschien niet al te veel reacties oplevert in het begin is niet zo verwonderlijk.

het is iig beter dan alleen het algemene virustopic omdat je nu specifiek vragen kunt stellen.
en hopelijk sneller geholpen wordt als je een nieuw virus hebt die nog niet bekend is bij de grote secu sites (zoals vorige week goner; 60000 virusmailtjes in ongeveer 4 uur tijd!!!) en nog niets bekend bij sophos nai e.d. (gelukkig 2 uur nadat we het ontdekt hadden wel)

edit:
foutjes

Verwijderd

Ik vind het wel een betere oplossing dan het algemeenvirus draadje ( dat te groot werd) in SA.
Dat draadje zakte steeds weg en virus topics werden toch weer all over thep place geplaatst.

Wel ben ik het met een aantal eens dat er best meer nadruk gelegd kan worden op security consciousness. Iets wat gewoon moet groeien. Daar zou een moderator mogelijk wat aan kunnen bijdragen.

Format c: is nou niet bepaald een oplossing, helemaal al niet als je daarna update vergeet, dan ben je net zo kwetsbaar als daarvoor.

Het probleem met getroffenen door malware is dat ze ervan af willen en zich vergeten af te vragen, hoe het zo gekomen is.

Nou weet ik dat GoT vnl een vraag en antwoord forum is, althans dat is mijn indruk, maar relevante discussies openen kan ook de moeite waard zijn.
In acv is een interessante discussie gaande over anti-virus : improving the current defense strategy.

Altijd een heftige discussie is over het openbaar maken van vulnerabilities. Zeer actueel nu MS deals sluit om byzonderheden daarover binnenskamer te houden.

my 2 bits

Verwijderd

Wacht eerst maar op het volgende 'grote' virus, dan zien we wel of het druk word of niet.

Zoniet, delete virusforum. Are you sure? Yes.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 december 2001 17:44 schreef otaku-san het volgende:
Nou weet ik dat GoT vnl een vraag en antwoord forum is, althans dat is mijn indruk, maar relevante discussies openen kan ook de moeite waard zijn.
In acv is een interessante discussie gaande over anti-virus : improving the current defense strategy.
Discussies zijn ook veel leuker dan V&A. Gelukkig draaien veel vragen uit op een leuke discussie :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
1. Lees ff alle topics door over virusforum request, dit forum was hard nodig.
2. Ik vind dat er best veel wordt gereageerd
3. HET IS GEEN FLOP :P :P

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
is inderdaad een flop, die titel

moet namelijk sowieso Viri en Veiligheid zijn :)

daardoor komt direct minder de nadruk in het forum op viri, omdat de helft van de GoT'ers alleen weet wat veiligheid is, maar niet wat viri zijn :P

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

BrZ

Op maandag 10 december 2001 23:08 schreef wicher het volgende:
is inderdaad een flop, die titel

moet namelijk sowieso Viri en Veiligheid zijn :)

daardoor komt direct minder de nadruk in het forum op viri, omdat de helft van de GoT'ers alleen weet wat veiligheid is, maar niet wat viri zijn :P
Pfff, en 1 Rus en 2 Ri zeker? sodemieter op met je latijns ;)

Verwijderd

Op discussie groepen herken je onmiddelijk een VXer aan het gebruik van het woord virii.
Dat in de titel trekt deze figuren aan, mensen die komen bedelen om virus source code. Lamers die te lui zijn om te zoeken.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Lekker ongenuanceerd zeg.. *als* het al 99,9999% is, dan heeft dat zeker *niets* te maken met "slechte ontwerpkeuzes", maar puur met "99,9999% van de domme gebruikers (en dus virusverspreiders) gebruikt dat OS". Raar he, dat het dan een WOS probleem is..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet overtuigd? I mean.. MF heeft nog meer topics :)

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Tsja het forum is er net nog een paar weekjes, dan vind ik 1500+ posts nog wel aardig eik. Dat is iig elke dag sowieso een zutje posts gemiddeld bekeken....

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 16 december 2001 19:55 schreef morgoth het volgende:
Tsja het forum is er net nog een paar weekjes, dan vind ik 1500+ posts nog wel aardig eik. Dat is iig elke dag sowieso een zutje posts gemiddeld bekeken....
*Het meeste is gemoved vanuit andere fora daarnaar toe toen het er eenmaal was*

Aannames zijn fataal.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:48

botoo

💀 too old to die young

Imo wel degelijk een zinvol forum, dat er weinig actie is betekend niet dat er niet veel gelezen word.
Zelf heb ik er hooguit 1 keer gereageerd, maar ik kijk er dagelijks, en met heel veel interesse.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27

Hoicks

Techno!

Moeten er veel reacties zijn om een forum tot een flop te bestempelen?

Virustopic wordt waarschijnlijk meer geraadpleegd cq gelezen omdat bij een virus meestal dezelfde oplossing etc voldoende is.

Ik vind het een fijn forum, omdat dit de overzichtelijkheid ten goede komt ipv een algemeen virustopic, waar alle reacties door elkaar staan.

Je moet er eigenlijk rekening mee houden dat er wel veel virussen uitkomen, maar er sommige derhalve niet zo bekend worden, dat er een topic voor nodig is.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik vind het wel goed zo dat er een apart forum voor is.
de meeste die daar een topic starten zijn toch newbies die een trojan of worm hebben.
je kunt hier ook wel een automatische reply-bot op zetten die zecht: Download de nieuwe updates en scan je hdd op virussen.

Nu wordt SA minder besmet met die onzin. :)

🌞🍃

Pagina: 1