Toon posts:

Stoppen slaan door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc en een versterker (onkyo)
nou heb ik een gewone tulp verbinding gelegt tussen pc en versterker.
Alleen nu is het probleem als ik de tulp stekker in de versterker doe slaan de stoppen door??.

de kabel gaat onder de vloer en ligt op zand (misschien nuttig om te weten)

iemand een idee hoe dit kan en hoe het te verkomen is?

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet de aardlek? (spel je dat zo noujah boeie :P )

zo ja
Dan is er volgens mij sprake van lekspanning * als ik me natuurkunde nog goed weet :P* Deze kabel die je door de grond laat lopen lekt ergens spanning, hetzij bij het begin hetzij bij het eind of ergens in het midden. Kijk eerst is of deze kabel niet beschadigt is zo ja heb je je probleem gevonden.

Is het niet zo dan kan het zijn dat je teveel op die bepaalde stop hebt hangen *kan gebeuren* 2 oplossingen 1 zwaardere stop d'r in (kan riskant zijn) 2 de spanning beter verdelen.

Dit zijn de enige dingen die in mij op komen dus moet je maar even kijken. Hoop dat ik je hiermee iets heb geholpen (U never know ;) )

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Is die PC wel geaard? Je kan een hoop problemen krijgen als dat niet zo is.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 09 december 2001 03:47 schreef MICHIEL123 het volgende:
Is het niet de aardlek? (spel je dat zo noujah boeie :P )

Is het niet zo dan kan het zijn dat je teveel op die bepaalde stop hebt hangen *kan gebeuren* 2 oplossingen 1 zwaardere stop d'r in (kan riskant zijn) 2 de spanning beter verdelen.
Hmm... Volgens mij kan een stop inderdaad niet doorslaan als je 2 apparaten met elkaar verbind, alleen als je in totaal te veel stroom trekt...

Ik denk dat het inderdaad die aardlek moet zijn, en waarschijnlijk is 1 van die 2 apparaten dan wel geaard en de ander dus niet...

Verwijderd

uhm ja ik denk niet dat je aardlek schakelaar doorslaat als een geluidskabel kortsluiting maakt en/of lekt...

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 11:46 schreef clvy82 het volgende:
uhm ja ik denk niet dat je aardlek schakelaar doorslaat als een geluidskabel kortsluiting maakt en/of lekt...
Zeker wel, als je namelijk een ongeaarde PC op je installatie aansluit dan kan hij zijn aardlek via de audiokabel kwijt willen raken. ( omdat de installatie wel geaard is via de kabel voor de radio) op die mannier kan je aardlek eruit slaan. (ik heb zelf ook eens een optater gehad bij een vriend van mij, daar was ook de pc geaard via de audiokabel, maar als je die kabel eruit haald en je pakt de set vast krijg je een rotschok);(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 09 december 2001 11:46 schreef clvy82 het volgende:
Ehmz... dat is juist hetgene waarvoor je een aardlekschakelaar hebt hoor :P
Pagina: 1